intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 6 februari 2020

gras

Zo af en toe kan ik echt ont-zet-ten-de hoofdpijn hebben. Gelukkig is dat niet al te vaak, maar gisteren sloeg het weer eens genadeloos toe. Allemensen, wat een ellende! Ik lag al vroeg in bed en toen ik na een paar uur slapen naar de wc moest, was het nog steeds niet weg. Gelukkig gaat het vanmorgen alweer wat beter, alhoewel ik nog steeds niet echt fit ben en mijn hoofd nog steeds 'zwaar' aanvoelt.

Ik heb een pan met runderlappen opstaan en ik stoofde rode bieten. Daarna ging ik de tuin in, want het gras zag er zo mooi uit:


De dooiende nachtvorst en de laagstaande zon...


Ik geloof dat ik ieder jaar wel foto's van het gras neem als het gevroren heeft.

Op veel bomen zitten korstmossen, is dit plukje ook een korstmos?
 

Ik denk het wel, maar het maakt verder niet zoveel uit. Ik vond het gewoon een heel lief mosje om te laten zien.

Dit zijn de knoppen van de kersenboom:


En de rabarberplant laat voorzichtig de eerste blaadjes zien:


Straks ga ik lunchen bij een vriendin. Zij is graag aan het kokkerellen en ze gaat voor soep zorgen. Het is alweer een tijdje geleden dat we elkaar gezien hebben en we zullen vast wel genoeg te bespreken hebben.

Ik wil je een fijne dag wensen!


8 opmerkingen:

  1. Lijst ze in. Zo mooi! Hoop dat je hoofdpijn wegblijft. Veel plezier bij je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig heb ik niet vaak hoofdpijn. Mijn moeder wel, en ik heb gezien hoe ellendig ze zich soms voelde en dagenlang niet uit bed kwam.
    Ik wens je veel plezier met je vriendin. Ik ga toevallig ook lunchen met een vriendin met wie ik heel veel bij te praten heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, vooral die vean het gras

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh lasig die hoofdpijn, heb ik ook veel last van.. op tijd naar bed, veel slapen, veel water drinken en naar buiten is wat mij wel helpt,
    je foto's zijn ademloos mooi, en heerlijk lunchen bij een vriendin en bijpraten wil ook weleens helpen voor je hoofd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ellendig, die hoofdpijn, hopelijk helpt een fijne lunch bij je vriendin.
    Ik had altijd veel last van hoofdpijn, soms dagenlang, maar bij het ouder worden is
    het steeds minder geworden, nu maar zelden meer.Hou maar moed, misschien werkt het
    voor jou ook wel zo,
    Fijn weekend vast, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heel naar om vaak veel hoofdpijn te hebben.
    Ik ken het nauwelijks, alles als ik erg verkouden ben maar dan valt het ook wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, de pareltjes in het gras. Ik hoop dat de lunch gezellig was en dat je hoofdpijn wegblijft!

    BeantwoordenVerwijderen