intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 23 augustus 2018

Franse huizen

 Onze vakantie in Frankrijk zit er alweer op! We waren 5 dagen weg en het was fijn om er even uit te zijn. 

Ik maak graag foto's en iedereen die me een beetje kent, weet dat ik van gebouwen hou en dan met name van de wat oudere gebouwen. Het mogen mooie gebouwen zijn, maar ook van dat aftandse hou ik wel. Als het maar karakter heeft, want het ene huis is natuurlijk het andere niet. Wat voor bouwstijl iets heeft interesseert met niet: ik vind iets mooi of ik vind iets niet mooi.

In Frankrijk kon ik mijn hart weer ophalen, wat de karakteristieke huizen betreft.









Dit kasteel uit 1789 vond ik ook heel erg mooi:


Gewoon dat statige zonder tierelantijnen sprak me wel aan.

Dit monument kamen we ergens langs de doorgaande weg tegen:



Ik heb niet kunnen achterhalen wat het nou precies is, maar het deed ons sterk aan een grafmonument denken.

En we kwamen ook nog in een kerk waarvan door het hele gebouw de verf afgebladderd was. Zonde, maar het had toch ook weer wel wat:



Eigenlijk was het ook helemaal niet lelijk, het paste wel bij de sfeer die er hing.

Natuurlijk fotografeer ik ook wel planten en beestjes. Veel van onze wandelingen gaan door de natuur of parken of over het platteland.




Deze piepkleine beauty van 2 cm bleef even netjes voor me poseren:


En als er zo naar je gekeken word, dan moet je deze toch wel een aai over zijn bolletje geven:


Een foto vanaf de grond nemen ging niet, want dan kwam de poes gelijk kopjes geven.

Ziezo, ik heb jullie de afgelopen dagen weer lekker overladen met foto's. 
Onze batterijen zijn weer een beetje opgeladen en we hebben genoten van onze wandelingen en de mooie dingen die we gezien hebben. En voor nu is het ook weer fijn om in ons eigen bedje te kunnen slapen. 

5 opmerkingen:

  1. Het was leuk om met je mee te kijken. En dat van die oude huizen en gebouwen begrijp ik helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om er op die manier mee van te mogen genieten. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel dat we mochten mee kijken. Mijn dochter en ik houden ook allebei van die oude gebouwen. We hopen er volgende week in Luxemburg veel tegen te komen. We schijnen daar gratis wifi te hebben, dan zal ik jullie ook een beetje op de hoogte houden zoals jij deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's heb je gemaakt. fijn dat we even mee mochten kijken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen