intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 8 juli 2024

dreigend

Zomer 2024... 

Donkere wolken boven een bijna verlaten strand. Hoe triest kan het zijn! 

En toch waren de weergoden ons nog goed gezind en konden we een strandwandeling van elf kilometer maken, zonder uit te regenen. De regen kwam wel, maar toen waren we gelukkig alweer thuis.

Halverwege de wandeling dronken we een kop koffie op een strandpaviljoen. Het was bijna lunchtijd, maar nog niet eens de helft van de tafels was bezet. Het moet een domper zijn voor de ondernemers.

De afgelopen jaren zijn we natuurlijk wel verwend geweest met een paar goede zomers, aldus manlief. Maar zo troosteloos als dit jaar is het nog maar zelden geweest, geloof ik. Een slecht voorjaar, een slechte start van het zomerseizoen en voor komende week ziet het er al niet veel beter uit. 


Ik ben zo blij dat het tijdens onze vakantie in Duitsland gewoon mooi zomerweer was. We hebben het getroffen.


Manlief kreeg een hele mooie regenmeter (van glas) voor zijn verjaardag. Best wel een toepasselijk cadeau...

29 opmerkingen:

  1. Mijn dochter en ik gingen zaterdag op de fiets naar een boerenmarkt, het waaide behoorlijk en het dreigde ook behoorlijk. Na de markt besloten we nog een stukje verder te fietsen om ergens te gaan eten. We besloten ook maar een toetje te nemen ,want inmiddels kwam de regen met bakken de lucht uit. Gelukkig werd het ook weer droog en fietsten we met een meer dan stevige tegenwind weer richting huis. Ondanks dat we beiden een e bike hebben waren we na ruim 50 kilometer gefietst te hebben behoorlijk vermoeid en dus werd het zondag bankhangen , ieder in ons eigen huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En het waaide zaterdag echt hard! Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie daarna helemaal op waren.

      Verwijderen
    2. Ook met slecht weer kun je genieten, vorig jaar ging ik met mijn dochter een dagje naar Terschelling, qua weer hadden we geen slechtere dag uit kunnen kiezen, plensbuien en stormachtig weer, maar toch op de fiets gestapt en naar het strand. Het was er heerlijk rustig en de luchten waren spectaculair. Flink natgeregend en ook hier totaal kapot sávonds weer terug naar Zwolle met de trein, uitwaaien wilden we en dat was gelukt, ook met slecht weer. Ondanks het weer toch een fantastische dag.

      Verwijderen
  2. Triest voor de strandtent-eigenaren.Maar egocentrisch gezien wel heerlijk rustig wandelen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het echt warm strandweer geweest was, waren we vast ergens anders wezen wandelen :) We hebben nu een fijne wandeling op het strand gemaakt.

      Verwijderen
  3. Alhoewel ik niet echt tegen hitte kan, mis ik het vaste zomerweer nu ook wel...
    Wat een mooie luchten boven de zee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We krijgen vast nog wel mooi zomerweer, ik heb 2 zomerjurken gekocht en die wil ik graag aan!
    Voor onszelf hoop ik op een late zomer want wij gaan pas eind september een weekje weg in de buurt van Kampen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee weken terug heb ik voor het eerst een zomerjurk aangehad dit jaar. Het is gewoon te koud voor jurken, vind ik. Ik hoop mee dat we snel onze jurkjes kunnen dragen.

      Verwijderen
  5. Het is inderdaad niet echt mooi zomerweer maar het levert wel prachtige luchten en dito foto’s op!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor foto's is dit mooier dan een strak blauwe lucht.

      Verwijderen
  6. Inderdaad triest voor de ondernemers. En voor de vakantiegangers die nu op een duur appartement zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me ook goed voorstellen dat er nog veel lastminutes, naar landen waar het beter weer is, geboekt worden.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Ik had ook expres mijn camera meegenomen, daar maak ik betere foto's mee dan met mijn smartphone.

      Verwijderen
  8. Jullie boften inderdaad. Zo sneu voor degenen die nu vakantie hebben, en zeker voor de ondernemers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is voor heel veel mensen helaas een flinke domper.

      Verwijderen
  9. Reacties
    1. Een waardeloos voorjaar en een waardeloze zomer. Ik vind er echt niks aan.

      Verwijderen
  10. Prachtige foto's, dat dan weer wel en die regenmeter brengt me op een idee voor een jarige....
    En nu hopen op een beetje (veel) mooier zomerweer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een regenmeter hadden we niet, dus het is goed verzonnen en het is nog een hele mooie ook.

      Verwijderen
  11. Weer of geen weer, altijd prachtig daar! Nog een paar weken...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is inderdaad een dreigende lucht, maar vandaag zullen de eigenaren van de strandpaviljoens hopelijk een goede dag hebben, want het wordt weer eens tropisch heet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot een uur of vijf, daarna komt er slecht weer. Maar tot die tijd zijn er hopelijk veel mensen op het strand en de paviljoens.

      Verwijderen
  13. Ik zit nu in een hele hete tuin met een dreigende atmosfeer. Ik had zo gehoopt op nog een mooie zomer, maar misschien komt het nog……groet Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier begint het nu te onweren. Het mooie weer is helaas weer klaar.

      Verwijderen