intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 21 december 2018

afspreken

Doordat ik zelf in de zorg werk, heb ik ook veel vriendinnen die in de zorg werken. De vriendin waar ik altijd mee ga wandelen werkt ook in de zorg, maar daar ken ik haar niet van. Die vriendschap was er al voordat ze de opleiding tot verpleegkundige ging doen. Andere vriendinnen heb ik op het werk leren kennen en met sommigen ben ik al meer dan vijfentwintig jaar bevriend.

Omdat ik een vast rooster werk, kan ik altijd makkelijk afspraken maken en ik kan ook makkelijk van dagen wisselen doordat ik niet veel uren werk en omdat dit in mijn baan ook mogelijk is. Maar veel vriendinnen werken onregelmatig en hebben een groot contract, waardoor het vaak lastig is om iets af te spreken. Gewoon één op één gaat nog wel, maar willen we met meerderen een middagje op stap dan is dat vaak wat lastiger om te plannen.

Eén keer per jaar ga ik samen met twee vriendinnen, die beiden een onregelmatig rooster werken, ergens lunchen. Die twee hadden een paar maanden geleden elks een paar datums aan elkaar doorgegeven waarop ze vrij waren en waarop ze niets anders gepland hadden, en daar kwam uiteindelijk één datum uit en dat was gisteren.

We spraken af in een restaurant in de buurt waar we geluncht hebben, ergens anders dronken we koffie en we hebben nog wat gewinkeld. Maar bovenal hebben we heel veel met elkaar gepraat. Het was gezellig.

We zeggen op zo'n middag wel tegen elkaar dat we dit vaker moeten doen, maar eigenlijk komt dat er nooit van. De tijd vliegt voorbij en we hebben het druk met van alles en nog wat. Toch gaan we komende april weer iets samen doen: dan gaan we ergens een paasstukje maken. Die afspraak staat alvast genoteerd in onze agenda's.

10 opmerkingen:

  1. Afgelopen week met dochter naar Sluis geweest en we vonden het leuk.
    Apart die enorme goed gesorteerde drogisten. Het is prettig weer eens andere winkels te zien dan van grote winkelketens en we hebben een heerlijke wafel gegeten.
    We gaan er zeker regelmatig komen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is leuk! Ik kom regelmatig in Sluis, je kan er goed eten, winkelen en ook fijn wandelen.

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk om elkaar dan uitgebreid te spreken. Zelf spreek ik 1 keer per jaar af met middelbare school vriendinnen. We zijn met z'n vieren en dat is ook altijd weer heel fijn.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om al zo lang bevriend met elkaar te zijn. Mijn vriendin van de middelbare school is helaas 15 jaar geleden overleden. En ik heb nog wel contact met anderen uit die tijd, maar dat is toch anders.

      Verwijderen
  3. Ik heb ook zo drie vriendinnen waarmee ik om de paar maanden een keer afspreek. Als we elkaar ontmoeten wordt er onmiddellijk een nieuwe datum afgesproken. Ervaring leert dat het er anders vaak niet van komt want iedereen is druk, druk, druk ... hoewel we allemaal met pensioen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kunnen wij beter ook maar doen. Dat is een stuk handiger.

      Verwijderen
  4. Ja, altijd gezellig een vriendinnen uitje. Ik heb een afspraak staan op 8 januari en dat is een mooi begin in het nieuwe jaar. Fijne dagen groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb zo'n afspraak met een aantal oud collega's. De laatste keer hebben we de volgende afspraak niet aan het toeval overgelaten maar meteen een datum gepland zodat wij er allemaal rekening mee kunnen houden wanneer de agenda's vol gaan lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is slimmer. Wij hebben nu in april afgesproken om een passstukje te gaan maken en we kunnen dan net zo goed gelijk een afspraak maken voor de volgende keer.

      Verwijderen