intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 18 mei 2018

naar het museum

Laat ik gelijk maar even met de deur in huis vallen: ik ben niet echt een museummens. Zo, dat is er uit :) Maar toch ben ik dit jaar al 2x naar een museum geweest en eigenlijk beviel het me wel. Ik heb niet zo veel met schilderijen en met beelden en toch ging ik een tijdje geleden naar de Kunsthal in Rotterdam toe om de Hyperrealisme Sculptuur tentoonstelling te bezoeken en dat zijn beelden, maar wel bijzondere levensechte beelden.

Hier een kleine greep uit de collectie:







Deze tentoonstelling loopt nog tot 1 juni.

Ik was in Rotterdam met schoonzus E en haar zus J. We begonnen de dag om 11 uur met een ontbijt in de Kunsthal en eindigden de dag in Bergen op Zoom bij de Griek. Ja ja, de meisjes waren eens lekker op stap!

Het tweede museum waar ik dit jaar was, was het Zaanse Schans museum. Ik was daar samen met manlief en geheel gratis omdat mijn ouders vrijkaartjes van de Vriendenloterij voor dit museum gekregen hadden. Ze gaven die kaartjes aan ons omdat wij in die buurt op vakantie gingen. Het Zaanse Schans museum gaat over de industrie in de Zaanstreek en is zeker de moeite waard om te bezoeken.





 En verder heb je daar natuurlijk al die mooie molens:



Ik ben heel erg graag toerist in eigen land. Ons landje heeft gewoon alles: een rijke cultuur, mooie steden/dorpen en een mooie natuur. Je hoeft niet ver te gaan om iets te bezichtigen of om de stilte op te zoeken. Het is natuurlijk niet zo dat je een dag kunt lopen zonder ook maar iemand tegen te komen, maar ik vind dat juist wel fijn. Ik ben erg graag onder de mensen. 

En een echte grote museumfan zal ik waarschijnlijk nooit worden, maar zo heel af en toe een museum bezoeken vind ik toch wel leuk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten