intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 27 december 2022

weg

Het was begin augustus toen schoonzus M, schoonzus E en ik bij schoonmoeder op visite waren en schoonzus E had een voorstel: konden we met kerst niet een keer iets anders doen? Wat dachten we van een stedentrip met de kerst? Schoonzus M en ik waren gelijk enthousiast, schoonmoeder niet. Ze viert kerst graag met zoveel mogelijk kinderen en kleinkinderen bij haar thuis en als we weg zouden gaan, zou de kerst sowieso niet met iedereen zijn en het kerstdiner, waar ze zoveel waarde aan hechtte, kon ze dit jaar dan niet organiseren. Maar naarmate de weken verstreken en we steeds meer plannen voor het reisje maakten, begon ook zij enthousiast te worden. 

Vorig jaar was schoonmoeder tachtig geworden en van de kinderen had ze een stedentrip cadeau gekregen, alleen was het er nog steeds niet van gekomen om dat tripje te maken. We waren in tussentijd heus wel met haar weggeweest, maar dat waren iedere keer ander soort reisjes. Maar vrijdag 23 december meldden was ons dan toch met elf personen op het vliegveld en vlogen we naar Krakau in Polen.  


Het werd dus een totaal andere kerst dan dat we gewend waren. Het was ook wel weer beladen, maar dan op een andere manier. En ondanks dat de hele stad versierd was, voelde het ook eigenlijk helemaal niet als kerst. Het werden vier lange en vermoeiende, maar wel enorm leuke dagen.  Er was genoeg te zien in Krakau en omdat we pas vannacht thuis kwamen moet ik alle foto's nog uitzoeken, die zal ik daarom later laten zien. 

14 opmerkingen:

  1. Benieuwd naar je foto's hoor. Maar eerst maar eens even bijkomen. Ik ben zelf ook graag ergens anders met de kerst, maar de laatste jaren komt het er niet van

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor ons was dit de eerste keer dat we niet hier waren met kerst.

      Verwijderen
  2. Wat een goed idee lijkt mij en wat fijn dat er 11 mensen meegingen. Heb je toch een deel van de familie bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was gezellig en we hebben een paar hele goede dagen gehad.

      Verwijderen
  3. Wat fijn om de kerstdagen zo door te brengen. Ik verheug me op jouw foto’s, Krakau staat ook nog op mijn lijstje ‘te bezoeken steden’
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof zeg! En ik ben heel benieuwd want ik kan me bij Krakau niet zoveel voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een mooie stad, die niet onder de Tweede Wereldoorlog geleden heeft.

      Verwijderen
  5. Wow Krakau de stad staat nog altijd op mijn verlanglijstje. Ik ben benieuwd naar de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben benieuwd naar de foto,s. Het schijnt een mooie stad te zijn. Fijn dat jullie zo genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het klopt dat het een mooie stad is en de sfeer is er ook heel erg fijn.

      Verwijderen