intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 12 maart 2024

tijgerprintje

Al voor de kerst was ik op naailes aan een blouse begonnen en nu is deze dan eindelijk af! Dat lag uiteraard niet aan naailes, wel aan mij. Thuis heb ik er te weinig aan gewerkt en ik heb best wel een aantal naailessen gemist, door alle toestanden van de afgelopen maanden. Die gemiste lessen moet ik nog inhalen en dat komt nog wel, maar nu nog eventjes niet. Eerst moet er een beetje rust in de tent komen.

Maar goed, dit is het geworden:

Een tijgerprint en dan niet het velletje van een tijger, maar gewoon hele tijgers.

Het patroon komt uit Burda Style 11/2023.



In de manchetten zijn tunnels gestikt, waar elastiek door geregen is. 


En dat staat best wel sjiek, vind ik.

30 opmerkingen:

  1. Netjes!
    Ben altijd een ietsepietsie jaloers op mensen die zo mooi kunnen naaien.
    Op de naaimachine naaien is niet aan mij besteed. Op de middelbare school vonden de nonnen dat meisjes ook moesten kunnen koken en naaien. Dus kregen wij om de week een morgen naailes en de andere week een morgen kooksles.
    Heb bijna een jaar gedaan over een kussensloop , op de trapnaaimachine, want de elektrische naaimachines waren voor de uitblinkers.
    Marja


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet het ook wel een beetje in je vingers hebben, anders wordt het gewoon niks. Mijn zus kan ook niet naaien, maar die maakt de mooiste dingen van klei en dat kan ik dan weer niet.

      Verwijderen
  2. Een heel toffe bloes! Mooie snit en knappe print.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun jij toch keurig naaien! Die mooi gestikte manchetten met elastiek maken de blouse erg chique!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor. Knap dat de manchetten zo goed gelukt zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om zelf je kleding te maken. Deed ik vroeger ook, maar nu nooit meer. Hoewel je mij wel inspireert om misschien toch eens gewoon iets te maken. Jouw bloes is echt prachtig, mooie stof en leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik kan me nog altijd heel erg goed met naaien bezighouden. Het is en blijft (tot nu toe) mijn grootste hobby.

      Verwijderen
  6. Wat ‘n leuke blouse! Mooie stof ook, is het viscose?
    Sinds ik in Australië ben (vanaf half januari) heb ik niet genaaid. Heb hier wel alle benodigdheden maar de animo ontbrak: mooi weer en veel te doen! Over 2 weken zijn we weer thuis en dan heb ik weer tijd (en animo, hoop ik) genoeg!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen viscose, maar iets met satijn.
      Als het mooi weer is ga ik ook liever iets anders doen dan naaien, dan ben ik ook graag buiten.
      Nog veel plezier de komende weken in Australië.

      Verwijderen
  7. Leuk die manchetten! Volgens mij is dit tegenwoordig in; ik zie het ook in de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt en smogwerk ook. Dat wil ik ook wel weer eens doen.

      Verwijderen
  8. Mooie blouse, zal ook fijn dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie platte kraag en manchetten zijn zo netjes genaaid, dat zou bij mij nooit lukken.
    Ik ben bezig met een topje met als patroon een gekochte. Die was ooit echt wit, maar ik had er zoveel vlekken op geknoeid die er niet meer uitgingen, het model vond ik echt leuk, mooi stuk aangenaaid van oksel tot boven naad dat het net apart maakte en middenvoor een stukje elastiek genaaid om beetje rimpeling erin te krijgen. Van een tricot die er al lang lag en ik kan er ook nog een rok bij maken.
    Maar ik schiet niet echt op, is wel geregen nu de tijd vinden om te naaien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je weer met naaiwerk bezig bent, na de operatie.
      Ik ga nu aan een bloesje beginnen van een donkerblauwe viscose die ik vorig jaar op een rommelmarkt gekocht heb. Ook weer een patroontje van Burda.

      Verwijderen
    2. Die manchetten zijn heel leuk en maken de blouse bijzonder. Net als de stof.

      Verwijderen
  10. Leuk stofje. Ziet er perfect uit. Mooi detail die manchetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik had de blouse vandaag aan, met een gebreid giletje erover.

      Verwijderen
  11. Heel mooi en apart die manchetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Ik hou niet van tijgerprintjes, maar dit tijgerprintje is heel leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen