intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 17 november 2019

vlinders

Onze Jus werd op 10 november 1999 geboren en tien jaar later, op 12 november, zag een nichtje het eerste levenslicht. Vanaf dat het nichtje een klein beetje het besef voor de mensen om haar heen begon te krijgen, was Jus haar favoriete familielid. We hebben heel veel foto's waar die twee samen op staan want waar hij was, was zij ook. 'Jussie' noemde ze hem altijd.

Omdat ze zo dicht op elkaar jarig waren, vierden we hun verjaardagen samen. Zeven jaar achter elkaar: het ene jaar bij ons en het andere jaar bij mijn schoonzus. En toen Jus overleden was, was één van de eerste dingen die nichtje zei, dat ze nu nooit meer samen hun verjaardagen konden vieren.

Vorige week zondag zou Jus jarig geweest zijn en dinsdag was de verjaardag van het nichtje. Gisteren werd haar verjaardag gevierd. Ze is tien jaar geworden. Het was gezellig, maar toch merkte je aan iedereen dat het een moeilijke dag was. Het verlies van Jus ligt als een zware deken overal overheen.

Schoonzus houdt de verjaardag expres niet rond de tiende november en met het kinderfeestje van nichtje help ik niet meer mee, dat doet de laatste jaren een andere schoonzus.

Vorige week kocht ik bij Action een stolp met twee vlinders erin, als cadeautje voor nichtje. Ze hadden die stolp ook met andere dieren erin, maar die met de vlinders vond ik de mooiste. Het had wel iets symbolisch, vond ik.

(afbeelding gevonden op de website van Action)
Manlief had dit cadeautje afgelopen dinsdag, op de verjaardag van nichtje, al aan haar gegeven en ze had de stolp een ereplaatsje in de woonkamer gegeven. 


Bovenstaande foto nam ik in 2015 van Jus en zijn kleine nichtje. 
Zo was het. Zo waren ze. 


17 opmerkingen:

  1. Lieve mevrouw W. wat een bijzonder verhaal weer over jullie Jus. Wat een ontroerende foto die grote knul met zijn nichtje en wat een mooi cadeau hebben jullie gegeven. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontroerd en geroerd, ook door die mooie foto van groot en klein.
    Warme knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzonder cadeau. En wat een lieve foto van Jus en zijn nichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een lieve knul en een schattig nichtje. Wat een verlies. Ik hoop dat zij hem zich lang zal herinneren.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi, die grote knul met zijn kleine nichtje, het cadeau. Sprakeloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...ik heb er geen woorden voor ❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi en passend kado heb je gevonden voor je nichtje. En die foto van jouw zoon en nichtje zegt alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontroerend verhaal en zo'n lieve foto van Jus en zijn kleine nichtje .Je hebt een heel mooi cadeau gegeven als symbool hoe ze verbonden waren
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief zo’n grote knul en het kleine meisje. Een prachtig cadeau heb je gegeven. Een hele juiste en passende keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er gebeurt hier iets heel raars: ik lees je bericht, mijn ogen dwalen over de laatste foto en ik schiet helemaal vol. Rauw.
    Ik begrijp goed dat je het niet droog hebt weten te houden bij het maken van dit bericht. Daar zit waarschijnlijk ook een deel van de kracht van het bij houden van je blog in. Het helpt je bij rouwen en verwerken...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi en gevoelig cadeau. En fijn ook dat ze hem meteen een ereplaatsje in haar huis had gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat mooi dat die twee zo close waren, de vlinders zijn heel mooi mevrouw W.
    een zware dag voor je dat begrijp ik,
    lieve groet xxx

    BeantwoordenVerwijderen