intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 16 mei 2021

dag twee

Vraag van de dag: wat is jouw favoriete ontbijt?

Als wij op hotel zijn, dan kan ik enorm genieten van het ontbijt. Dan eet ik bijvoorbeeld roerei en suikerbrood en drink ik cappuccino. Zo voor één of meerdere dagen vind ik zo'n uitgebreid ontbijt leuk. Maar toch kan er eigenlijk niks tippen aan het ontbijt dat ik thuis al jarenlang eet.

 In de blender doe ik yoghurt, fruit, groentes en verse gember en als dit gemixt is giet ik deze smoothie over een mengsel van noten, pitten, zaden en cornflakes. 


Op zaterdag gebruik ik de kleine blender, die je hierboven ziet. Op zondag, dinsdag en donderdag gebruik ik de grote blender en maak ik telkens voor twee dagen een smoothie. Dat komt net iets beter uit met mijn werk en de tijd die ik 's morgens neem. 

In mijn smoothie doe ik nooit kiwi, banaan of ananas. Dat vind ik namelijk niet lekker. Als groentes gebruik ik courgette, wortel, avocado, spinazie, venkel, kropsla en paksoi. En niet allemaal tegelijk, maar meestal wel twee verschillende groentes. Bij mijn ontbijt drink ik een glas water. Voordat ik ga eten heb ik altijd al een kop koffie op. 

Als ik een paar dagen niet thuis ben, dan ga ik dit ontbijt echt missen.

🍉 🍇 🍎 🍒 🍓 🍑 🍐

Dag twee van de klusvakantie en gelijk ook de tweede dag dat ik aan het verven ben. De zandkleur op het plafond en de muren maakt plaats voor gebroken wit:


Het is wel even wennen, want dat zand was best een warme kleur. 


Toen wij hier kwamen wonen waren er rondom lichtblauwe tegeltjes en daarboven was het mosterdgeel geverfd. Wij verfden het wit en een paar jaar later terracotta. We hadden toen nog een wit keukenblok en zodra deze keuken erin ging, hebben we het zandkleurig geverfd. En nu wordt het dus weer wit. Het was hard nodig dat het geverfd werd, maar zoals ik al eerder vertelde stond mijn hoofd de afgelopen jaren totaal niet naar verven. 

Deze kleuren heb ik voor de kozijnen, deurposten en de deur:


Dat past allemaal wat beter bij de gordijnen en keukenstoelen.

10 opmerkingen:

  1. Het wordt vast erg mooi als alle kleur is aangebracht.
    Mijn ontbijt is al tien maanden Griekse yoghurt, fruit (banaan, frambozen, blauwe bessen, ...) en melk in de blender. Ik kan nog altijd moeilijk eten, dus zo'n drinkontbijt is ideaal. Vóór mijn operatie at ik 's morgens Griekse yoghurt met fruit en huisgemaakte granola. Dat is nu helaas niet mogelijk, maar ik mis het eigenlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, zo'n ontbijtbuffet in een hotel, daar verheug ik me altijd op. En thuis neem ik blauwe bessen met gember cranberries,banaan en appel of peer of druiven of wat er is. Met wat havervlokken en walnoot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn favoriete ontbijt is het Engelse ontbijt, gebakken eieren, dikke plakken bacon, worstje, gebakken tomaat en witte bonen in tomaten saus, e natuurlijk toast en boter.
    Maar dan heb je de calorieen voor de hele dag al binnen. Als lunch eet ik het ook wel graag.

    Echt ontbijten doe ik niet alleen 2 fruit en koffie.
    Toen ik nog werkte was het nog gewoon om wel te ontbijten al hield ik er niet van maar zo hoorde het toch?
    Toen ik niet meer werkte stelde ik ontbijten langzaam uit omdat ik er echt geen trek in had nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn favoriete ontbijt is een compleet Engels ontbijt! Maar ik maak het nooit, want mijn dochter wordt echt misselijk van de lucht van de bacon en eieren 's ochtends vroeg (haar vader had dat ook). De laatste keer dat ik dat (2 weken lang elke ochtend!) at was tijdens onze vakantie in Engeland, alweer een kleine 2 jaar geleden.
    Ik eet 's morgens 2 bruine boterhammen met boter en appelstroop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn ontbijt is super simpel, 1 donkere boterham met belegen kaas, 's zomers ook wel
    eens Skyr met fruit.
    Wat heb jij een heerlijk groot aanrecht, mooie kleuren verf heb je gekozen!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, die verfkleuren.

    Hotelontbijten: heerlijk, dat vind ik het leukst aan een hotelverblijf en mijn thuisontbijtjes verdeeld over een week: 1x twee crackers met smeerkaas of heksenkaas, 2x yoghurt met granola, 1x bruin volkorenboterham met kipfilet en 1x fruit (iets van 3 stuks).
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het worden je vakantieklussen. Maar het resultaat mag er zeker zijn, hoewel ik de zandkleur ook best sfeervol vind.
    Ontbijten op hotel vind ik altijd het leukste moment van de dag, behalve dat ik altijd teveel eet dan, dus best niet voor een heel jaar. Als ontbijt thuis eet ik enkel yoghurt met vers fruit, nu vaak blauwe bessen of aardbeien. Het heerlijke seizoen komt er weer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Mijn ontbijt is ook bijna altijd hetzelfde. Alleen de witte substantie varieert: yoghurt, kwark, griekse yoghurt, hangop of zo. En dan cruesli en blauwe bessen met soms nog een aardbei.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezond ontbijt gebruik jij! Ik wilde wel dat ik het ook lekker zou vinden 's morgens... Maar ik neem altijd een donkere boterham met roomboter en kaas en een sterke bak zwarte koffie.
    Fruit en noten en zuivel gebruik ik wel hoor, maar wel op een ander tijdstip van de dag.
    Je bent flink bezig in huis! Een kleurtje of juist terug naar wit is een grote verandering als het om grote oppervlakten gaat... Maar altijd leuk vind ik dat.. zulke veranderingen.
    Succes! En altijd weer leuk om je vorderingen te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geef echt niets om het ontbijt. Ik ben meer van de warme maaltijd.

    BeantwoordenVerwijderen