intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 9 september 2019

even naar buiten

Door omstandigheden was het gisteren een erg emotionele dag voor ons. Het had alles te maken met het verlies van onze jongste zoon en ergens afscheid van nemen. Het was een lange en verdrietige dag en aan het eind van de middag besloten we om toch nog maar een stukje te gaan wandelen. We moesten er even uit en gingen naar een natuurgebied in de buurt, waar we wel vaker komen.


Het is een gevarieerd gebied met open landschap, bos en water.





In het bos lagen al veel afgevallen bladeren:


Tijdens de wandeling snoepte ik af en toe van de bramen:


En voor de rest bleef ik overal van af, maar ik had best nog wel kamille (voor thee)


En rozenbottels (voor siroop) kunnen plukken.


Er waren vast nog wel veel meer eetbare dingen, maar ik heb voor de rest niet echt verstand van wat je kan eten of niet. Het is dus veiliger als ik alles gewoon maar laat staan of hangen.



We hebben veel konijntjes gezien, die meestal vlak voor onze voeten overstaken. Dat was leuk, maar ze waren te snel om te kunnen fotograferen.

Toen we weer bijna terug bij de auto waren, werd het gegak van ganzen steeds luider en even later  liepen we langs een waterplas waar een groep ganzen neergestreken was:


Toen we terug naar huis gingen nam manlief niet de grote weg, maar reed hij door de polder. Bij een boerderij kocht ik bij een kraampje aardappelen en uien:

 Ik had nog maar net uien op mijn boodschappenbriefje gezet (in mijn telefoon) en die kon ik gelijk weer verwijderen.

Eerder op de dag had ik een berichtje van een vriendin gekregen. Niet de vriendin waar ik altijd mee ga wandelen, maar een andere. Ze schreef dat ik haar en haar man besmet had met het wandelvirus en ze stuurde foto's van een georganiseerde wandeling waar ze aan mee gedaan hadden. Grappig.

Nou had ik ooit manlief ook al besmet met het loopvirus en ondertussen heb ik hem ook besmet met het fotografeervirus. Op deze foto zie je hem een foto nemen, terwijl ik op een brug sta en je mijn schaduw ziet:


Dit is de foto die hij daar nam:


Na de wandeling en na het eten, keken we naar Genslanders. Iedere zondag is er een dubbele aflevering van deze serie en we kijken er vooral naar omdat de serie hier in de buurt opgenomen is. Er zijn veel locaties die we kennen, maar ook wel waar we nog nooit geweest zijn en waar we ons bij afvragen waar deze zijn. Het dialect of accent wat de acteurs moeten spreken is geen Zeeuws-Vlaams, maar dat weet de rest van Nederland en België waarschijnlijk niet. Wij uiteraard wel. Van mij had dat nagemaakte accent ook niet echt gehoeven, want er wonen hier allang niet alleen maar Zeeuws-Vlamingen meer.

Na gisteren de eerste aflevering van Grenslanders gezien te hebben, ben ik naar mijn bed gegaan. Ik was helemaal op. Het was een emotionele en daardoor erg vermoeiende dag. 
Gelukkig ging het vandaag alweer een stuk beter met me. 



24 opmerkingen:

  1. Het blijven pijnpunten, die bijzondere dagen. Goed dat jullie het in verstilling afsloten, soms is dat het meest verzachtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kon het dialect in Grenslanders ook niet echt thuisbrengen (het Vlaams en het Westvlaams uiteraard wel). Volgens mij herkende ik wel de Bocht van Bath, en de koeltorens van de kerncentrale in Doel waar ook het Verdronken Land van Saeftinghe is. In vogelvlucht helemaal niet zo ver van bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het café is in Emmadorp, de scheepswerf in Walsoorden, het politiekantoor en de vuurtoren in Breskens, het fabrieksterrein in denk ik in Sas van Gent.

      Verwijderen
  3. Dat over het acteer-dialect herken ik. In Flikken Rotterdam hoor ik ook heel goed dat het niet klopt. Jammer hoor.
    Ik wens je sterkte, verlies verdwijnt nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Jammer dat ze die dialecten en accenten proberen na te bootsen.

      Verwijderen
  4. Blij te lezen dat je je vandaag al beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet Grenslanders nog gaan kijken. Is het wel de moeite waard?

    Enne: dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.

      Op zich van vind ik het geen verkeerde serie en ik ben toch wel benieuwd naar de clou van het verhaal.

      Verwijderen
  6. He balen, zo'n akelige dag. Fijn dat het vandaag weer wat beter met je gaat.
    Eet je die bramen echt onderweg op? Ik durf dat nooit, bang dat er een beestje is langs geweest en zijn/haar plasje daarover heeft gedeponeerd (hihi, misschien raar hoor, maar ik zie dan een vosje voor me met de poot omhoog zoals een hondje)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook en pluk daarom alleen bramen die hoog hangen. Ik heb dat eens ergens gelezen dat je onderweg geen fruit moet eten dat laag hangt, om die reden.

      Verwijderen
  7. Prachtige foto's.

    Alles in dit leven is geleend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuur kan een heilzame werking hebben. Fijn dat het beter gaat. Ik vind dat accent zo raar.
    Dan kan je het beter niet doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij hoeft dat dus ook echt niet. In de film 'Weg van jou' vond ik het trouwens wel grappig, maar dat was dan ook een komische film en niet iedereen sprak zo gemaakt.

      Verwijderen
  9. Mooi te lezen dat jullie zo'n moeilijke dag samen kunnen afsluiten.

    Grenslanders zijn we ook aan het kijken, ik weet nog niet wat ik er van vind, je blijft wel kijken maar ik vind het ook irritant soms. De dialecten ken ik niet hoe ze echt zijn, maar vond ze wel erg aangedikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige dingen, zoals het tegenwerken van de rechercheur, worden een beetje te veel uitgemolken, vind ik. Ze komt niet van hier, dus we moeten haar niet. Dat heeft er niks mee te maken of het verhaal zich hier afspeelt, want als het verhaal zich in de randstad afgespeeld had, dan had ik me daar ook aan geërgerd.
      Maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe het verhaal af zal lopen.

      Verwijderen
  10. Wat naar zo'n moeilijk en emotioneel zware dag. Zo'n wandeling lijkt me een goede methode om zo'n dag vorm te geven. Fijn dat het inmiddels weer wat beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. "Verdriet toelaten is ook een vorm van sterk zijn."

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve mevrouw W. ik denk vaak aan jullie en wat goed dat jullie toch nog de deur uitgegaan zijn. Wandelen is een goede manier om wat te ontspannen van lichaam en geest. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen