intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 14 juni 2019

tegen verspilling

Ik kwam een interessante app voor op de smartphone tegen: Too Good To Go.

Op de website kun je er van alles over lezen: klik!


Bij mij in de buurt, in een straal van 30 km, zijn er verschillende supermarkten, slagers, bakkers en restaurants die hieraan meedoen. Je koopt voedsel dat bijvoorbeeld nog net niet over de houdbaarheidsdatum is. Hierdoor wordt het weggooien van nog goede producten tegengegaan en dat is weer goed voor het milieu en de verkoper en ook voor de klant, die tegen een klein prijsje nog goede producten kan kopen.


6 opmerkingen:

  1. Heb hem ook net gedownload. Ben erg benieuwd naar ervaringen. Bij Teunie/Eenvoudig leven stond wat zij had, maar een deel zou ik zelf nooit kopen.
    Ik heb een tijd als vrijwilliger gewerkt voor een stichting die aan het eind vd dag ook bij de supermarkten spullen ophaalden en aan gescreende gezinnen uitdeelde.
    Dezelfde supermarkten in mijn buurt bieden het nu als togoodtogoo aan.
    Nadeelvind ik de ophaaltijden tussen 6 en 7 en 16 km rijden.
    Maar ga het zeker eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier bij de supermarkt kun je het ophalen tussen 9.00 en 21.00 uur en de producten zijn tot en met de dag dat je het ophaalt houdbaar. Hier zit er veel vlees in het pakket. Voor mij is dat geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat fijn vindt. Ik ga er trouwens niet expres voor rijden, maar combineer het met werk of andere verplichtingen.

      Verwijderen
  2. Hier doet ook het Shellstation mee, schoondochter haalde daar laatst voor € 3,99
    een pakket op en daar zat enorm veel in. Ook de bakker hier vlakbij doet veel
    lekkere dingen in een tas.Prima idee om weggooien te voorkomen.
    Fijn weekend, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was dat een tijd geleden hier een supermarkt deze app aankondigde, want ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik heb gisteren voor voor de eerste keer voor 5€ een boodschappenpakket ter waarde van 15€ gekocht.

      Verwijderen
  3. Ik heb er al verschillende keren gebruik van gemaakt. Echt aan te raden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat het goed bevalt. Ik ben ook van plan om er regelmatig gebruik van te maken.

      Verwijderen