intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 12 april 2020

bloesems

De zonsondergang van gisteravond:


In de tuin is het een feest van bloesems.


Hierboven en hieronder zie je de bloesems van de kersenboom.



Deze bloesem is van een conferencepeer: 


We hebben vijf perenbomen in de tuin: vier conferences en één doyenné du comice. 

De wit-roze appelbloesems:


Er staan twee soorten appelbomen: cox orange en golden delicious. 


Van al het fruit dat we oogsten geven we best veel weg, want we hebben altijd genoeg. Daarnaast vries ik kersen, bramen, frambozen en bessen in en die gebruik ik later, samen met vers fruit, voor smoothies. Het fruit dat hoog in de bomen hangt, blijft hangen voor de vogels. 

De sierkers bloeit nog volop, het is alleen jammer dat dit maar enkele dagen duurt:




Als je nu in de buurt van een (sier)fruitboom komt hoor je het volop zoemen. De bijen en hommels hebben het goed in deze tijd. 

Vandaag bleven we thuis en we hebben alle drie in de tuin gewerkt. Het was er weer voor!


11 opmerkingen:

  1. Een mooie dag dus... Wat fijn voor jullie, zo veel bloesem en zoveel ruimte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lekker. Na 28 jaar in deze tuin blijf ik het nog altijd mooi vinden 🌸

      Verwijderen
  2. Als ik alle bloesem her en der voorbij zie komen mis ik even mijn tuin met alle fruitbomen...
    Even...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zeg je goed. Zo'n grote tuin vergt ook meestal veel werk. Dan ben ik toch weer blij met een postzegeltje. En zelfs daarin is genoeg te doen.
    Prachtig die bloesems. Ook zoveel verschillende.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben voornamelijk gras, bomen en struiken. Voor borders vol met planten hebben we geen tijd. We zijn vandaag bezig geweest met de vijver en gaan daar morgen mee verder. Alle planten en vissen eruit. Water en troep eruit en schoon water erin. Doen we zo om de twee à drie jaar. Het is een grote vijver, dus ook veel werk.

      Verwijderen
  4. Alles staat nu zo mooi. Wij hebben ook redelijk wat fruitbomen, de kriekenboom bloesemt prachtig, maar we houden er zelden een kriek aan over.
    De lente verzacht deze tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is jammer. Wij hebben er wel altijd veel, totdat de spreeuwen ze ontdekken...

      Verwijderen
  5. ahhhh wat prachtig mevrouw W.
    ,
    ik geniet hier van mijn tuint met veeeeeeel bieliefjes in het gras, vroeger had ik een grote tuin 2100m2 maar dat was ook erg veel werk, ik kijk graag naar tuinen nu, maar ben erg blij dat ik geen grote meer heb

    BeantwoordenVerwijderen