intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 4 januari 2019

mooi zo

Op oudejaarsdag was mijn oudste broer voor mijn ouders om oliebollen geweest. Ze hadden het aan hem gevraagd en hij was zonder tegen te sputteren naar de bakker gegaan.

Vandaag kwam ik bij mijn ouders en ze zeiden dat mijn berichtje naar mijn broers en zus duidelijk geholpen heeft: op nieuwjaarsdag had iedereen die bij hun op visite kwam zelf voor drinken en eten gezorgd (ook de kleinkinderen). Ook had iedereen naderhand opgeruimd en afgewassen. Mijn ouders hadden hierdoor deze dag, waar ze toch wel erg tegenop gezien hadden, als bijzonder rustig en prettig ervaren.

Kijk eens aan...

Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij voor mijn ouders ben. Dit hebben ze tenminste verdiend.

Mijn broers en zus zullen door mijn bericht wakker geschud zijn en ik denk vooral dat het zinnetje dat ze zich rot moesten schamen wel aangekomen is. Toen ik twee weken geleden mijn berichtje verstuurd had, dacht ik wel heel even van 'wat heb ik nou gedaan?' maar het heeft gelukkig goed uitgepakt.

Dit is heel erg fijn. 

10 opmerkingen:

  1. Een mooier begin van het jaar voor je ouders kon je je niet wensen! Het is triest dat het blijkbaar pas binnen kwam, toen je niet meer met aardige woorden ze verzocht te helpen, maar gewoon lomp en bot deed. Dat waren ze niet van je gewend, en dat heeft ze blijkbaar wakker geschud. Het is, achteraf bezien, dus heel goed van je geweest om dit te doen. Maar je stond ook wel echt met je rug tegen de muur.
    Ook voor jou is dit een beter begin van het jaar dan je misschien durfde te verwachten, en ik hoop dat het zo zal blijven gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al zeker een half jaar geleden zei mijn psycholoog dat ik mijn broers en zus meer moest laten doen. Ik ging daar mee aan de slag maar doordat die anderen niet meewerkten en doordat mijn ouders ze niets durfden te vragen, kon ik het niet doorbreken. Ik stond inderdaad met mijn rug tegen de muur en voor mij kon het zo gewoon niet langer verder. Jammer alleen dat het pas na een paar keer aangeven pas echt tot ze doordrong. Ik hoop ook echt dat ze het zullen volhouden.

      Verwijderen
  2. Wat geweldig dat je berichtje zo geholpen heeft en idd het doel bereikt heeft .Zo fijn voor jou want het geeft je wat rust een ook heel erg fijn voor je ouders .En idd nu hopen dat hun hulp zal blijven en jij niet alles steeds alleen moet doen
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor jou. En voor je ouders. Jammer dat het op die manier moest gaan, maar het resultaat is er en daar gaat het toch om.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een fijn begin van het nieuwe jaar, hopelijk houden ze het uit zichzelf goed vol en anders maar een herinnering sturen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms moet je met de botte bijl hakken! Het heeft in elk geval positief gewerkt. Fijn voor je ouders, fijn voor jou en het zal op den duur ook fijn zijn voor je broers en zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor jullie reacties. Voor mij scheelt dit een hoop ergernissen. En natuurlijk blijf ik zelf ook nog van alles voor mijn ouders doen, maar het gevoel om het niet meer allemaal alleen te moeten doen, is wel heel erg rustgevend. Ik ben blij dat ik het eindelijk heb weten te doorbreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn te lezen dat ze het gesnapt hebben. Voor deze keer dan he. Want oude gewoontes veranderen maar moeizaam. Blijf vooral goed jouw grenzen bewaken, zodat je niet weer met je rug tegen de muur moet komen te staan en daardoor niets anders kan dat het zo bot - maar weer hoe het is - te zeggen.
    Complimenten mevrouw W!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, en geef ze ook de kans om dingen op te pakken, anders verval je misschien weer in jullie oude patroon. Succes, Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn inderdaad.
    En wat je verjaardag betreft: doen wat voor jou het beste is en dat doe je.

    BeantwoordenVerwijderen