intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 23 maart 2023

vergeet me niet

De Keukenhof is weer open. Wij zijn daar vorig jaar geweest, toen ik twee toegangskaarten gewonnen had en ik denk niet dat ik manlief dit jaar zo gek krijg om nog eens te gaan. Maar gelukkig heb ik zelf ook bloemetjes in de tuin en daar kan ik gewoon elke dag naar kijken.





Ik heb vandaag wat tulpen en narcissen binnen in een vaas gezet. Eigenlijk vind ik het altijd zonde om bloemen uit de tuin te halen, maar eigenlijk mis ik ze daarna niet. Er zijn meer dan zat bloemen. 





Mijn moeder hoort graag het verhaal van de vergeet-me-nietjes: 


Toen mijn vader overleden was en ik vier weken na de crematie zijn as op ging halen, kreeg ik een zakje met zaadjes van vergeet-me-nietjes in het crematorium. Ik zaaide een aantal zaadjes in een grote pot en inmiddels zijn de vergeet-me-nietjes zover uitgezaaid dat ze echt overal in de tuin opkomen. Ik verwijder ieder jaar massa's stekjes, maar er blijven nog genoeg planten over. Regelmatig vraagt mijn moeder of we nog vergeet-me-nietjes in de tuin hebben en ze vindt het een mooi idee hoe wij aan de plantjes gekomen zijn.

Dit weekend ga ik niet naar mijn moeder toe, want op haar afdeling heerst het norovirus (buikgriep). Vorige week zaten ze met corona, dus echt lekker gaat het daar niet. Voor corona ben ik niet huiverig, maar voor noro wel want daar ben ik erg bevattelijk voor. Het is jammer voor mijn moeder, maar in buikgriep heb ik echt geen zin en ik wil ook niet dat ik het virus op mijn eigen werk overbreng.

26 opmerkingen:

  1. Wat heb je al veel kleur in de tuin. Hier een enkele krokus en narcis en dat was het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om zo ieder jaar aan je vader te denken. Doe je natuurlijk regelmatig, maar dit is een speciale manier. Jammer dat je niet naar je moeder kan, maar het is niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze belde gisteren nog en haar hele afdeling is in isolatie. Zelf was ze ook ziek.

      Verwijderen
  3. Prachtig, de vergeet-mijn-nietjes, ik ben er dol op! Er bloeit al veel in jullie tuin, zo mooi!
    Ik zag in het journaal dat de Keukenhof weer open is en hoop dat we dit jaar gaan. Mijn man vindt er niet veel aan, zo’n aangelegde bloementuin maar wie weet…..
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er vorig jaar echt van genoten. Eigenlijk had ik ook een beetje hetzelfde vooroordeel als je man, maar ik heb alleen maar de hele dag geroepen dat ik het allemaal zo mooi vond.

      Verwijderen
  4. Gisteren hoorde ik op het journaal dat de Keukenhof weer open was. Ik had er geen idee van dat het alweer Keukenhof tijd is. De tijd vliegt onderhand, fffffffff.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Een heel klein beetje. Ik heb vorig jaar in de Keukenhof wel inspiratie opgedaan over hoe ik bloembollen kan planten.

      Verwijderen
  6. Heerlijk als er van alles op komt en ik.....pluk het hele jaar wel uit mn tuintje. Kleine vaasjes zo gevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zo. Als straks andere bloemen bloeien pluk ik ook meer.

      Verwijderen
  7. Bloemen maken blij! ik kreeg een grote pot vergeetmenietjes vooraleer onze zoon naar Vancouver vertrok en ja, daar zijn de kopjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig idee van dat crematorium van die vergeetmenietjes zeg! Ik vind dat echt een heel mooi en lief gebaar. Je hebt prachtige bloemen in je tuin moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Zo is een kleine attentie toch heel erg waardevol.

      Verwijderen
  9. Het is al weer jaren, misschien wel 25 jaar, geleden dat ik in de Keukenhof geweest ben.
    Mooi gebaar, van het crematorium: die vergeetmijnietjes en vooral dat ze zo uitgezaaid zijn dat ze nu nog bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook nog een ander soort vergeet-mij-nietje in de tuin staan: het kaukasische vergeet-mij-nietje, maar die zaait totaal niet uit.

      Verwijderen
  10. Ik heb een foto van mij in de Keukenhof maar was nog erg klein en herinner het me niet. De locatie ben ik wel 2x geweest naar het museum LAM en vlakbij gelegen restaurant met mijn zus. Prachtig wandelen ook daar heet kleine stukje dat ik nog kan.

    Ik heb vergeet-me-nietjes gehaakt en in een blauw glazen kannetje gezet. Bij het bekijken van oude foto's zag ik dat staan op een foto waarop mij ouders en ik naar de hele kleine tv keken, waarschijnlijk hadden we die dan net. Ik was toen jaar of 10 schat ik, kannetje is dus zeker 60 jaar oud.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de Keukenhof is het best wel veel lopen. Wel nette paden.

      Mooi dat het kannetje zo lang bewaard gebleven is en dat je het nog steeds gebruikt.

      Verwijderen
  11. Jij hebt de Keukenhof in je eigen tuin en dat is nu elke dag genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk zoveel als er al bloeit in jouw tuin .Een mooi verhaal over de vergeet me nietjes en zo fijn dat ze elk jaar weer terug komen .Vervelend dat je moeder ziek is en je niet naar har toe kan .
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is te hopen dat het virus snel weg op de afdeling van mijn moeder. Niks is zo vervelend als het norovirus dat rondgaat!

      Verwijderen
  13. Ik hoop mijn lief ooit zo gek te krijgen om met mij eens naar het keukenhof te rijden (maar ik vrees dat dat niet gaat lukken).
    En staan er al tulpen open bij jou? Bij mij nog niet maar de narcissen al wel.
    En dat van die vergeet-me-nietjes is zeer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staan al tulpen open en er staan nog andere kleuren tulpen die nog dichte knoppen hebben en ook waar nog helemaal geen knoppen inzitten. Ik verwacht dus best wel een tijdje bloeiende tulpen in de tuin te hebben.
      De Keukenhof is echt mooi, vooral de bedden waar verschillende bloemen en op elkaar afgestemde kleuren door elkaar staan vond ik geweldig om te zien.

      Verwijderen