intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 5 juli 2022

duiven

Onze vakantie is voorbij en we hebben twee goede weken gehad. Wij nemen in twee keer zomervakantie op en in september hebben we daarom nog een week. Twee weken voor de zomervakantie en een week erna, zo doen we het al sinds we niet meer afhankelijk van de schoolvakanties zijn. 

🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞

In onze tuin zitten veel duiven. Manlief heeft een grote hekel aan ze, want ze schijten alles onder. Ik moet toegeven dat ze ook behoorlijk wat kabaal kunnen maken met hun gefladder. Duiven kunnen ook ziektes overbrengen en worden daarom weleens vergeleken met ratten. 

Maar kijk nou toch:


Als je zo'n jonkie ziet... dan is dat toch lief, hè?
Het nest zit naast de voordeur in de blauwe regen, op ooghoogte en ik kan er zo in kijken zonder rare fratsen uit te moeten halen. Er zitten wel meerdere vogelnesten in de tuin, maar die zitten allemaal een stuk hoger of beter verstopt en die laat ik dan ook met rust.
 
πŸŽ‚ πŸŽ‚ πŸŽ‚ πŸŽ‚ πŸŽ‚ πŸŽ‚ πŸŽ‚ πŸŽ‚

Vandaag mag manlief 57 kaarsjes uitblazen! Hieperdepiep hoera!

🎈 🎈 🎈 🎈 🎈 🎈 🎈 🎈


19 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n nestje waar je zicht op hebt, maar het zijn inderdaad wel rommel en herriemakers, de duiven. Van harte gefeliciteerd met je man, en een fijne dag zo samen. Groet Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Manlief was aan het thuiswerken en ik moest vanmorgen even naar een werkoverleg, maar tussendoor hebben we een lekker stukje taart gegeten.

      Verwijderen
  2. We hadden een winterkoninkje in de passieflora en een merelnest in de betonmolen. Elk jaar zit er wel een vogel dar in
    Gefeliciteerd met je echtgenoooit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Dat is grappig: een nest in de betonmolen. Ze zullen het een veilig plekje vinden.

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met je man, Mevrouw W. Ik ben ook niet zo dol op duiven. Maar de twee tortels die hier al heel lang zitten, die vind ik wel lief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Een koppeltje tortels hebben we ook in de tuin, maar die zijn toch weer anders dan die grote bosduiven.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Ach ja, en die duiven... het is toch wel leuk hoor.
    We hebben hier allerhande voer hangen en daar komen veel vogeltjes op af, en dan laten ze ook wel eens wat vallen. Het schoonmaken nemen we maar voor lief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Heel vaak zit een duif op het voederhuisje en dan kijkt hij naar binnen. Ze zijn ook niet echt schuw.

      Verwijderen
  5. Hartelijk Gefeliciteerd met de verjaardag van je man.
    Hier hebben we regelmatig verschillende soorten duiven op bezoek, heel leuk (inderdaad op het achterlaten van hun flatsen na) maar dat nestje, lief hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Er zitten twee jongen in dat nestje. Toen ik de foto nam zat die tweede verstopt achter de ander. Ik vind het wel leuk, hoor.

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd met de harige en ach duiven ze zijn wel leuk. Maken een slecht nest en met heel veel wind waait het hele zootje weg. En beginnen ze zo weer opnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met de jarige natuurlijk πŸ€­πŸ˜…

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Hij wordt al aardig kaal, dus dat harige kun je gerust weglaten :)

      Verwijderen
  8. Ik ben ook geen fan van duiven moet ik zeggen. Het zijn flinke viespeuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je man!
    Ik ben het trouwens roerend met hem eens wat duiven betreft. Zo'n vieze beesten. Heel ons gazon ligt onder de duivenstr*nt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Vroeger stonden langs onze oprit bomen en dan zaten de auto's er helemaal onder. En onder de vlekken van de spuugbeestjes...

      Verwijderen
  10. Gefeliciteerd met je man!
    Wat leuk, zo’n jong duifje vlak naast je deur!
    Toen we nog op de boerderij woonden hadden we een uilenkast. Meestal kreeg het paar jaaro 3 Γ  4 jongen. Nou, met de uilen vergeleken zijn duiven maar ‘schijtertjes’.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Vorige week liet een overvliegende reiger hier iets op de kliko vallen... Allemensen, dat was ook de moeite!

      Verwijderen