intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 5 januari 2024

doekjes

Tussen alle drukte door, heb ik er maar eens een haakwerkje bij gepakt.  


Het was alweer heel lang geleden dat ik eens iets gehaakt had en doekjes haken is lekker simpel om te doen. Tenminste... als iedereen me een beetje met rust wil laten:


😁

De doekjes die ik maak, gebruik ik als vaatdoekjes. Die zijn namelijk beter dan de vaatdoekjes van Zeeman en Action. Manlief wil nogal eens een goedkoop vaatdoekje kapot wringen en de zelfgemaakte doekjes gaan dan toch langer mee. 

Als ik bij de kringloopwinkel ben, kijk ik altijd wel of er bolletjes katoen liggen. Laatst kocht ik voor twee euro een zakje met zes bollen in verschillende, maar wel bij elkaar passende kleuren. Dat vind ik dan weer leuk!

24 opmerkingen:

  1. Ik vind ze er altijd zo leuk uit zien, maar vraag me af of je ze wel goed schoon krijgt. Daarom gebruik ik nog altijd die gele wegwerp dingen, niet goed voor het milieu, ik weet het...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Katoen kun je warm wassen. Sowieso op 60 graden en af en toe doe ik een was op 90 graden en daar zitten ze ook weleens tussen. Gaat allemaal prima.

      Verwijderen
  2. Haha, natuurlijk komt de beestenbende lekker dichtbij je zitten en meegenieten van de draadjes... wat doet vrouwtje daar toch mee?
    Ik vind dit soort doekjes echt hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn kleine werkjes en het is wel lekker dat je er niet echt bij na hoeft te denken.

      Verwijderen
  3. Wil ik ook nog steeds eens doen om te kijken hoe dat bevalt. En misschien ga ik er vanavond al aan beginnen, heb niet speciaal dat boekje nodig.
    Ik was bezig met een baktus omslagdoek. Dat is een die in een punt begint en steeds breder tot er zo' n 40 cm op de rug zit en dan terug naar de punt. Was op 2/3 en ben eens gaan passen hoe he zit en dat is niet goed. Als rug lekker bedekt is zit hij laag om schouders en heb ik er van voren weinig aan., trek ik het naar voren dan kruipt de rug op en heb ik heb 3 dubbel tegen nek. Ik wilde hem omdoen als ik de tuin inging . Project mislukt dus en meteen begonnen met uithalen dat blijft me ergeren dat het niet lekker zou zitten. Heb gewone lange sjaals zat.
    Maar over 2 weken wordt ik aan 2 vingers geopereerd wijsvinger en pink worden de gewrichten schoongemaakt en zenuw doorgesneden voor minder pijn. Dan kan ik een tijdje niet haken. Een vaatdoekje krijg ik nog wel af voor die tijd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer van die omslagdoek, maar dan kun je het garen beter voor iets anders gebruiken.
      Alvast succes voor de operatie gewenst. Het is te hopen dat de pijn daarna weg of minder zal zijn 🤞

      Verwijderen
  4. Hulp genoeg bij het haken, Moppie helpt een pootje mee zie ik.Ik heb dat boekje ook en al meerdere doekjes eruit gehaakt lekker klein werkje.
    Wat heel erg akelig voor je nichtje dat het allemaal zo lang gaat duren, en toch weer een zorg erbij. Sterkte met alle drukte,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Moppie knaagde daar de draad door 😀. Maar dat zag ik later pas.

      Verwijderen
  5. Wat een gezellige foto - een haakwerkje en wat beesten, wat wil je nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat boek heb ik ook weleens uit de bibliotheek gehaald. Superleuke doekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht het boekje in de coronatijd en heb er toen best wel wat uit gehaakt.

      Verwijderen
  7. Leuke vaatdoekjes! Mijn man heeft artrose, wast altijd af maar het uitwringen van de vaatdoekjes laat hij aan mij over. Ik kocht de vaatdoekjes bij H.e.ma.
    Ik heb nu katoenen garen gekocht (ook bij de kringloop) met haaknaald en ga ze ook haken!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je er ook gaat haken 😀
      De vaatdoekjes van Jysk zijn ook goed. Maar zelf gemaakt is toch leuker, vind ik

      Verwijderen
  8. heerlijk, ik heb een stel gebreide vaatdoekjes. Gaan jaren mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. p.s. Wat ‘n knusse foto❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker ontspannen en evengoed nuttig bezig. Ik zie dat Moppie ook graag meehelpt. Het blijft leuk zo’n jonge kat die alles ontdekt. Groet Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zo grappig. Alles is interessant voor zo'n klein poesje. Heerlijk om te zien.

      Verwijderen
  11. Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers: met zo'n poes als voeten/beenwarmer heb je vast geen last van koude voeten.
    En de vaatdoekjes? Ik vind ze zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Zo' n klein lijfje is inderdaad lekker warm.

      Verwijderen
  12. Ik heb ook eens een doekje gehaakt. Maar die was toch wel wat klein uitgevallen. Ik vond het ook niet zo goed afnemen. Misschien toch verkeerde katoen gebruikt. Maar leuk zijn Ze zeker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan natuurlijk allemaal. Het is wel zo dat microvezeldoekjes of vliesdoekhes beter droog te wringen zijn.

      Verwijderen