intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 10 mei 2022

venkel

De tulpen op de tulpenvelden zijn gekopt, maar nu kwam ik een veld met (ik denk) afrikaantjes tegen:

Dat was heel veel oranje...

De bermen staan vol met fluitenkruid:

De bermen langs de weg waar wij wonen, werden twee weken geleden al gemaaid: weg fluitenkruid!

We gingen wandelen in het grensgebied, vandaar de grenspaal op de foto hierboven. We zijn er meer tegengekomen, maar deze stond wel op een mooi plekje.

(Bron: Google Maps)



We liepen langs een dijk waar venkelplanten stonden:


Dat hadden we eigenlijk nog nooit gezien. Wel venkelplanten, maar niet in het wild. Ik heb er een stengel afgetrokken om te ruiken en het was toch echt venkel.



We kwamen een paar mooie doorkijkjes tegen:





🌻 🌞 🌻 🌞 🌻 🌞 🌻

Gistermiddag na mijn werk en vanmorgen heb ik plantjes uitgeplant. Petunia's, lobelia's, leeuwebekjes en viooltjes in potten. Ik had dahlia's in potten geplant en die vond ik nu groot en stevig genoeg om in de volle grond te zetten. Er zitten al heel wat uurtjes tijd in het zaaien, verspenen, oppotten en uitplanten van mijn zaaigoed, maar ik vind het enorm leuk om te doen. 

13 opmerkingen:

  1. Wat wonen jullie toch mooi! Ik ben dan altijd geneigd te denken dat je dan echt niet op vakantie hoeft voor een mooie omgeving, maar ja... je wil ook wel eens iets anders zien! Er is nog zoveel moois in de wereld te zien.
    Zonde om dat fluitenkruid te maaien, maar ze zullen wel een rede gehad hebben. Bij ons doen ze het vooral in bochten vanwege het slechte uitzicht.
    Fijn hè om zo bezig te zijn met je plantjes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met het maaien waren ze dit jaar veel eerder dan voorgaande jaren. Blijkbaar waren wij nu een keer eerst aan de beurt.
      Zelf vind ik de kust hier niet zo heel erg mooi: lange rechte polderwegen, geen mooie duinen... Waar we deze wandeling maakten vind ik het gelijk al een stuk mooier.

      Verwijderen
  2. Vandaag at ik venkelknol, stoof het met plakken tomaat en wat geraspte kaas en gebakken zoete aardappeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker! Ik doe venkel ook wel in de oven met tomaatjes, tijm en olijfolie.

      Verwijderen
  3. De bermen zijn heel mooi nu. Net zoals jouw doorkijkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat woon je op een mooi plekje. De bermen zijn zo mooi nu .jammer als ze zo vroeg maaien hier gelukkig nog niet. Ik genietver nog even van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! De wereld is nu zo mooi met al die frisse kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie foto's weer, de laatste met het bord over pollen en afval vind ik geweldig, ik erger me groen en geel aan al het zwerfafval overal. Groetjes Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo af en toe is het echt niet normaal met wat je onderweg allemaal ziet liggen.

      Verwijderen
  7. Ik vind Afrikaantjes altijd schattig en vrolijk met dat oranje!

    BeantwoordenVerwijderen