intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 14 augustus 2023

rups

Kijk eens wat een mooie rups er in onze tuin zat:


 Zou het de rups van de koninginnenpage zijn?

🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋

Daar is ons prutsje weer:


Woensdag wordt ze alweer drie weken. Ze reageert op mijn stem en ik heb de honden kennis met haar laten maken. Onze herdershond reageert nogal fel op katten en ik wil ze daarom al vroeg aan elkaar laten wennen, zodat de tent hier niet wordt afgebroken als de kitten gaat rondlopen. 

🐈 🐈 🐈 🐈 🐈 🐈 🐈 🐈

Nog drie weken werken en dan zitten de zomervakanties van mijn collega's erop en heb ik nog een week vakantie. Ik werk altijd de hele zomer door en heb voor en na de schoolvakanties vrij. Als ik wil dan zou ik ook midden in de zomer vrij kunnen nemen, maar wij vinden het prettiger om buiten het seizoen vrij te nemen. De enige uitzondering is de meivakantie, dan gaan we namelijk vaak met mijn schoonfamilie (en schoolgaande kinderen) op vakantie.

Het is vandaag mooi fietsweer en ik fiets zo weer lekker naar mijn werk toe. Het is een ritje van een half uur en het is fijn om de werkdag mee te beginnen.

Hierbij wil je een fijne week wensen!

19 opmerkingen:

  1. Wat ligt dat prutsje er weer heerlijk ontspannen bij, weet je zeker dat het een meisje is?
    Inderdaad een hele mooie rups, die heb ik nog nooit gezien.
    Jij ook een fijne week!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik weet niet zeker of het een meisje is. Heb er ook niet zoveel verstand van ;)

      Verwijderen
  2. Dat is zeker een mooie rups en je hebt hem scherp op de foto!
    Wij vinden voor- en naseizoen ook prettiger om op vakantie te gaan; rustiger en ook meestal fijner qua temperatuur. Lekker dat je straks nog een weekje hebt. Maar hoe moet dat dan met kleine Miepje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als we dat weekje nog weg mochten gaan, dan is het een weekendje en dan is zoonlief er.

      Verwijderen
  3. Obsidentify app zegt inderdaad Koninginnepage met 100% zekerheid. Als rups ook al zo prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu maar duimen dat we de vlinders ook nog te zien krijgen. Die hebben we hier in de tuin nog niet gehad.

      Verwijderen
  4. Wat een mooie rups. Geen idee van welke vlinder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees hier dat het inderdaad de rus van de koninginnenpage is.

      Verwijderen
  5. Ja volgens google heb je gelijk, wat de rups betreft.
    Prutsje wordt steeds mooier! Ging de kennismaking goed?
    Groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kennismaking ging goed en ik hoop dat het goed blijft gaan als de kitten rond gaat lopen. Nu had ik ze gewoon vast.

      Verwijderen
  6. Oh, het jonkie is zo leuk! Het is inderdaad een mooie rups. Bij de boerderij zagen we deze ook veel. Inderdaad een rups van de koninginnepage.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rups zelf is ook al mooi en nu maar hopen dat het een vlinder gaat worden.

      Verwijderen
  7. De Mini kan echt niet meer weg hoor, kun je ons niet aandoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal wel steeds moeilijker worden om haar weg te doen, vrees ik.

      Verwijderen
  8. Oh, wat een snoeperig poesje! Echt heel schattig.

    En de rups vind ik een sieraad in je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt bemoeien maar dat wil ik.niet hoor. Ik heb altijd kittens groot gebracht met de fles die geen moeder hadden. Ontworm u die wel. De eerste keer met 3 weken dan 5 en dan 7 weken. Wat ben ik jaloers. Zo'n prutske,waar je mee kan knuffelen. Heerlijk. Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat is geen bemoeien hoor. Alle tips zijn welkom, want wij hebben nog nooit kittens gehad.

      Verwijderen
  10. Pracht rups en wordt zeker een hele mooie vlinder 🦋

    BeantwoordenVerwijderen