intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 27 januari 2019

nieuw

Mijn laptop gaf de afgelopen anderhalve week problemen: het begon er mee dat hij regelmatig vastliep en daarna wilde hij opeens niet meer opstarten. Manlief (die er ook echt verstand van heeft) deed er alles aan om de laptop te maken en daardoor kon ik toch nog een tijdje mijn laptop gebruiken, maar vrijdag liep hij weer steeds vast en we begonnen er allebei maar van uit te gaan, dat het einde verhaal was voor mijn oude trouwe laptop.

Ons kleine neefje had gespaard en flink ook en van zijn spaargeld wilde hij ook een laptop kopen. Zijn moeder wilde deze graag online kopen en vroeg manlief om advies. Manlief raadde haar aan om gewoon naar een winkel te gaan en om daar te kijken wat voor soorten laptops er zijn en welke overeen zou komen met de wensen van neefje. Maar, zo zei manlief, we konden wel samen gaan, want wij moesten ook voor een laptop gaan kijken.

En daar gingen we gisteren naar de grote M.markt in Middelburg. De Westerscheldetunnel was gisteren tolvrij, dus daar hoefden we tenminste niet voor te betalen. En de M.markt gaf deze week ook nog eens 20% korting omdat ze 20 jaar bestaan en we hadden van tevoren wel gekeken of die 20% ook echt 20% was en of ze niet zoals voorgaande keren de prijs van de producten eerst verhoogd hadden, maar deze keer klopte de korting wel.

Ik wilde eigenlijk een soortgelijke laptop als ik had van 17 inch en met een mat beeldscherm en ik verliet de winkel met een laptop van 15,6 inch en een glanzend beeldscherm. En neefje kocht uiteindelijk geen laptop maar wel een Playstation, want hij wilde alleen maar een laptop kopen om spelletjes op te spelen. Ik moet zeggen dat ze in de winkel heel erg goed advies gaven en de tijd voor ons namen en ons ook niet zomaar iets probeerden aan te praten. 

Zodra we weer thuis waren en ik gekookt had en na het eten mijn oude laptop aandeed, verscheen er een zwart scherm met een error erop. Voor mijn oude laptop was het nu echt over en uit en ik had geen dag te vroeg een nieuwe gekocht. Gelukkig had manlief vorige week al een back-up van verschillende dingen gemaakt, anders was ik misschien wel een paar dingen kwijt geweest die ik na voorgaande back-ups opgeslagen had. En ik had gistermorgen voor de zekerheid een paar bestanden van mijn werk, waar ik de dag ervoor nog aan gewerkt had, naar mijn werkmail gestuurd zodat ik ze niet zou kwijt raken en dat was ook een goede zet geweest. 

Manlief heeft nog niet alles over kunnen zetten op mijn nieuwe laptop, want gisteravond is hij eerst samen met zoonlief de Playstation bij neefje aan wezen sluiten. Dat kind wilde natuurlijk dolgraag zijn spelletjes uitproberen en ik vond dat hij voorging. Ik heb iets meer geduld. 

Met mijn oude laptop heb ik heel lang gedaan. Er is in al die jaren 2x een nieuwe accu ingegaan en een scharnier van het beeldscherm is een keer gemaakt omdat deze gebroken was. Maar wat software betreft heeft hij het altijd uitstekend gedaan. Ik hoop dat mijn nieuwe laptop ook zo lang mee zal gaan. 

14 opmerkingen:

  1. Veel en lang plezier van je nieuwe laptop gewenst en maar veel mooie blogjes ermee schrijven.
    Mijn huidige heb ik de aldi gekocht en er erg tevreden over, een mat scherm was voor mij een hoog criteria omdat ik nogal dicht bij het raam zit en glanzend dan echt heel vervelend is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met mijn vorige had ik expres voor een mat scherm gekozen omdat ik daar in de zomer vaak mee buiten zat, maar dat is iets wat ik nu nooit meer doe. Tegenwoordig gaat gewoon de smartphone mee naar buiten. Nu heb ik voor een glanzend scherm gekozen omdat ik die veel scherper vond. En ik zit thuis naar het raam toe en heb daardoor geen last van spiegeling, anders zou ik het ook niet gedaan hebben.

      Verwijderen
  2. Succes met je nieuwe doos van Pandora, heel veel plezier ermee. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met je nieuwe beste vriend. ;-)
    Mijn ouwetje met glanzend scherm gaat ook al vele jaren mee. Hij was duur - vanwege de toetsen met reliëf - en hij heeft ook al een nieuwe accu gehad en een nieuw toetsenbord omdat de meeste toetsen afgesleten waren. Ik hoop er ook nog lang plezier van te hebben. Een nieuwe is leuk, maar toch altijd weer wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad wennen, maar dat komt wel goed. Ik vind sowieso mijn foto's al veel mooier op deze nieuwe dan op de oude.

      Verwijderen
  4. Succes met je laptop. Dat je er maar vele jaren plezier van mag hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik had ook nog gekeken naar een chroomebook, maar ik heb toch besloten dat een gewone laptop makkelijker voor mij is.

      Verwijderen
  5. Wat ben je toch een lieve vrouw (qua neefje enzo!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mag ik vragen hoe lang je met je vorige laptop hebt gedaan? Heerlijk als apparaten lang meegaan, maar ook als de huidige software er nog op kan draaien. Las dat mijn favoriete PC winkel nu echt failliet is, want te ouderwets concept (oh ja..service en deskundigheid in de winkels).
    Fijn dat je goed geslaagd bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijna negen jaar.

      Jammer dat je favoriete winkel failliet is. Die grote winkels zijn toch vaak een stuk onpersoonlijker.

      Verwijderen
  7. Ik heb 0,0 verstand van dit soort zaken dus ben blij dat mijn neef dat wel heeft. En die kennis dan ook nog wil delen. Veel plezier met je nieuwe laptop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gelukkig een man die er verstand van heeft. Dat scheelt toch ook enorm in de kosten en geloop naar een winkel toe als er iets stuk is.

      Verwijderen