intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 26 april 2020

bollenvelden

Wij hadden een paar dagen geleden nog maar een wandeling gemaakt, waarvan ik de foto's hier had laten zien. En nu gingen we weer op pad: wandelschoenen aan, camera's mee, eten en drinken mee... We waren niet zo ver van waar we de vorige keer waren, want ik had in de verte iets gezien wat ik toch nog even van dichtbij wilde bekijken en dat was dit:


Voor bollenvelden hoef je dus echt niet naar de drukke Bollenstreek toe, bij ons kun je ze ook vinden. Goed, het zijn er niet zoveel als in de Bollenstreek, maar dat maakt voor ons niet uit. We waren net op tijd, want er waren al veel tulpen gekopt.


We waren in Sint-Jansteen in een waterwingebied en sinds 2009 wordt de natuur hier beheert door Stichting Het Zeeuwse Landschap.


Er was bos.


En het gebied had ook wel iets weg van een groot park.


Het was er in elk geval niet druk!
Er waren wel anderen en af en toe kwamen we iemand tegen, maar er was ruimte zat om bij elkaar uit de buurt te blijven. 





Om aan onze kilometers te komen was het bos te klein en daarom liepen we nog door de polder. Ik heb daar maar één foto genomen en dat is deze:


Voor de rest was het allemaal niet zo bijzonder wat we tegenkwamen. Er stonden wel mooie huizen, maar die waren allemaal nieuw en ik vind oude huizen over het algemeen mooier om te fotograferen.

Ik eindig dit bericht met deze foto:


Ik zie daar nou toch echt vingers in...
🤔


13 opmerkingen:

  1. die kippetjes :-) dát vind ik een supertoffe foto mevrouw W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig gebied zo dicht bij huis, je hebt er ook echt oog voor om mooie
    foto's te maken van heel gewone dingen.
    Wij gingen vroeger vaak naar het Clingse bos, ook niet groot, maar wel mooi, geen idee
    of dat nog zo is.
    Fijne week,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's! Ik geniet altijd met je mee op je wandelingen. Lief houdt er niet van. Zoon wel maar wij kunnen niet zo ver wandelen ivm zijn MS.
    Maar als het gebeurt geniet ik er dubbel van.

    Liuefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie het ook. Ik zie het symbool van een vrijdagavond tv programma van RTL4.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op Tholen is er veel zaadkweek, we hebben dus vrij veel bloemenvelden voor zaadwinning. Is ook altijd zo mooi om te zien en het hele seizoen door niet alleen in voorjaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat zijn beslist vingers en een hand. Mooie tulpen. Wist niet dat jullie ook bollenvelden hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die tulpenvelden zie je bij ons ook, ze worden blijkbaar gekweekt omwille van de bollen, jammer dat de mooie bloemen worden weg gedaan? Toen ik het hoorde, was ik echt aangedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie ook vingers, maar vind het ook wel zielig dat de duim en wijsvinger missen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor fruitbloesem hoef je ook niet naar de Betuwe. Die kwamen wij vorig jaar toevallig tegen tijdens een fietstocht in de zak van Zuid-Beveland. Jonge aanplant nog weliswaar, maar over een aantal jaar net zo weelderig als in de Betuwe of in ons eigen Belgische Haspengouw.

    BeantwoordenVerwijderen