intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 1 oktober 2021

QR-code

Vraag van de dag: als je een geurkaars zou mogen verzinnen, hoe zou die dan ruiken? 

Ik vind een combinatie van vanille en kaneel lekker, maar dat bestaat natuurlijk allang. Als ik aan bloemen denk dan zou ik voor de lucht van hyacint of fresia kunnen gaan. De bloemen van de spirea in de tuin vind ik ook lekker ruiken. 

🌸 🌼 🌸 🌼 🌸 🌼 🌸

Een schoonzus had een tijd geleden gevraagd of ik dit weekend mee naar de Efteling wilde. Haar zoon gaat samen met iemand anders naar Walibi en zij gaat dan met haar dochter naar de Efteling toe. Ik had er best wel zin in, maar na een paar dagen nadenken heb ik toch nee gezegd. Oktober wordt een drukke en dure maand en een dagje Efteling is nou ook niet bepaald goedkoop. Schoonzus vond het jammer maar begreep het wel. En eigenlijk hè, vond haar dochter het ook niet erg... want anders zouden haar moeder en ik toch steeds met elkaar praten, zei ze... Haha, laat moeder en dochter maar lekker samen een dagje de hort op gaan! Ik hoop dat ze goed weer zullen hebben, want veel goeds wordt er helaas niet afgegeven.

🎢 🎢 🎢 🎢 🎢 🎢 🎢

Het verpleeghuis waar mijn moeder woont had een uitstapje georganiseerd: ze zouden naar een museum gaan. Hartstikke leuk en mijn moeder had er veel zin in. Maar toen stuurde mijn zus dinsdag een berichtje naar me: mijn moeder had de corona-QR-code nodig en aangezien ze geen smartphone heeft, had ze die nog niet. Ik begon op internet te zoeken, maar kwam er niet uit en toen besloot ik uiteindelijk maar naar het nummer dat in de Coronacheck app stond te bellen. Ik geloof dat ik drie kwartier in de wacht gestaan heb. De code werd aangevraagd, maar zou niet meer op tijd bij mijn moeder zijn...

 Een berichtje naar het verpleeghuis leerde me dat mijn moeder niet de enige was die de code nog niet had en dat meer families op dat moment van alles aan het regelen waren. Ik was gelukkig niet de enige die totaal niet aan die code gedacht had! En van het verpleeghuis zelf hadden ze er ook niet eerder aan gedacht. Voor het museum zelf was die QR-code trouwens niet nodig, maar wel voor de koffie met gebak in het restaurant van het museum. 

Inmiddels had ik contact over en weer met mijn zus en mijn moeder belde ondertussen ook nog drie keer. Dat arme mens zat er echt mee tussen en zag de leuke middag al aan haar neus voorbijgaan. 

Gelukkig kon het uitstapje toch gewoon doorgaan. Het museum werd bezocht en van het restaurant werd geen gebruik meer gemaakt. De koffie met gebak werd naderhand gewoon in het verpleeghuis geserveerd. Mijn zus was mee als begeleider en stuurde later leuke foto's van mijn moeder in het museum. Zuslief schreef dat moeder enorm genoten had. Eind goed al goed, dus!

😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

Hierbij wil ik je een fijn weekend wensen!


22 opmerkingen:

  1. wat fijn dat het opgelost is zeg,
    fijn weekend mevrouw W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van zware geuren, Lotus, Patchuli en Jasmijn zijn geuren die op mijn huid goed blijven, veel andere lichte geuren worden bitter op mijn huid.
    Ik heb daarom olie in mijn voorkeuren en het zou dan leuk zijn een geurkaars in de geuren ook te hebben

    Volgende week met zus naar Amsterdam en dan gaan we ook altijd wat eten. Zus is wel gevaccineerd (laat ivm haar borstamputatieprocess) en de QR code is nog niet aangemaakt, dan kan je het ook niet op papier aanvragen. Dus gaan we gezellig eerst testenvoortoegang op de heenweg om 1 uur en dan maar hopen dat ze hem binnen de aangegeven 2 uur op haar telefoon heeft heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk versgebakken appeltaart want dat vind ik zo gezellig ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kan het op papier aanvragen en de QR code printen. Kijk op de site van de Rijksoverheid. Fijn voor mensen zonder smartphone.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar dan moet de QR code al zijn aangemaakt en dat duurt bij mijn zus een maand. En haar vaccinatieboekje telt niet bij de deur.

      Verwijderen
    2. Ik neem aan dat ik dan ook een DigiD voor mijn moeder moet aanvragen en dat ze daar dan ook weer toestemming voor moet geven?

      Verwijderen
  5. Hoi, ik lees al een poosje bij je al reageer ik nooit. Nu wel want ik heb een hele goede tip!
    Mijn ouders (82 en 87) moesten ook een QRcode, dus ik heb me er in verdiept maar wat een gedoe! Ze hebben nl. geen DigiD en geen smartfoon. Via mijn DigiD zou ik het kunnen aanvragen maar ik las op weer een andere website dat het ook via de huisarts kan. Ik gelijk gebeld en ja hoor, de volgende dag kon ik de 2 bewijzen op papier ophalen.
    We hebben ze geplastificeerd en al uitgeprobeerd, afgelopen zaterdag uit eten geweest en het werkt!
    Dus mijn tip, gewoon de huisarts inschakelen, is het zo gepiept.
    Groetjes en fijn weekend! Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haar huisarts is de verpleeghuisarts en ik weet niet of die dat doet. Ik neem tenminste aan dat zij voor dan voor alle cliënten die de QR-code niet hadden, dit had kunnen regelen. Als ik eraan denk zal ik dat eens navragen.

      Verwijderen
  6. het is 23 jaar geleden dat ik bij een auto-ongeluk vrijwel mijn gehele reukvermogen kwijtraakte, maar die vermaledijde geurkaarsen ruik ik nog steeds. Dat heb ik atijd een uitermate smerige lucht gevonden. Voor mij zit/zat er niks natuurlijks aan die geurstof die duidelijk toegevoegd is. Kreeg er altijd hoofdpijn van en dat is niet veranderd sinds 1998.
    Een favoriete geurkaars heb ik dus niet. ik mijd ze als de pest.
    Je went aan het feit dat je vrijwel niks meer ruikt, maar onlangs was ik bij een veehouder in de stal en de (karakteristieke) mestlucht rook ik niet, hoewel ik die nooit echt onaangenaam vond. Hij had ook een emissiearme (openlucht)stal met een lage ammoniakuitstoot, en hoewel ik de ammoniaklucht niet rook, merkte ik het wel met ademhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niets ruiken is erg lastig, vaak proef je dan ook weinig tot niks.
      Mijn zoon liep eens stage bij een installatiebedrijf en moest mee naar een varkensstal om iets te repareren. Hij is nog net niet gillend weggelopen omdat hij het zo'n verschrikkelijke lucht vond.

      Verwijderen
  7. Ik vind geurkaarsen vies, maar als ik dan een geur zou moeten bedenken dan zou het vers gemaaid gras zijn, maar dat past natuurlijk niet bij kaarsen en de herfst en winter. Maar verder zijn alle andere lekkere geuren al verkrijgbaar denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ruik vrijwel niets, dus geen idee qua geurkaarsen.
    Over die QR-code: wat me zo verbaasd is dat er zo'n onduidelijkheid is. Afgelopen weekend was er hier in het noorden een beurs op een landgoed, waar je het gebouw zelf ook kon bezichtigen en het restaurant in kon, allemaal zonder vaccinatie-controle omdat dat dan een doorloopzone of zoiets is. Ik vind het maar raar dat je daar dan wel een restaurant in mag om gebruik te maken van het toilet, maar in een winkelstraat dat niet mag. Dat is toch niet uit te leggen naar de horeca in een dorp of stad?!
    Fijn dat het uitje voor je moeder wel door kon gaan, slim opgelost met de koffie met gebak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier mag je de snackbar in zonder code en in het naastgelegen café is de code wél nodig, ook voor toiletbezoek. Snap jij het nog? Ik ondertussen niet meer...

      Verwijderen
  9. Poe, wat een gedoe zeg. Maar met wat creativiteit werd het toch allemaal opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad een hoop gedoe, maar gelukkig is het toch allemaal goed gekomen.

      Verwijderen
  10. Wat een gedoe. Dat het zo lang moet duren voor je die QR-code hebt!

    BeantwoordenVerwijderen