intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 29 januari 2023

saaaai

Wat het weer betreft was het een beetje een saaie dag en dan maakten we ook nog eens een saaie wandeling over wegen langs akkers en weinig bebouwing. 

We waren net over de grens in België.

(Bron: Google Maps)



Deze weg ziet er een beetje vreemd uit:


Wat ik ervan begrepen heb is dat het eerst een smal polderweggetje was en dat deze verbreed werd om er zwaar vrachtverkeer te kunnen laten rijden. Er werd gekozen voor twee weghelften die gescheiden zijn door waterdoorlatende stenen. We zijn het nog nooit eerder op deze manier tegengekomen. 






Vlaanderen zou Vlaanderen niet zijn, als we geen Mariakapelletjes tegen zouden komen:


Om te wandelen was het fijn weer, niet al te koud en droog. 

Hierbij wil ik je een fijne week wensen!


12 opmerkingen:

  1. En òf het saai weer was gisteren! Zeker na die prachtige zonnige zaterdag vond ik het een tegenvaller. En ik vond het ook nog eens koud!
    Maar jullie lieten je niet tegenhouden door het weer voor een wandeling. En als je eenmaal op weg bent, valt er altijd wat te zien hè... Die weg is zeker bijzonder, maar het idee is zo gek nog niet. Inhalen wordt wel weer moeilijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je eenmaal aan het lopen bent, krijg je het wel warm. Ik heb halverwege mijn handschoenen uitgedaan, mijn muts hield ik wel op en gelukkig begon het pas later op de dag hard te waaien.

      Verwijderen
  2. Ik vond, op een enkele dag na, de hele maand januari saai. En grijs vooral. Dat het maar snel weer lente wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind er ook niks aan! Het was echt een deprimerende maand.

      Verwijderen
  3. Inderdaad, saai en koud was het gisteren.
    Daarom zo leuk die kleurdingen, zoals die brievenbus en het kapelletje op je foto's.
    Wat mij opviel laatst op ook zo'n saaie of grijze dag was, dat het mos en het groen overaL zo mooi helder en schoon leek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles heeft genoeg water gehad de laatste maanden en gelukkig is dat groen er nog tussen al die geploegde akkers.

      Verwijderen
  4. Ik zag die wegen wel al eerder, ik denk dat het vooral voor tractoren dient. Voor zwaar vrachtverkeer misschien toch niet zo ideaal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het niet. Deze weg is een soort rondweg rond Watervliet heen voor het vrachtverkeer.

      Verwijderen
  5. Wat een leuke foto met die fladderende vogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is wel een hele effectieve manier om de weg in twee stukken te delen moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het inderdaad. Er zal in elk geval geen water op de weghelften blijven staan.

      Verwijderen