intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 7 januari 2020

rust

"Gelukkig zijn de feestdagen weer voorbij"
"Alles is nu weer normaal"
"Vanavond eten we gewoon gekookte aardappelen"
"Gelukkig terug in het normale ritme"
"Alles is weer lekker opgeruimd"

Dit is zomaar een greep uit wat ik de afgelopen dagen heb horen zeggen. De meeste mensen hadden het wel een beetje gehad met al die feestdagen en in januari keert de rust weer terug. Mijn schoonmoeder is, met het opruimen van de kerstversieringen, aan de jaarlijkse grote schoonmaak begonnen. Ik doe daar niet aan, maar ik heb gisteren wel lekker buiten mijn ramen gezeemd. Binnen moet ik ze ook nog doen.

"Hoe zijn voor jou de afgelopen dagen verlopen?" werd me meerdere keren belangstellend gevraagd. Ja, op zich wel goed. Manlief was ziek, dat was minder, maar emotioneel is het me goed vergaan. Wat een pilletje allemaal niet kan doen. Sinds eind november gebruik ik antidepressiva en ik voel me daar goed bij. In mijn hoofd is het rustig. Normaal ben ik altijd veel over van alles aan het nadenken en aan het piekeren en dat is nu weg. Natuurlijk denk ik nog wel na, maar het blijft niet doormalen in mijn hoofd en die rust is fijn.

Vorige week kon ik niet naar mijn ouders toe. Wij zaten met het norovirus, een erg besmettelijke buikgriep en daarmee wilde ik niet naar het verpleeghuis van mijn ouders toe. Stel je voor dat ik daar de boel zou besmetten. Je kan iets onder de leden hebben zonder het te weten, maar als je het wel weet dan moet je maatregelen treffen om besmetting te voorkomen. Deze week kan ik gelukkig weer naar mijn ouders toe, want wij zijn weer helemaal beter.

Net zoals de scholen, begint de naailes ook weer. Ik ben momenteel niet zo heel erg veel achter de naaimachine te vinden en dat komt omdat ik niet graag winterkleding maak. Nog even en dan ga ik aan de lente- en zomerkleding beginnen en dan zal ik op dat gebied ook wel weer wat actiever worden.

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!


22 opmerkingen:

  1. Alles weer normaal … ik ben er niet rouwig om! Veel plezier in de naailes en het is weer lente voor je er erg in hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heerlijk hè? Van mij kan de winter niet snel genoeg gaan.

      Verwijderen
  2. Hier geen grote schoonmaak maar grote uitruim begonnen, Kamer gaat gerenoveerd worden, schoorsteen gaat weg en deel plafond vervangen, de rest schuren en schilderen en muren stucken. Ik hoop begin maart bij mijn verjaardag (dan wordt ik 70) in een compleet nieuw ingerichte kamer te zitten.
    Het wordt tijd na al 5 jaar op de oude vloerbedekking van vorige bewoner te zitten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hoop werk, maar daar krijgen jullie wel iets moois voor terug.

      Verwijderen
  3. fijn dat je weer beter bent, oef, heerste dat virus, nee dan moet je wegblijven bij mensen vind ik, ik kreeg een flinke verkoudheid van buurtjes, daar ben ik ook niet zo blij mee, alles weer normaal voor het grootste deel van het jaar,
    heerlijk hé
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder is dat toch... dat mensen eerst de feestdagen helemaal geweldig vinden en nu het normale ritme weer. Van mij mag December overgeslagen worden hoor..
    Er zijn veel mensen ziek, maar gelukkig ben je het weer te boven!
    En nu rustig aan genieten van het normale...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind alle lichtjes overal altijd wel erg sfeervol, maar voor de rest hoeft voor mij december ook niet zo.

      Verwijderen
  5. Het voelt echt als een bevrijding.
    In de tuin komen er alweer dingen op en ik vind het leuk om met mijn plannen bezig te zijn voor wat ik ga veranderen daar. Eerst goede plek voor de engel, de rest komt later.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Manlief is ook alweer in de tuin aan het rommelen (zoals hij het noemt) geweest. Ik nog niet, maar dat zal ook niet al te lang meer duren, denk ik.

      Verwijderen
  6. Wat fijn, dat de antidepressiva je goed doet en rust geeft.
    Ik was ook allang klaar met de decembermaand, heb altijd het gevoel dat er te veel
    in een maand wordt gepropt.
    Gisteren voelde het al een klein beetje lenteachtig en zag ik al e.a. bovenkomen.
    Ik vind de winter trouwens wel lekker, ben geen zomermens.
    Jij ook een fijne week gewenst!
    Groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een drukke maand. Ik ben ook blij dat ik geen kleine kinderen meer heb, want dan is het nog drukker met sinterklaas en kerst op school en op de verenigingen. Als ik daaraan terugdenk... pfff

      Verwijderen
  7. Wat fijn dat de antidepressiva werken zeg! En dat je de feestdagen redelijk goed bent doorgekomen! Ik ben overigens ook blij dat ze nu weer voorbij zijn. Ik doe het beter op ritme en routines.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben tussendoor gewoon blijven werken en zoonlief moest vorige week ook werken, dus wij bleven eigenlijk wel in het ritme van vroeg opstaan en werken zitten. Ik heb zelf ook geen omkijken naar het kerstdiner en oliebollen bakken, dat scheelt denk ik ook wel.

      Verwijderen
  8. Sinds ik me na de dood van mijn moeder (vader en schoonouders waren al overleden) heb voorgenomen de decembermaand en in januari mijn verjaardag helemaal zelf in te vullen, geniet ik van deze maand en dagen. Soms vieren we het met familie, soms met vrienden, soms alleen wij twee (kinderen wonen down under) en soms doen we niets maar altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan word je minder geleefd, dat is zo. Ik vier mijn verjaardag ook niet meer, maar mijn schoonmoeder en schoonzussen nemen me in plaats daarvan een dagje mee uit. Dat vind ik erg leuk en vooral lief van ze.

      Verwijderen
  9. Ik vind het altijd wat raar, want we doen 'het' onszelf aan. Al die drukte, al dat gedoe. Het hóeft niet.
    Sinterklaas is nauwelijks de deur uit of de kerstboom moet erin. En op tweede kerstdag moet de kerstboom er weer uit, want we zijn die boom zo beu. ;-)

    Fijn dat de pillen werken, dat is je gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! En al vrij snel na Sinterklaas vraagt iedereen of je de kerstboom al gezet hebt...

      Verwijderen
  10. Als mensen tegen mij zeggen, 'eindelijk weer gewoon eten' zeg ik altijd, 'niemand verplicht je om uit de band te springen' maar dan krijg ik een vreemde blik.

    Trouwens fijn dat de ad de scherpe kantjes weghaalt.
    Rest mij nog jou ook een fijne dag te wensen (al loop ik volgens mij achter met lezen).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn te lezen dat zo'n piepklein pilletje rust kan en mag brengen. Net zoals de na-feest-maand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van tevoren wist ik ook niet hoe dat nou precies werkte en wat het met me zou doen. Ik ben blij dat het een goed effect op me heeft en ik ben ook heel erg blij dat ik er goed door slaap.

      Verwijderen