intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 8 november 2021

bietje

Vraag van de dag: wanneer mensen naar je toe komen voor hulp, waar willen ze dan meestal hulp bij?

Dan gaat het vaak over iets op de computer of op de smartphone. 

🥕 🥕 🥕 🥕 🥕 🥕 🥕 🥕

De laatste wortels, die ik niet gezaaid had, heb ik geoogst:


Waarschijnlijk heeft er wortelzaad in het vogelvoer gezeten, waardoor ik opeens worteltjes in de tuin kreeg.

En er groeide nog iets anders:


Een biet! En ik denk dat het een suikerbiet(je) is:


Het was wel grappig dat de worteltjes en de biet opkwamen. Er heeft ook nog even gingellikruid gestaan die uit het vogelzaad kwam, maar die plant waaide al vrij snel om.
 
🌻 🌻 🌻 🌻 🌻 🌻 🌻 🌻

En daar is-tie weer:



Net zoals met alles, betaal je nu ook meer voor het tijdschriftenabonnement van het Kruidvat. Voorheen betaalde je drie euro minder.

🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼

Ik wil je een fijne week wensen.


18 opmerkingen:

  1. leuk die kadootjes in je tuin mevrouw w, hier komt voornamelijk koolzaad op uit het voer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had zelf een weidebloemenmengsel gezaaid en het mosterdzaad zaaide zich nogal uit. Een beetje mag er wel blijven staan, maar ik hoef niet overal mosterdzaad.

      Verwijderen
  2. Leuke onverwachte cadeautjes uit je tuin. Onze kleinzoon zat een tijd geleden met zijn schop in het zwart zand te graven en haalde er zowaar een paar handvollen aardappels uit. En ze waren nog lekker ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook leuk! En kleinzoon was misschien ook nog blij met zijn vondst.

      Verwijderen
  3. Wat leuk om een zomaar een bietje tussen de worteltjes te vinden. Verrassingen zijn altijd leuk, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En die worteltjes waren ook al een verrassing, want die had ik ook niet gezaaid :)

      Verwijderen
  4. Mijn man had een keer vogelzaad gestrooid en toen kwam er een tarwe plant op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ook! Er zit altijd genoeg tarwe in het strooivoer.

      Verwijderen
  5. Mijn zus vraagt nogal eens hulp bij lastige beslissingen en over en weer helpen we elkaar net telefoondingetjes, er is zoveel mogelijk dat je dat niet allemaal zelf kan vinden.

    De buren komen wel eens voor wat te lenen zoals steekkarretje of hondje om bv meubels te verplaatsen.
    Wij lenen hun kleine aanhangertje wel eens

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons aanhangwagentje wordt ook regelmatig door een schoonzus geleend. Makkelijk als je zoiets kan lenen.

      Verwijderen
  6. Grappige verrassingen. En wie weet lekker. Maar wat is nou toch gingellikruid?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zwart zaad dat in vogelvoer zit. Het wordt ook wel nigerzaad genoemd.

      Verwijderen
  7. Meestal iets met de Engelse taal, of iets over het onderwijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor de tijdschriftentip! Ik maak er dankbaar gebruik van, en ik zet de aanbieding ook op mijn eigen blog, daar komen net weer andere mensen....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. PS Nigerzaad ken ik WEL, itt de andere naam die je noemt. Vwb je biet zou je eens na kunnen vragen bij https://moeskersmoestuin.blogspot.com/ - zij zaait beiden, en herkent het vást!

    BeantwoordenVerwijderen