intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 25 september 2019

kraanvogelstof

Naailes is alweer een paar weken bezig en vandaag was mijn eerste werkstuk van dit cursusjaar af:


Ik had het eigenlijk al een week eerder af kunnen hebben, maar door tijdgebrek kwam ik er niet eerder aan toe.

Het lijkt alsof de zoom in het voorpand niet helemaal recht is, maar het ziet er zo uit doordat het waaide toen ik de foto nam. Ik nam de foto's even tussen twee buien door.
De zijnaden van het shirt lopen schuin naar voren toe en zijn afgewerkt met ritsen.


De stof kocht ik bij Driessen Stoffen en het patroon komt uit een bijlage van Knip Mode uit 2014. 


Ik was wel blij dat ik dit shirt op naailes kon maken, want het viel eerst helemaal niet mooi. Zo viel het van voren in een tuit en dat zag er vreemd uit. De docente heeft in het achterpand figuurnaden getekend, die ik er vervolgens ingenaaid heb en daarmee was het probleem gelijk opgelost. 

 Vorig jaar heb ik best wel een tijdje getwijfeld of ik door zou gaan met de naailessen. Maar nu ben ik wel blij dat ik weer voor een nieuw jaar getekend heb. Het is altijd gezellig tijdens de lessen en ik leer nog steeds dingen bij. 



12 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit, daar ga je vast veel plezier van hebben. Ik ben ook weer begonnen met naaien nu het ‘s avonds vroeger donker wordt. Deze keer een jurkje. In de zomer komt er niet veel van, tuinieren, fietsen etc. Op zaterdag 5 oktober is er een stoffenmarkt in Bergen op Zoom op de markt, iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijdens de zomermaanden doe ik ook niet veel en deze zomer was mijn naaimachine kapot en daardoor heb ik helemaal niks gedaan.

      Tegenwoordig bestel ik mijn stoffen vrijwel altijd online. Het nadeel is dat je er niet aan kan voelen, maar het voordeel is dat ik op mijn gemak kan zoeken. Op een markt krijg ik altijd een soort van black-out omdat ik teveel zie. Dat heb ik ook als ik naar een rommelmarkt ga. Vorig jaar kwam ik trouwens toevallig in Bergen op Zoom op die stoffenmarkt terecht omdat we een stadswandeling in deze stad gepland hadden, maar verder ga ik niet meer naar die markten en beurzen toe. In elk geval bedankt voor de tip.

      Verwijderen
  2. Leuk model en prachtig stofje! Wat zul jij veel kleren hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. En ja, ik heb best wel veel in mijn kast liggen...

      Verwijderen
  3. geweldig wat een prachtige stof, het is weer de tijd dat j e kraanvogels over kunt horen komen zó gaaf he

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar ik woon zie je eigenlijk geen kraanvolgels. Best wel jammer.

      Verwijderen
  4. Mooi geworden. Knap gemaakt. Ja, dit herfstige weer krijgt dat je hier weer zin in krijgt hè? Zo heb ik mijn haakwerk uit de kast opgediept. Vind het nu weer helemaal leuk om er aan bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook fijn om met dit weer ergens aan bezig te zijn. Ik heb een heleboel ideeën van wat ik nog wil maken.

      Verwijderen
  5. Is erg mooi geworden en zo leuk he, dat je een uniek kledingstuk hebt. En leuk te lezen dat je nog steeds bijleert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat je iets unieks hebt, vind ik ook wel leuk aan het zelf maken van kleding. Er zijn heel veel mooie stoffen te koop.

      Verwijderen
  6. Wat leuk dat je op naailes zit! Ik voel het ook helemaal kriebelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb twintig jaar geleden vier jaar op naailes gezeten en sinds vier jaar volg ik weer lessen. Mijn eerste docente was van de oude stempel en daar heb ik geleerd om heel erg netjes te werken. Mijn huidige docente is heel erg creatief en benadert alles op een wat lossere manier en dat is eigenlijk wel heel erg leuk.

      Verwijderen