intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 2 januari 2019

it's a new day

Gisteren waren we nog zielige vogeltjes, die ineengedoken op de bank zaten en niet in staat waren om vrolijk te zijn. Vandaag is het gevoel anders, zijn wij anders, net alsof er een zware last van ons afgevallen is. Gek hè? Je kunt nog zo hard over alles nadenken, maar op hoe je iets voelt of ervaart heb je geen vat. Dat gaat gewoon zo. Ik voelde me de laatste tijd alsof ik ondergedompeld was in een zwart meer. Mijn hele lichaam woog zwaar.

Ik hoefde vandaag nog niet te gaan werken. Mijn lieve planner gaf me een vrije dag, zodat ik niet gelijk alle nieuwjaarswensen van de collega's in ontvangst hoefde te nemen. Ik zag vandaag wel mijn schoonmoeder en een schoonzus en met een brok in mijn keel wenste ik ze het beste voor het nieuwe jaar. 
Voor hun is het ook moeilijk. Zij hebben ook verdriet en ze zien natuurlijk ons verdriet.

Ik bracht vanmorgen al vroeg mijn schoonzus naar het ziekenhuis toe. Onderweg hadden we een goed gesprek over mijn oudste zoon, waar ik me soms toch wel grote zorgen om maak. Maar ik realiseerde me ook dat het voor hem ook een moeilijke tijd was. Dat zei ik tegen haar en dat bleek ook wel toen onze zoon vanavond van zijn werk kwam en vrolijk was. Ook hij voelt zich beter, net zoals manlief en ik. 

De feestdagen zijn voorbij.
Gelukkig.

8 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie je allemaal beter voelen. Hopelijk blijft het zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om te lezen dat jullie je alle drie even wat beter voelen .De feestdagen drukken vaak zwaar op verlies en verdriet .Lief dat je een extra dag vrij mocht van je leiding gevende .En ja al het opgeklopte feestgedruis is weer over en we beginnen weer gewoon met ons dagelijkse leven met alle ups en downs .
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist speciale dagen, zoals de feestdagen en verjaardagen, wegen extra zwaar als je een dierbare verloren hebt. Iedereen draagt het verlies op zijn/haar eigen manier. Ik kan me zo voorstellen dat Wes zijn eigen verdriet binnen probeert te houden, omdat hij jullie verdriet ziet. Goed dat hij er voor kiest om op oudejaarsavond lekker op stap te gaan met zijn vrienden, ik denk zomaar dat Jus het zo zou hebben gewild, en niet dat zijn broer thuis op de bank blijft zitten treuren. Dat treuren doet hij heus wel, maar op zijn eigen manier.
    Ik hoop dat er voorlopig geen feestelijke dagen zoals verjaardagen bij jullie op de agenda staan, kunnen jullie even tot rust komen. En wat geweldig dat jullie planner zo goed begrijpt dat jou vandaag inplannen geen goed idee zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk voor jullie mevrouw W.
    Zelf voel ik me ook heel wat kilo's minder en ben zooooo blij dat het over is.
    Ik wens dat het voor jullie een mooier en vooral makkelijker jaar gaat worden.
    En wat fijn dat jullie zoon zich ook beter voelt.
    Pfff wat een invloed die dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat 'de zware deken van somberheid' als het ware van je af viel. Heerlijk dat je je weer beter voelt!

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen