intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 11 augustus 2023

zon

Eindelijk is het weer mooi genoeg om lekker in de tuin te kunnen werken. De laatste weken heb ik wel íets gedaan, maar nu de zon volop schijnt is het toch leuker om te tuinieren. Inmiddels heb ik al een paar bloempotten kunnen legen, omdat de planten uitgebloeid waren. Gelukkig staat er nog genoeg in bloei, alhoewel veel planten toch wel over hun hoogtepunt heen zijn. 



Op de foto's hierboven staan zomerasters. Mooie bloemen, die best wel een tijdje bloeien. 
Hieronder zie je wilde peen.


Ik weet eigenlijk niet of het zaad hiervan in een zaadmix of in vogelzaad gezeten heeft of dat de plant aan is komen waaien. Het maakt ook niet uit, de plant mag blijven.

Vorig jaar was de tuin mooier. Ik zie het bij de buren ook: die hadden vorig jaar ook veel mooiere bloemen staan dan nu. Misschien dat het door het weer in het voorjaar komt. Het is jammer en ik hoop dat ik volgend jaar weer meer bloemen heb.  

Het is nu ook weer mooi weer om te fietsen en dus fiets ik naar mijn werk of om boodschappen. Als ik van mijn werk kom fiets ik acht kilometer extra om voor de dieren van iemand te zorgen die op vakantie is. Ik heb er zo een mooi ritje mee en op de terugweg neem ik iedere keer een andere route naar huis. 

Hierbij wil ik je alvast een fijn weekend wensen!

22 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik heb ze dit jaar voor het eerst. Volgend jaar wil ik ze weer.

      Verwijderen
  2. Ja, die asters vind ik ook prachtig! Het is niet fijn om in de natte grond bezig te zijn, dus ik ben ook blij met dit weer. Al voorspellen ze voor zaterdag weer wat regen..
    Jij ook fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik zo de weersvoorspelling zie gaan we er hier nog redelijk goed vanaf komen. Maar eerst zien en dan geloven 😀

      Verwijderen
  3. Wat hebben de asters schitterende kleuren. Mijn vader had ze vroeger ook in zijn moestuin en hij bracht iedere dag groente en 1 keer in de week een boeketje zomerasters naar mijn moeder.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook een fijn weekend gewenst. Ik heb vanochtend lekker in de tuin mijn koffie van tien uur gedronken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Hier is het nu bewolkt maar tot halverwege de middag was het ook lekker zonnig.

      Verwijderen
  5. Ja echt fijn is het nu, zonnetje en niet te warm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eindelijk weer een beetje mooi weer. Er zijn de afgelopen dagen al veel fietsers langsgereden.

      Verwijderen
  6. Ja, fijn dat het weer goed is om te fietsen en dan is extra om fietsen ook geen straf. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het slecht weer is pak ik de auto en ik vind autorijden helemaal geen straf, maar met mooi weer vind ik het leuker en fijner om te fietsen.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Ik had een keer een bos zomerasters voor mijn moeder gekocht en omdat ik het van die mooie bloemen vod, heb ik er nu zelf gezaaid.

      Verwijderen
  8. Ik vind je planten er mooi en kleurig en vrolijk uitzien. De wilde peen is ook altijd mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn asters staan nog steeds niet in bloei? Net zoals de stokrozen hier nog geen enkele bloem hebben. Geen idee waarom. Bij jou staan de bloemen echt nog mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ene stokroos hier is uitgebloeid en de andere bloeit nog steeds. Erg jammer dat ze bij jou niet willen bloeien.

      Verwijderen
  10. Het ziet er mooi uit bij jullie. In mijn tuin heb ik meer bloemen dan vorig jaar. Toen waren er heel veel planten half verbrand en knoppen verdroogd door de warmte. groet Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig dat jouw tuin nu weer wel mooi is. Vorig jaar was een erg droge zomer en de regen van nu is zeker goed voor de tuin.
      Ik denk dat mijn tuin dit jaar erg te lijden heeft gehad van de droge junimaand. Gelukkig heb ik nog genoeg bloemen staan, maar het is toch niet zo uitbundig als vorig jaar.

      Verwijderen
  11. Bij mij zijn ook alle planten kleiner dan normaal. Je asters zijn prachtig, die ik ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu las ik vandaag ergens dat het door de late vorst kan komen. Zou natuurlijk kunnen...

      Verwijderen