intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 19 juni 2020

boswandeling

Vandaag neem ik je mee naar het Vijlenerbos.




Dit bos is met een lengte van acht kilometer het meest langgerekte bos van Nederland.


We zagen niet alleen bos, maar zo af en toe ook mooie vergezichten.


En mooie bloemen en planten. 



Dit is de paardenmestkever:



De  avond en nacht ervoor had het geregend en op sommige stukken waren de paden nat. Dit stukje was ook nog wel nat van vorige regenbuien, denk ik:


Voor de rest was het goed te doen.






Dit zijn de enige paddenstoelen die we gezien hebben:


Een grenspaal. Die hebben we thuis in Zeeuws-Vlaanderen ook!



Het Vijlenerbos grenst aan België en Duitsland. Vijlen behoort tot de gemeente Vaals en het Drielandenpunt is het hoogste punt van het bos.


Natuur is mooi, maar dit is toch wel een kunstwerk op zich:



Tijdens het begin van onze wandeling kwamen we regelmatig andere mensen tegen, maar hoe verder we liepen hoe stiller het werd. Uiteindelijk hoorden we alleen nog maar de zingende vogels. Het was heerlijk rustgevend. 


Een onleesbaar geworden ANWB-paddenstoel:



We hadden van tevoren geen route gepland en we liepen zomaar wat, sloegen hier en daar een pad in en uiteindelijk maakten we een wandeling van tien kilometer. In het bos kwamen we af en toe een bankje tegen waar we even op konden uitrusten. We eindigden op een terras van een restaurant met bier(manlief) en koffie(ik). 



14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie wandeling was dat. Dank je dat we weer mochten mee genieten, strand en stad trekken mij niet aan, maar bos en heide kan ik geen genoeg van krijgen. Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's. Ik vind het vaak ook het leukst om op niks af op pad te gaan. Maar dan op de fiets. Zo ontdekten we gisteren een heel mooi stuk hier in de buurt. Na veertig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ruik het bos bijna, zulke mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je er oog voor hebt valt er echt zoveel in te zien in de natuur! Prachtige foto's allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne dagen hebben jullie gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn jullie naar t Hijgend Hert geweest? En bij ons ook altijd voor mij koffie en hij biertje.
    Wij hebben daar ook regelmatig gewandeld. Vind jij ook dat de vogels wel heel erg hard tekeer gaan daar in Limburg? Veel harder dan hier maar misschien omdat ze daar meer concurentie hebben. Leuk om je foto's te zien en mee te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zijn we geweest. Op aanraden van een collega hadden we daar de auto geparkeerd. Het is daar gezellig en leuk ook met die pauwen, herten en geiten.
      Misschien dat je de vogels daar zo goed hoort omdat het zo stil is? En misschien zijn er meer vogels en is inderdaad de concurrentie ook veel groter.

      Verwijderen
  7. Fijn zo'n mooie boswandeling en dan op een terrasje nagenieten. Mooie wolkenluchten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig :-) ik heb daar ook weleens gelopen, alleen geen judasoor gezien, mooi he

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben op internet aan het zoeken geweest en was judasoor tegengekomen, maar omdat ik twijfelde of het ook daadwerkelijk judasoor was, had ik de naam er niet bijgezet. Leuk dat jij het nu bevestigd hebt :)

      Verwijderen
  9. Oh, dit bos ligt hartstikke dicht bij ons vakantiehuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op je foto's zie ik zoveel bekende plekken, dus geniet ik vanuit mijn stoel met
    jullie mee.Als ik zo meelees, denk ik dat jullie heel fijne dagen hebben gehad
    daar in het zuidelijkste puntje van Nederland.
    Fijn weekend
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen