intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 25 april 2020

boek

Tussen de middag stond onverwachts mijn oudste broer voor de deur "Hoe is het?" vroeg hij. "Goed en met jou?" Hij opende zijn tas en gaf me een cadeautje en opeens wist ik wat hij kwam doen: broerlief kwam een boek brengen. De laatste keer dat we samen naar het theater waren, half februari, had hij over een boek verteld dat hij geschreven had. Hij liet me destijds een screenshot zien van de tekst op de achterflap van het boek en hij beloofde me een exemplaar te geven, als het boek gedrukt was.

Op het voorblad van het boek had broerlief een bericht geschreven:
"Deze bundel is voor jou.
De meeste mensen die in mijn verhalen voorkomen zijn mensen die ik gekend heb of nog steeds ken of zijn korte onverwachte ontmoetingen. Zodoende kom ook jij in een flits af en toe door mijn verhalen heen. Het zal niet precies altijd kloppen, maar soms moet je een verhaal kloppend maken."

Ik heb inmiddels een paar verhalen gelezen en ben mezelf nog niet tegen gekomen, maar feit is wel dat mijn broer op een humoristische wijze dingen weet te vertellen.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Kijk eens hoe grijs onze allerliefste Bee is:


 Dit jaar wordt ze tien jaar.

Op deze foto was ze drie jaar ↓


Wat een verschil!

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Vandaag moest zoonlief werken. Manlief is een nieuwe deur in een schuurtje aan het zetten en ik heb (onder andere) het gras gemaaid.

Ik hoop dat je een fijn weekend hebt!




12 opmerkingen:

  1. Dat is leuk een schrijvende broer, sowieso leuk, een broer die aan je denkt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke hond heb je, als je een foto van jezelf ziet van 7 jaar geleden
    denk ik, dat je ook wel verschil ziet, maar misschien hoor jij bij degenen die
    niet ouder lijken te worden. Heerlijk vakantieweer heb je getroffen, ik hoop, dat
    het je goed heeft gedaan, nu zou een buitje wel erg welkom zijn op de Zeeuwse klei,
    de grond is keihard!
    Jij ook een fijn weekend,
    groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik behoor denk ik niet tot de mensen die er jong uit blijven zien. Maar dat geeft niet, het hoort er nu eenmaal bij.
      Het weer was deze week echt geweldig, maar ook door onze Zeeuwse klei kom je niet met een spa. Voor komende week wordt regen verwacht.

      Verwijderen
  3. Wat ‘n leuke en attente broer! Mijn vader heeft in de laatste jaren van zijn leven zijn memoires geschreven, laten drukken en inbinden. Alle kinderen en kleinkinderen kregen na zijn begrafenis een exemplaar met opdracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een boek geschreven en ontvangen door je eigen broer! Fijn.

    De tekst die hij er voor jou inschreef, vind ik alvast heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat hij het boek ook echt heeft uitgegeven en mooie opdracht voorin dat boek. Wie schrijft die blijft is het gezegde. Jouw verhalen nu ook. Ja, zeker iets om trots op te zijn.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik ben ijverig aan het lezen en voor mij is het natuurlijk heel erg leuk dat heel veel dingen herkenbaar zijn. Veel mensen ken ik en de omgeving waarover hij schrijft ken ik. Het is voor mij eigenlijk ook a trip down memory lane.

      Verwijderen
  6. Fijn weekend.

    Het schrijven zit duidelijk in de familie...

    BeantwoordenVerwijderen