intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 3 maart 2020

een top top

Vorige week liet ik een pyjama zien die ik gemaakt had, maar ondertussen was ik op naailes met iets anders bezig. Uit een oude Knip (09-2015) haalde ik een patroon van een top die ik al heel lang van plan was om te maken:



En gelukkig maar dat ik deze op naailes maakte, want mijn docente bedacht een mooiere manier om het stukje elastiek op het voorpand vast te zetten. 


Volgens het patroon had ik de uiteinden van het elastiek moeten omslaan en zo moeten vastnaaien. Mijn docente vond het mooier om figuurnaden op het voorpand te naaien en daarin het elastiek te verwerken. En ik ben het met haar eens dat het zo mooier afgewerkt is.


De mouwen heb ik ook afgewerkt met het elastiek, dat leek ons ook mooier. 

De stof is een jacquard jersey die ik bij Driessen kocht. Het is een fijne zachte stof.
Ik wil deze top graag nog eens maken, maar dan van een dunnere (zomer)stof, want ik vind deze top helemaal top.


8 opmerkingen:

  1. Hij is weer mooi zeg! Flatteus ook vind, met zo'n schootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi! zowel stof, model als interpretatie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. top, wat knap toch dat je dát kunt.... supertof

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie top en de kleur is helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Las dat blauw deze zomer modekleur schijnt te worden. Ben je al helemaal klaar ervoor. Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem prachtig! Een heel mooi model, het heeft iets sjieks... Prachtige stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, mooi zeg. Goeie stof(print) ook.
    Ik heb mezelf van de week een naaimachine cadeau gedaan. Je hebt me aangestoken.
    Ben me weer helemaal aan het inlezen, want het is 35 jaar geleden dat ik het voor het laatst deed. Helemaal zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat je dat kunt! Ziet er professioneel uit...

    BeantwoordenVerwijderen