intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 5 januari 2020

allemaal beestjes

Een schoonzus zou samen met haar kinderen en mijn schoonmoeder op visite gaan bij een tante in Zuid-Holland, maar de dochter van die tante vond dat te druk en alleen mijn schoonmoeder was welkom. Omdat schoonzus mijn schoonmoeder toch moest brengen, besloot ze om dan maar met haar kinderen een bezoekje aan de dierentuin te brengen. Ik bood aan om met ze mee te gaan.

Met een auto vol reed ik naar Barendrecht, waar we samen met een paar andere familieleden iets dronken. Zij namen mijn schoonmoeder verder mee en ik reed vervolgens met mijn schoonzus en haar kinderen naar Rotterdam naar Diergaarde Blijdorp.

Het was best wel druk in de dierentuin.


Buiten was het koud en we waren blij dat we af en toe naar binnen konden, zoals hier in het Oceanium, waar we het leven onder water konden bekijken.


Mijn fotocamera had ik niet mee en ik heb een paar foto's met mijn smartphone genomen, maar niet veel.



Ik was al lang niet meer in Blijdorp geweest en er was veel veranderd. Enkele oude gebouwen hadden plaats voor nieuwe gemaakt en er was voor sommige dieren ook veel meer ruimte gecreëerd.



Aan het eind van de middag reed ik terug naar Barendrecht, waar we mijn schoonmoeder weer zouden oppikken. Net als 's morgens dronken we nu ook weer iets samen met de andere familieleden en daarna namen we weer afscheid van elkaar en gingen wij terug naar Zeeland. Terug in ons eigen landje haalden we eten bij een Chinees restaurant en kwamen man- en zoonlief, die de hond van schoonzus meenamen waar ze op gepast hadden, ook naar mijn schoonmoeder toe. We zijn nog tot een uur of elf gebleven en toen was het tijd om naar huis te gaan.

Schoonmoeder had een gezellige dag bij de tante gehad en schoonzus, de kinderen en ik vermaakten ons de hele dag goed in de dierentuin.

Vandaag gaan we het maar een beetje rustig aandoen. Manlief is nog steeds niet echt fit en ik had gisteren een drukke dag. 

Fijne zondag!


21 opmerkingen:

  1. Fijne zondag. Na zo'n volle dag is het goed rusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel veel beestjes :-0 maar wel gezellig dunkt me zo

    een fijne zondag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.

      We zijn wel vaker samen op pad en het is altijd gezellig. Het grappige is dat mijn kinderen altijd erg aan mijn schoonzus hingen toen ze klein waren en haar kinderen hangen altijd erg aan mij.

      Verwijderen
  3. Diergaarde Blijdorp is door de jaren uitgegroeid tot een prachtig blij dorp. Ik kom er graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi opgelost, door met de kinderen door te rijden naar de dierentuin. Ik groeide op, niet ver van Barendrecht en Rotterdam vandaan, en schijn als heel klein kind ooit in Blijdorp te zijn geweest, maar daar weet ik niets meer van. Nu woon ik in Drenthe en kom graag bij Wildlands in Emmen. Vanaf de foto's krijg ik de indruk dat Blijdorp daar wat op lijkt, de dieren hebben een grote leefruimte, waar de natuurlijke omstandigheden van hun oorspronkelijke leefgebied is nagebouwd. Mooi hoor. Geniet van een rustige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.

      Wij zijn jaren geleden eens in de dierentuin in Emmen geweest. Je had toen een oud deel (de oude dierentuin) en het nieuwe was nog niet helemaal klaar. Ik weet niet of dat nu nog steeds uit twee delen bestaat?

      Verwijderen
    2. Nee, het oude deel midden in de stad is nu een park geworden. Het nieuwe park is uitgebreid, en ligt dus aan de rand van het centrum. Makkelijk bereikbaar voor de Emmenaren, maar ook voor iedereen die van buiten de stad komt, omdat er heel veel parkeerruimte is aan diverse kanten van het park.

      Verwijderen
    3. Ik heb het even opgezocht en wij zijn daar acht jaar geleden geweest en in dat nieuwe deel waren toen de pinguïns en de waterfabriek. Voor de rest moesten we naar het oude park toe.
      Veel parkeerruimte is makkelijk.

      Verwijderen
  5. De dierentuin in Emmen midden in de stad is omgetoverd tot stadspark. Een nieuwe ligt nu buiten Assen en heet dus Wildlands.
    Naar dierentuinen ging ik ook graag met dochter, maar pretparken heb ik altijd gemeden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de uitleg.
      Vroeger gingen wij met de kinderen ook regelmatig naar een dierentuin toe, maar op een gegeven moment wilden ze dat niet meer. Wij zijn wel vaak naar pretparken geweest en dat vind ik ook nog altijd leuk om te doen. Met diezelfde schoonzus en kinderen van gisteren bezoek ik nu ook nog af en toe een pretpark.

      Verwijderen
    2. Lot, een kleine correctie: de nieuwe dierentuin Wildlands ligt niet in Assen maar gewoon nog in Emmen, op de plek waar het nieuwe gedeelte van de dierentuin ooit was.

      Verwijderen
    3. je hebt natuurlijk helemaal gelijk in Emmen, een soort typefout was assen (-:

      Verwijderen
  6. Een leuke uitstap. Het is geleden van toen mijn zoon nog een zoontje was dat ik een dierentuin van binnen gezien heb. Moeten we dringend eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijdorp, daar wil ik graag nog eens heen, ik kwam er als kind (ong. 8 jaar) en nu 56 jaar later lijkt het me zo leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een mooie dierentuin en de laatste jaren is er al veel veranderd en verbeterd.

      Verwijderen
  8. Ik ben nog nooit in Blijdorp geweest en pas 1 keer in Rotterdam 😳
    Wij hadden met de kinderen vroeger een abonnement op de dierentuin in Emmen en daar kwamen we wekelijks. Wildlands heb ik nu 3 keer bezocht, met logeetjes, het was leuk maar ik zal er niet zonder kinderen heengaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk ook niet dat ik zo snel zonder kinderen naar zoiets zou gaan. Dan ga ik toch weer liever naar een museum toe. Maar gelukkig hebben we nog neefjes en nichtjes die het nog leuk vinden.

      Verwijderen
  9. Wat fijn dat ze voor de dieren meer ruimte hadden gemaakt. Ik heb het idee dat het in moderne dierentuinen best oké is voor dieren.

    BeantwoordenVerwijderen