intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 4 oktober 2019

zo waren mijn vrije dagen

Gewoon zomaar door de week vijf dagen vrij. Dat was fijn.

Samen met twee vriendinnen ging ik deze week ergens lunchen. Tot dit voorjaar deden we dat regelmatig, maar doordat ik het toen druk kreeg met mijn zieke vader en daarna de verhuizing van mijn ouders en het leegruimen van hun appartement en daarna onze vakanties, was het er maandenlang niet meer van gekomen. Maar we hebben nu de draad weer opgepakt.

Van een couponnetje stof maakte ik een dikke wintersjaal:


Van een ander couponnetje maakte ik een broek. Zo'n lekkere zachte warme broek waarin ik 's avonds lekker kan bankhangen.
Ik maakte de jurk af, waar ik al eerder aan begonnen was en ik maakte ook nog een simpel rokje.

Ik trok patronen over en heb allemaal nieuwe plannen om tot uitvoer te brengen.


Nog een rokje, een vest en twee truien gaan er de komende weken/maanden gemaakt worden.

In mijn kledingkast heb ik mijn zomerkleding en winterkleding omgewisseld. Alle hemdjes en korte broeken hebben plaats gemaakt voor dikke vesten en truien. Ik vind het wel fijn dat mijn kast er nu weer mooi strak uitziet, maar ik zal nooit een fan van winterkleding worden.

Voor mijn ma, die na de verhuizing van alles kwijt geraakt was, ging ik shoppen. Ik ging naar de Action, Bruna, en Jysk toe en voor mezelf sprong ik nog bij Zeeman binnen om een lekkere warme pyjama te kopen. Nog even en de elektrische deken kan weer op bed. Het is toch wat als je zo'n erge koukleum bent...

En natuurlijk ging ik ook deze week naar mijn ouders en naar naailes toe en ben ik wezen wandelen. Van tevoren had ik allemaal grote plannen: ik ging tuinieren, keukenkastjes schoonmaken, verven, ramen zemen en nog meer dingen. Maar ik heb meer achter de naaimachine gezeten dan dat ik met het huishouden en de tuin bezig geweest ben. Maar ach, ik had vakantie hè, en is een vakantie er eigenlijk niet voor bedoeld om leuke dingen te doen? Ik vind van wel hoor 😉
En verder heb ik lekker uitgerust.

Ik was deze week trouwens niet helemaal alleen, want zoonlief is een paar dagen ziek thuis geweest. Natuurlijk was het zielig voor hem dat hij ziek was, maar ik vond het ook wel gezellig dat hij er was.

Nu ga ik nog twee dagen weekend houden en ik wil jou gelijk een fijn weekend wensen. 



15 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, hè, even niks moeten! Gegund, van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is je gegund hoor, zo'n doordeweeks weekje doen waar je zin in hebt. Je bent weer lekker opgeladen. En nog, de tuin en ramen lappen, daar was het hier in het Noorden ook echt het weer niet voor, zoveel regen en hagel als we hebben gehad! Geniet van het weekend, zoonlief beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik zal hem beterschap wensen.
      Hier was het maandag en donderdag droog. Vandaag is het echt niks: alleen maar regen, regen en nog meer regen al de hele dag.

      Verwijderen
    2. Gisteren reed ik van het vakantiehuisje, waar de zon scheen, naar mijn nieuwe huis, zo'n 7 km verderop, en onderweg had ik een enorme regen- en hagelbui, de straat stond blank en je moest stapvoets rijden omdat je door de neerslag niets kon zien. Even later scheen de zon weer, en zo wisselde het de hele dag af. Vergat ik nog te zeggen dat ik je sjaaltje van een couponnetje ontzettend leuk vind!

      Verwijderen
  3. Dat klinkt als een ontspannen week. Hoop dat je je prettig opgeladen voelt. Ook een fijn weekend wens ik je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      En ik kan er vanaf maandag weer helemaal tegenaan. Wordt gelijk ook weer een drukke week met verschillende afspraken.

      Verwijderen
  4. Jij hebt een leuke week gehad, zo met allemaal dingen, die je graag doet.
    De tuin kan wel even wachten,die is echt kletsnat.Hopelijk is het dit weekend wat
    beter voor de Kustmarathon, met mooi weer is dat al een hele toer.
    Vanavond de Veste verlicht lopen met kleinzoon, ziet er leuk uit, met al die
    gouden versieringen.
    Ik wens jou ook een heel fijn weekend,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Morgen wordt het mooi, maar zondag ziet het er minder goed uit. Jammer voor al die wandelaars zondag.
      Heel veel plezier vanavond.

      Verwijderen
  5. Je week was leuk, ik hoop je weekeinde ook! Beterschap voor je oudste zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Gelukkig gaat het wel al beter met hem, maar hij is nog niet helemaal de oude.

      Verwijderen
  6. je bent heerlijk bezig geweest, als een mens maar gelukkig is, maakt niet wat íe doet als 'ie het maar naar z'n zin heeft, gaaf dat je zo handig bent met de naaimachine....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik heb het zeker naar mijn zin gehad! Het waren best wel productieve dagen.

      Verwijderen
  7. Heerlijk zo'n weekje tussendoor.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen