intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 6 november 2022

pensioen

De postbode kwam een pakje voor zoonlief brengen. Ik pakte het aan en toen zei de beste man dat ik zijn één na laatste pakje ontving en na het volgende pakje zou hij met pensioen gaan. Ik heb hem het allerbeste gewenst. Mijn beide broers moeten ook niet zo lang meer werken. De ene ziet er tegenop en de ander is er aan toe. Degene die er tegenop ziet heeft het zo weten te regelen dat hij toch nog één dag in de week kan blijven werken en daarnaast wil hij ook vrijwilligerswerk gaan doen. Van de andere broer hoeven we dat niet te verwachten, die is blij dat hij daarna gewoon helemaal niks meer hoeft te doen. 

🌦☔ 🌦☔ 🌦 ☔ 🌦

We gingen wandelen. Het was zwaar bewolkt en al vrij snel nadat we gestart waren begon het te regenen en zodoende hebben we een paar uur door de lichte regen gewandeld. 

We wandelden door de Groese Polders en een stuk door natuurgebied Waterdunen.


Gelukkig konden we over de touwbrug in de Groese polders:


We hebben het weleens meegemaakt dat het water in de sloot zo hoog stond, dat we de brug niet konden gebruiken. We moesten toen een heel stuk omlopen. 


Door het slechte weer heb ik maar weinig foto's genomen. Omdat ik geen tas mee had heb ik mijn camera het grootste deel van de wandeling onder mijn jas gehouden, zodat deze niet nat werd. 


In natuurgebied Waterdunen zijn verschillende vogelkijkhutten en ook de bruggen zijn zo ingericht dat je de vogels kan bekijken zonder ze te storen. Ondanks het slechte zicht hebben we toch aalscholvers, futen, lepelaars, eenden, meeuwen en ganzen gezien. 


En deze reiger kwamen we later tegen. 



We hebben onze kilometers weer gemaakt! De dag ervoor was ik ook al met een vriendin wezen wandelen. Dat was ook gezellig. 

👟 👟 👟 👟 👟 👟 👟

Vandaag staat er niks op de agenda en blijven we lekker een dagje thuis.
Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!


26 opmerkingen:

  1. Ik fleur helemaal op van je mooie foto's. Het is leuk om zo mee te genieten van je wandelingen.
    Pensioen is voor mij nog ruim zeven jaar weg. Omdat ik te vaak langer werk dan veertig uur, probeer ik steeds bewuster dat beter te beperken en bezig te zijn met andere dingen. Juist om te voorkomen dat ik, als ik aan m'n pensioen ben, niet in een gat val.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. En dat terwijl het toch een beetje druilerig weer was.
      Ik moet nog iets van tien jaar werken en het is nog een beetje een ver-van-mijn-bed-show. Ik vind het slim van je om al eens wat verder te kijken, want van 40 uur naar helemaal niks is toch wel een hele grote overgang.

      Verwijderen
  2. Zo ervaart iedereen zijn pensioen anders. Ik stopte omdat ik wilde reizen, naar Australie en Nieuw Zeeland. Dat kwam er niet van doordat onze hond te oud werd voor een pension. En daarna kwamen de kleinkinderen en wilde ik niet eens weg. Toen heb ik nog jaren heel veel gewerkt als invaller op mijn oude school. Ik was er soms vaker dan de collega's die nog niet met pensioen waren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan soms anders lopen dan de bedoeling was. Maar zo is het ook goed.

      Verwijderen
  3. Mooie foto’s mevr.W.
    Ik ben bijna 73 en 5 jaar met pensioen. Boerderij verkocht en we wonen nu in een klein boshuisje. Kinderen en kleinkinderen wonen in Australië en daar vliegen we morgen weer naar toe, voor verblijf van 4 maanden!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een heerlijk vooruitzicht! Ik wil je een goede reis en een fijne tijd in Australië wensen.

      Verwijderen
  4. Mijn pensioen het ik net niet werkend gehaald. Door verschillende omstandigheden, lichamelijk als mentaal was ik op met 63 half en ben 100% afgekeurd en had toen vanaf 16 jaar en 4 maanden vrijwel continue 30-40 uur gewerkt. Alleen 2 jaar thuis geweest toen dochter werd geboren. Het werken op zich heb ik altijd heel leuk gevonden en zelden met tegenzin naar werk gegaan, maar het gedoe erom heen, op tijd zijn, geen rust meer kunnen vinden in vrije tijd, en meer eisende maatschappij maakte het de laatste jaren erg zwaar.

    Gisteren hebben we 12 km samen gefietst. Doen we sinds H een fiets met lage instap heeft weer, hij durfde de omhaal van been niet meer en had al een tijdje niet gefietst.
    Voor velen zal 12 km niets zijn maar wij vinden het al heel wat.
    Vandaag zal het geen fietsweer zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat heerlijk dat jullie weer kunnen fietsen! En het hoeven heus geen grote afstanden te zijn, als je er maar plezier in hebt.

      Tegenwoordig wordt er best wel veel van werknemers geëist. Op mijn telefoon heb ik 2 apps van mijn werk, hoeft niet maar is handiger dan op de pc, en als er een bericht binnenkomt dan kijk ik toch, want dan ben ik toch weer nieuwsgierig. De cursussen op de pc doe ik thuis, want anders kan ik me niet concentreren, maar ik schrijf de tijd die ik er insteek wel als overuren op.

      Verwijderen
  5. Pensioen is iets wat nog ver weg ligt en waar ik me met de nieuwe plannen van het kabinet nog minder bij kan voorstellen. Een aantal collegas zijn inmiddels met pensioen en ik merk dat daar ook verschillend mee wordt omgegaan. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook collega's met pensioen zien gaan die na een tijdje weer terug kwamen omdat ze thuis niet konden wennen, al dan niet als vrijwilliger.

      Verwijderen
  6. Ik moet nog 5 en een half jaar en dan ga ik met pensioen. Wat betreft het werken voor huidige werkgevers ben ik blij dat ik er dan vanaf ben, want in de schoonmaak zijn bedrijven echt geen pretje om voor te werken, hoge werkdruk, geen denderend salaris en een hoop gezeur bij vrij vragen en ziekmeldingen. Verder word je als je een beetje assertief bent behoorlijk dwarsgezeten door middel van overplaatsingen en dergelijke .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kan ik me goed voorstellen dat je er wel aan toe bent. Wat dat betreft ben ik heel erg blij dat ik in een gezellig team werk. Het werk is zwaar en het tempo ligt ook behoorlijk hoog, maar de sfeer maakt veel goed.

      Verwijderen
  7. Wij mogen nog 7 jaar werken, maar hubbie gaat binnenkort regelen dat hij minder gaat werken. Hij is een beetje op. De weekenden zijn te kort om weer bij te tanken,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben vervroegd met pensioen gegaan, maar heb daarna 3 jaar nog 1 uur per dag gewerkt.
    Een meisje begeleid tot zij van school ging.
    Dat vond ik een fijne "afbouw" en zo had ik genoeg tijd voor mijn ouders.
    Mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je het zo hebt kunnen afbouwen. Ik denk dat het ook best wel vreemd is om zomaar van de ene op de andere dag te stoppen.

      Verwijderen
  9. Oh, die brug is gaaf! Ik weet niet of ik daar overheen zou durven gaan, maar dat ie zomaar in dit landschap is te vinden...
    Tegenwoordig gaan we zò laat met pensioen; ik kan me voorstellen dat er een groep mensen is die het helemaal gehad hebben. Alleen de extreem fitte mensen hebben nog zin om bv vrijwilligerswerk te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet ook niet hoe het over tien jaar met mij is, maar als ik nu mijn rug voel... Ik hoop dat ik mijn tijd nog gewoon kan uitdoen.

      Verwijderen
  10. Wij genieten net een paar maand van ons pensioen het is eerst wennen. Maar het geeft ook rust

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me wel voorstellen. Geniet van jullie pensioen.

      Verwijderen
  11. Ik vraag me dat vaak af: als iemand nou liever wil blijven werken, mag dat dan niet? Zoals je broer. Als hij liever zou willen blijven werken, is dat dan geen optie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het niet. Misschien ligt het ook aan de branche waarin je werkzaam bent.

      Verwijderen
  12. Prachtige foto's en dan die spannende brug. Ik ben van 1949 en mocht met 62 en 3 maanden eruit en heb dat ook gedaan, Mijn man kon de winkel verhuren en vanaf die tijd gingen we ieder jaar van april tot eind september naar het Franse huis. Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wandelen in de regen is niet echt aan mij besteed. Ik geniet dan liever van de mooie foto's. Was die hangbrug niet glad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij wandelen ook veel liever als het droog is en eigenlijk was ook droog weer afgegeven, maar helaas bleek dat niet te kloppen.
      Die brug is niet glad, maar wel smal, je kan je voeten niet naast elkaar zetten en je moet eigenlijk je voet hoog optillen om voor de andere te kunnen zetten.

      Verwijderen