intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 11 maart 2021

koffie

Vraag van de dag: thee of koffie?

Koffie. Ik begin mijn dag ermee en ik eindig mijn dag ermee en tussendoor drink ik het ook. Daarnaast drink ik gewoon kraantjeswater.

☕ ☕ ☕ ☕ ☕ ☕ ☕ ☕

Drie keer raden wat ik vandaag gedaan heb...

De jaloezieën schoongemaakt! Ik raakte geïnspireerd door mijn eigen weblog...


In de keuken hangen twee jaloezieën van 1.60 m en één van 0.90 m. Om de twee grote schoon te maken moet ik op het aanrecht staan en me daarbij in allerlei bochten wringen. Daarna zeem ik de ramen en doe ik de kasten bovenop ook nog even. Het is een klusje waar ik wel even mee bezig ben en omdat dit een klus is waar ik een grote hekel aan heb, doe ik het ook niet regelmatig. 

Ik gebruik trouwens Dasty en dat werkt supergoed. Wat dat betreft is het schoonmaken wel een stuk makkelijker geworden.

15 opmerkingen:

  1. Dasty heb ik even moeten googelen. Werkt het zo goed?
    Ontspannen en koken nu in een spic en span ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is krachtig spul. Het bestaat al lang, maar ik heb het in januari voor het eerst gekocht omdat een collega er enthousiast over was. Je kan het voor van alles gebruiken, maar ik heb het tot nu toe alleen maar in de keuken gebruikt.

      Verwijderen
  2. Dag begint met 3 koffie rond 3 er een of 2 en na eten ook 1.
    Tussendoor 2-3x theepotten vol en nog paar glazen water en cola
    Gisteren de ramen vd auto schoongemaakt, ook zo'n klus waar ik niet van hou. Eigenlijk hou ik helemaal niet van huishouden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe huishouden als mijn werk, maar het zal nooit mijn hobby worden...

      Verwijderen
  3. Dat dasty daar hoor ik wel meer goede verhalen over. Misschien toch maar 'ns kopen. Bij de Wibra toch?

    Koffie 's ochtends, 's middags thee en dan 's avonds weer koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Wibra, dat klopt. Het zijn grote flessen, dus je doet er wel even mee.

      Verwijderen
  4. Oh, ik heb echt ook koffie nodig om wakker te worden hoor. Dan tegen een uurtje of 10 weer een of twee. En dan na het avondeten weer een. Verderf de hele dag thee. En die luxaflex zal ik toch ook eens een keer doen..... Heb ik ook zo'n hekel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat de mijne nu weer schoon zijn. Daar ben ik voorlopig weer van af ;)

      Verwijderen
  5. Staat ook nog op mijn lijstje. Maar te agressief poetsen dan bladdert de verf eraf (die van mij hangen er al 25 jaar). Dus beetje voorzichtig met sterke middelen.
    Koffie; krijg er gewoon nu al zin in. Meestal rond een uurtje of tien de eerste. Niet meer in de avond of middag; dat heeft invloed op hoe ik slaap. Dus dan thee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van ons zijn ook al oud. Ze hingen er al toen we hier 28 jaar geleden kwamen wonen en ze zien er nog wel goed uit, behalve de metalen balken waar ze aan ophangen en de onderste balk: daar zit roest op.

      Verwijderen
  6. Het ligt aan het moment van de dag. Ik begin de dag met thee, maar om 10 uur is het koffietijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger dronk ik ook wel thee, maar nu bijna nooit meer.

      Verwijderen
  7. Ik ben Dasty fan, op aanraden ooit van mijn hoogbejaarde tante. Maar ze had gelijk. En wat een rot klus vind ik dat, met die jaloezieën...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè, dat een hoogbejaarde tante een nieuw middel uit probeert?

      Verwijderen
  8. Ik begin mijn dag met (sterke) thee. Mijn eerste kop koffie drink ik rond 11u, mijn tweede in de namiddag.
    Jouw jaloezieën zijn ook best groot. De onze (2 stuks) zijn 1.60 breed en 1.80 hoog. Moet dus ook altijd een laddertje erbij halen.

    BeantwoordenVerwijderen