intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 29 september 2023

dierenartsweek

Daar is ze dan, ons lampenkapje:


Normaal gesproken zou ze een speciaal shirtje aan gekregen hebben zodat ze van de buikwond afblijft, maar doordat ze ook aan haar hoofd geopereerd is en ze daar absoluut niet aan mag krabben, draagt ze de komende veertien dagen een kapje.

Een paar weken terug had ze een abces in haar kaak, dat is toen doorgeprikt en daar heeft ze antibiotica voor gekregen. De ontsteking was inmiddels al weg, maar doordat ze het wondje steeds openkrabde was er wild vlees gaan groeien. Alles wat niet goed was is weggesneden en de randen zijn aan elkaar gehecht. 

Ze is ook gelijk gechipt. 

Maandag zat ik ook al met onze oudste kat bij de dierenarts. Hij deed niet anders dan op de kattenbak zitten en hij bleek blaasontsteking te hebben. Het gaat wel al iets beter met hem, maar ik moet nog urine van hem opvangen (met speciale kattenbakkorrels) en dit voor onderzoek wegbrengen. 

Het is dus een dierenartsweek. Ik weet wel waar deze week mijn geld blijft, maar dat is nou eenmaal zo als je huisdieren hebt. 


10 opmerkingen:

  1. Ja dierenartsen zijn behoorlijkduur geworden. Maar het is ook fijn goed voor je dieren te kunnen zorgen


    Sterkte morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad fijn dat we het kunnen. Over twee weken moeten Miep en Moppie weer samen naar de dierenarts toe.

      Verwijderen
  2. Ik schrik ook regelmatig van de kosten voor de dierenarts voor ons hondje Trixie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Het is een hele mooie poes. En sinds ze bevallen is, is ze een stuk aanhankelijker.

      Verwijderen
  4. Zelfs met kap ziet ze er geweldig uit.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker is dat duur maar als je dieren hebt weet je dat . knap katje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach Miepje, wat zie je er nu zielig uit... Maar het is even nodig. Beterschap voor haar en ook voor de andere kat!

    BeantwoordenVerwijderen