intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 7 april 2019

Het Leen

Vier weken geleden trok er een zware storm over. Het ging toen erg tekeer en gelukkig hadden wij toen geen schade, maar op andere plaatsen waren onder andere bomen omgewaaid en daken van huizen gewaaid.

Vandaag gingen wij wandelen in Provinciaal domein Het Leen in Eeklo (België) en daar was goed te zien wat deze storm toen aangericht had.


Bomen waren afgebroken


Of ontworteld


En er wordt hard gewerkt om de boel op te ruimen en om de wandelpaden weer begaanbaar te maken.
Op de dag van de storm was het domein gesloten geweest voor publiek en dat is niet gek ook. Het moet er toen behoorlijk gevaarlijk geweest zijn. 


Toch was het nu niet allemaal ellende meer hoor, want het voorjaar diende zich ook hier aan:


Ook in de twee arboretums, die Het Leen rijk is, waren bomen gesneuveld maar daar was nu niks meer van te zien.


De magnolia's en prunussen stonden te bloeien.



En de meeste rododendrons stonden nog in de knop, op een paar exemplaren na:




Dit zijn camelia's:



Die stonden er in veel verschillende soorten en kleuren:




En deze had wel erg grote bloemen:


We sloten de wandeling door het arboretum af met de helleborussen: 



Wij waren al eerder in Het Leen: klik! en toen bloeiden de hortensia's. 

Het was vandaag fijn weer om te wandelen. Het was niet te warm en niet te koud en daardoor precies goed. Ik heb wel besloten om binnenkort nieuwe wandelschoenen aan te schaffen, want tijdens de laatste wandelingen kreeg ik steeds pijn in de buurt van mijn bekken/heupen. Op mijn huidige schoenen heb ik heel wat kilometers afgelegd. Het waren vanaf het eerste moment dat ik ze aantrok fijne schoenen, maar ze zijn nu gewoon versleten en het is niet prettig om met pijn te wandelen. 

Ik was een beetje stil van de week hè? Er was niets bijzonders aan de hand hoor, ik had alleen niet zoveel te vertellen.

11 opmerkingen:

  1. Mooi hè, hoe de natuur langzaamaan weer ontwaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig allemaal. Heftig toch wat een storm ook bij ons aan kan richten. Rododendrons zijn echt geweldig. en roken de camelia's ook lekker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik niet. Ik heb er niet aan geroken, maar dat zal ik een volgende keer wel doen.

      Verwijderen
  3. Prachtig, hoe de natuur zich na zo'n storm hersteld. Moeder Natuur is een pittige dame en de lente kun je niet tegenhouden. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi, zoveel bloeiende bomen en struiken. Het was vandaag schitterend wandelweer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt heerlijk. Ik heb gewoon in een t-shirt gewandeld en dat was uitstekend te doen.

      Verwijderen
  5. Aan mijn dochter doorgegeven hoe moe dat ook vlakbij is

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet niet of ze deze al kent: https://www.tov.be/nl
    Daar kijk ik ook regelmatig op.

    BeantwoordenVerwijderen