intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 27 juni 2022

bloemen

Alles groeit en bloeit in de tuin en het is nu echt genieten van al die pracht.








Ik zaaide van alles voor de insecten en vlinders, voor de biodiversiteit. De hele tuin zoemt, dus het aantrekken van beestjes is goed gelukt. 









Maar daarnaast is het ook heel erg leuk om te zien wat er allemaal van mijn zaaigoed terechtgekomen is en ik ben er best wel trots op. Volgend jaar ga ik weer van alles zaaien.


Op het bankje hieronder staan onder andere een gekochte rododendron en een gekochte camelia in een pot. Die stonden eerst in de volle grond, maar hadden het daar niet naar hun zin. Het is nog even afwachten of ze in een pot een beetje bijkomen. 


Omdat ik nog steeds last van mijn rug heb, doe ik momenteel minder in de tuin dan ik zou willen. Gelukkig lukt het me nog redelijk om het fatsoenlijk te houden.

28 opmerkingen:

  1. Wat een pracht. De tuin is nu echt wel op zijn mooist. Ik had ook bloemenzaad gekocht speciaal voor bijen en vlinders, maar er is bijna niks uitgekomen. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker jammer. Nadat het in het voorjaar zo droog was, heb ik nog een keer bijgezaaid. Er stonden toen wel een paar planten boven, maar dat was niet veel.

      Verwijderen
  2. Wat schitterend, al die kleurige bloemen. Je hebt wel eer van je werk.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook erg leuk en wacht op alle bloemen die nog moeten uitkomen.

      Verwijderen
  3. Ja het i schitterend op het moment. Mijn stokrozen bloeien. Ik had 3 jaar hele mooie grote en hoge gele, vorig jaar was het al minder en nu was alles weg en de wortels ingedroogd. 50 cm verder is nu een gekruisde met een hele donkerrode gekomen, zalm--roze-geel gemeleerd en ook erg mooi. En de bijna zwarte is na een jaar weg weer uitgezaaid en ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dit jaar stokroos gezaaid en hoop dat ik daar volgend jaar bloemen van zal hebben. Je ziet ze nu overal bloeien. Die zwarte lijkt me ook erg mooi.

      Verwijderen
    2. Wij hebben de stokrozen allemaal weggedaan. Overal in Zeeland staan ze zo mooi te bloeien. Bij ons was het een zooitje ongeregeld. De bladeren werden heel snel geel, het leek echt nergens op. Weg ermee!

      Verwijderen
  4. Je tuin is prachtig, groen en fleurig. Ik vind de vijver ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie bloemen en prachtige foto's weer. Je hebt echt een heel mooie tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het is hier en daar ook wel rommelig, maar dat is niet zo erg. Dat is ook weer goed voor de beestjes.

      Verwijderen
  6. Heerlijk vind ik dat, door de tuin lopen en overal dat gezoem om je heen. Mooie foto's van een mooie tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Na een mooie reis thuiskomen bij zo'n prachtige tuin, het ziet er geweldig uit!
    Je hebt inderdaad een beloning na het vele voorzaaien, ik heb daar het geduld niet voor, ik
    zaai wel, maar gelijk in de volle grond. Vorige week zinnia's gezaaid, die doen het al heel goed.
    Mijn phloxen bloeien in alle kleuren, een feestje, ik geniet ook zo van de tuin.
    Fijne week,Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorzaaien en opkweken kost ook best wel veel tijd.
      Ik zaai dan weer niet zoveel in de volle grond, maar ik heb nog wel een paar kale plekjes... dus misschien dat ik dat nog wel kan doen.
      Jij ook een fijne week.

      Verwijderen
  8. Het ziet eruit als een top-tuin! Je kunt altijd bezig blijven, maar voor het oog is het keurig. Vooral die verschillende bloemen vind ik zo mooi en dan een heerlijk grasveld... Leuk dat het zaaien zo goed bevalt en ook zo'n goed resultaat geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een top-tuin is het niet helemaal, maar ik doe hard mijn best ;)
      De afgelopen twee jaar heb ik veel in de tuin gedaan en dat begint nu resultaat te geven.

      Verwijderen
  9. Wat mooi allemaal. Genieten van je harde werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een paar keer per dag doe ik een rondje door de tuin. Dan pluk ik uitgeboeide bloemen en onkruidjes.

      Verwijderen
  10. prachtige foto's en de trouwe viervoeter houdt de wacht over de tuin en spulletjes, met trots zo te zien. groetjes Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is echt genieten, zowel van de mooie kleuren van wat er bloeit, als ook van het "drukke verkeer" van en naar de bloemen.
    Je hebt echt eer van al je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het echt heel erg leuk om te zien wat er allemaal van mijn werk geworden is.

      Verwijderen
  12. Wat heb je veel mooie en fleurige bloemen in de tuin. Echt een lust voor het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou heel erg van kleur. Dat zie je terug in mijn kleding en dus ook in de tuin.
      Laatst las ik ergens dat je voor rust in de tuin het beste bloempotten van hetzelfde materiaal en dezelfde kleur kunt kopen, maar dat is gewoon niks voor mij. Geef mij maar een beetje variatie.

      Verwijderen
  13. Wat een heerlijke foto’s van je mooie tuin. Ik hou ook van kleurig en niet zo van keurig. Alle beestjes hebben Het zo best naar hun zin. Rita

    BeantwoordenVerwijderen