intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 3 december 2023

brrrr

We gingen om boodschappen en vertrokken met zon van huis. Deze foto maakte ik na een minuut of tien:


En nog geen minuut later trok het helemaal dicht:


Na de boodschappen (17.30 uur) was het donker en mistig bij een temperatuur van 0℃. Gevaarlijk weer!

⛄ ⛄ ⛄ ⛄ ⛄ 

Onze kachel vertoont kuren... wordt dit dan misschien het vierde apparaat dat stuk gaat? Deze ketel hebben we sinds 2009, het zou dus zomaar kunnen... 

⛄ ⛄ ⛄ ⛄ ⛄

Toen ik 's morgens bij mijn moeder kwam, deed haar pc het niet meer. Iedere keer als ik hem aanzette sprong hij gelijk weer uit. Alle stekkers zaten goed vast en ik kon echt niet vinden waar het probleem zat. Nou ben ik ook niet echt een techneut, dus dan is dat ook zo vreemd niet. Ik schreef een berichtje in de familieapp of iemand er de komende week even naar wil kijken, door de week gaan er toch altijd familieleden bij haar op visite. Kreeg ik twee reacties: de pc deed het woensdag nog en de pc deed het donderdag ook nog. Ja duh... toen ik op zaterdag kwam niet meer! Manlief en ik moesten best wel lachen om deze reacties en ik hoop dat toch iemand de moeite neemt om even naar de pc te kijken. Mijn moeder struint graag op Facebook rond en zonder Facebook is ze nu toch het contact met de buitenwereld kwijt. 

⛄ ⛄ ⛄ ⛄ ⛄

Hierbij wil je een fijne zondag wensen!

13 opmerkingen:

  1. Wat knap dat je moeder zo online is. Mijn moeder kon dat helemaal niet en dat is ergens toch heel jammer. Op you tube had ze anders mooi Nederland zingt kunnen kijken.. ik hoop dat ie gauw gemaakt wordt. Want voor iemand die alleen is kan dat zeker een gemis zijn. En ja iets wat het gister nog deed kan zomaar ineens het opgeven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Telefoneren kan ze niet zo goed meer, omdat ze door de Parkinson teveel beweegt. Met de computer kan ze zich nog redelijk behelpen. En zo onderhoudt ze onder andere contact met haar zus dis 84 is. Mijn moeder zelf is 89.

      Verwijderen
  2. Goed dat je moeder dat toch nog kan. Hopelijk krijgt ze hulp en ook hopelijk begeeft je kachel het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij waren vandaag weg en toen we thuiskwamen was de kachel uit. Manlief heeft de kachel gereset en toen deed hij het weer, maar het is toch niet goed.

      Verwijderen
  3. Och, wat jammer dat je moeder nu haar pc niet kan gebruiken. Ik hoop dat het gauw opgelost wordt! Zo fijn dat ze op die manier contact met haar zus enz kan hebben.
    Laten we hopen dat jullie ketel het nog een poosje volhoudt, de wachttijden voor herstel/plaatsing schijnen nogal lang te zijn.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop ook dat deze week even iemand de moeite neemt om mijn moeder te helpen. Vandaag heb ik nog samen met mijn oudste broer om de reacties op mijn vraag gelachen.

      Verwijderen
  4. Zaterdag was rond 2 uur hier zonnig en ben ik toch stuk langs de Oosterschelde gaan rijden, kan makkelijk kiezen rondje linksom, of rondje rechtsom afhankelijk vd wind. Het was wind van achteren en de zon op mijn rechterkant. Wel gezorgd dat ik niet over beschaduwde stukken reed. Was lekker en weet nog niet of ik vandaag weer ga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag was het hier nog een stuk minder met natte sneeuw. Was dat bij jullie ook zo?

      Verwijderen
    2. Vandaag was het gewoon niks, een min vlokje, koud, winderig en er was snooker op TV daar kijken we graag naar, finale UK Championship.
      Ondertussen heb ik de band op mijn broek gezet die er al weken lag maar geen tijd voor had. Band in 4 delen en dan nog dubbel, veel werk om het goed te krijgen. Het zit gespeld en morgen naaien, dan naden persen en lengte bepalen dan is hij na 4 maanden eindelijk af

      Verwijderen
    3. Soms blijven dingen weleens liggen. Ik heb hier nog een jasje liggen dat ik nog steeds moet afmaken.

      Verwijderen
  5. Het was hier twee dagen dikke mist. Guur en ongezellig. Jammer dat je je moeder niet kon helpen, hopelijk komt er gauw technische steun.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms krijg ik iets opgelost, maar deze keer lukte het me helaas niet.

      Verwijderen
  6. Altijd vervelend als je pc het opeens niet meer doet! Het helpt nogal eens als je opnieuw opstart, maar dat heb je vast al geprobeerd...
    Wat was het gisteren koud zeg!

    BeantwoordenVerwijderen