intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 4 mei 2024

oefenen

De opkomende zon gaf mooi licht op het natte gras. Dus ik naar buiten, in mijn pyjama, om te gaan fotograferen.



Dit waren eigenlijk de twee beste foto's. 

Sinds augustus heb ik een nieuwe camera en dat is een opvolger van mijn vorige camera, maar ik loop regelmatig nog tegen wat probleempjes aan. Zo heb ik bijvoorbeeld nog steeds de belichting niet goed onder de knie en zo zijn er nog een paar dingen. Het is een kwestie van blijven oefenen, maar dat is voor mij geen probleem. 


🌸 🌸 🌸 🌸 🌸

Het is weekend en ik ga straks naar mijn moeder toe, er moeten boodschappen gehaald worden en voor de rest zien we wel wat we gaan doen. In elk geval ben ik vanavond, tijdens de Dodenherdenking, om acht uur twee minuten stil. 

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!

14 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Nee, ik had klompen aan, dat vond ik net even fijner dan op blote voeten dauwtrappen 😀

      Verwijderen
  2. Ja ik ben ook stil om acht uur. Je eerste foto vind ik erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De madeliefjes, de gesloten bloemetjes, prachtig! Fijn weekend!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook al een tijdje een nieuwe camera, maar ik gebruik hem zelden omdat het echt zwaar uitzoeken is en helemaal niet zo handig als mijn gebruikelijk exemplaar. Maar de versie die ik het liefst gebruik maken ze niet meer, zelfs geen geupdate vorm meer. Blijkbaar gaan fabrikanten ervan uit dat die niet meer gekocht worden omdat mensen fotograferen met hun smartphone. Maar ik dus niet ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak wel foto's met mijn smartphone, maar niet zoveel als met mijn camera. Op een paar punten is mijn nieuwe camera wel beter dan de oude, die bijna 10 jaar was, maar sommige dingen werken minder goed. Ik blijf oefenen want ik fotografeer echt het liefste hiermee en daarnaast was hij veel te duur om niet te gebruiken.

      Verwijderen
  5. De eerste foto vind ik prachtig. Jammer dat het toestel een beetje tegenvalt. Hopelijk komt het met veel oefenen goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste mevrouw W., mag ik vragen wat voor camera jij hebt? MIjn spiegelreflex is inmiddels "stok"oud, maar ik heb hem nooit helemaal onder de knie gekregen. ik overweeg een nieuwe te kopen - maar heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. MIsschein dat ik met een nieuwe camera wel net zo mooie foto's als jij leer maken ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment :)
      Ik heb een systeemcamera, die is minder groot dan een spiegelreflexcamera zodat ik niet zo hoef te sjouwen. Het is een Sony a6400 en ik koos opnieuw voor een Sony zodat mijn objectieven daar oppasten en ik die niet ook nog eens nieuw hoefde aan te schaffen.

      Verwijderen
    2. DAnk je wel! Ik ga er eens naar kijken...

      Verwijderen
    3. Overigens denk ik nu ook aan een systeemcamera, mijn huidige camera vind ik voor bijv. vakanties echt te zwaar om mee te nemen. Dus eigenlijk wil ik iets lichters...

      Verwijderen