intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 27 januari 2021

nieuwe hobby (2)

Vraag van de dag: welke film kan jij wel 1000x opnieuw kijken?

Duizend keer is wel een beetje veel... maar Dirty Dancing heb ik best wel al vaak gezien. Ook van Weg van jou kan ik eigenlijk geen genoeg krijgen, maar dat heeft ook met de komische manier te maken, waarop Zeeuws-Vlaanderen in deze film in beeld gebracht wordt.  

🌵 🌵 🌵 🌵 🌵 🌵 🌵 🌵

Een nieuw jaar, een nieuwe hobby. Dat schreef ik een paar weken terug en ik begon ijverig met haken. Maar ik wil naast haken nog meer nieuwe dingen uitproberen en misschien bombardeer ik 2021 daarom gewoon wel tot het jaar van de nieuwe hobby's. 

Op de website van Xenos kwam ik een pakket tegen om plantenhangers van macramé te maken, wat ik kocht. Ik kom macramé weleens bij medebloggers tegen en het doet me altijd aan vroeger denken. In de jaren zeventig van de vorige eeuw waren mijn moeder, mijn zus en ik een tijdje fanatiek aan het macrameeën. Daarna raakte macramé uit en heb ik het nooit meer gedaan. Tot nu...


Ik had het macramépakket voor twee plantenhangers al een paar weken in huis en nu moest het er toch maar eens van komen. Ik opende het doosje en begon aan de eerste plantenhanger. 


En ik vond het gelijk leuk om te doen! 

Dit is het geworden:


In het plafond hing nog een haak waar ik de plantenhanger aan kon hangen. De bloempot en potgrond had ik nog en omdat ik genoeg planten in huis heb om te stekken, hoefde ik verder niets nieuws aan te schaffen. De tweede plantenhanger wil ik voor in de tuin maken.

🌵 🌵 🌵 🌵 🌵 🌵 🌵 🌵

En gisteren was het dan zover: ik heb de eerste vaccinatie tegen corona gekregen. 


En je kan voor of tegen zijn, maar ik ben blij dat ik deze prik gehad heb 😀

27 opmerkingen:

  1. Macramé heb ik natuurlijk in de 70er jaren ook gedaan tone met gewoon touw en dat was erg pijnlijk voor mijn handen herinner ik me.

    Moeilijk kiezen een film.
    West Side Story.
    Les Uns et Les Autres
    The Usual Suspects
    Mijn top 3 dan maar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist nog wel dat het toen met van dat touw gedaan werd, maar of het pijn deed weet ik niet meer. Mijn schoonmoeder heeft nog een plantenhanger uit die tijd hangen, ik zal eens kijken waar die van gemaakt is. Zal ook wel van dat touw zijn.
      De plantenhanger die ik nu gemaakt heb, is van zacht koord.

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat je je prik hebt gehad, zal wel een opluchting zijn. Nieuwe hobby's zijn altijd leuk volgens mij. Ik heb gisteten met mijn buurmeisjes weer een schilderij gemaakt. Zij zijn mijn hobby. liefs. O en welke film, dacht dat ik er geen had Intouchable. Tranen met tuiten gehuild van ontroering en natuurlijk ontzettend gelachen. Wat een geweldige film.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Intouchable is ook een mooie film met geweldige acteurs.
      Leuk dat je buurmeisjes er weer waren.

      Verwijderen
  3. Wat leuk een nieuwe hobby proberen. Zelf heb ik na 30 jaar de naaimachine weer eens gepakt en al 2 (eenvoudige) jurkjes gemaakt. Voor films die ik vaker gezien heb kies ik voor een vrij recente namelijk Bohemien Rapsody. En dat komt natuurlijk omdat ik een hele grote Queen fan ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naast me ligt alweer een lapje stof om een sweater te naaien... Dat is en blijft echt mijn grootste hobby. Maar het werd eens tijd om zo nu en dan iets anders te doen.

      Verwijderen
  4. Zo stom en irri: ik kan al een tijdje niet meer bij jou reageren op mijn laptop. Gevaarlijke webpagina geblokkeerd staat er dan. In dreigend rood. Als ik dan kies voor doorgaan naar de site krijg ik weer een waarschuwing, maar ik zet door en kom dan toch op je blog. Maar reageren lukt absoluut niet, dus dan moet ik naar mijn telefoon. En nu lees ik dat je gevaccineerd bent, dus waar zit het gevaar. Maar zonder gekheid, fijn dat je de prik hebt gehad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik ben nu overal tegen beschermd ;)

      Ik hoor wel vaker dat er niet gereageerd kan worden en helaas weet ik ook niet hoe dat kan. Zelf heb ik niks veranderd aan instellingen of zo.

      Verwijderen
  5. Oh, geweldig dat macramé weer terug is. Ik heb er vroeger zelfs les in gegeven. We gebruikten er tomatentouw voor(kassengebied): lekker soepel en ruim voorradig daar. Helemaal niet moeilijk en heel leuk om mee bezig te zijn.
    Fijn, dat je ingeënt bent, rustig gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je daar les in gegeven hebt. Ik had nu zacht en soepel koord en dat werkte fijn.

      Verwijderen
  6. favoriete films:
    North by Northwest met Cary Grant
    en Merry Andrew met Danny Kaye
    oude films idd, maar dat ben ik inmiddels ook
    (nu weten we gelijk hoe oud je bent geworden..:))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof niet ik die films ken. Ik zal eens moeten kijken.

      Verwijderen
  7. Wat fijn dat je de prik al hebt gehad. Ik zag dat de eerste vandaag de tweede al heeft gehad. De plantenhanger ziet er super leuk uit. En die plant is er heel geschikt voor. Ik kan me het nog van school herinneren. Weg van jou heb ik wel gezien, maar moest eerst weer even de trailer zien om te weten hoe en wat. De Sound of Music blijf ik een mooie film vinden. Van school zijn we naar Salzburg geweest, dus ook veel herkenbare plekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik met Weg van jou dus ook. Dat is hier gefilmd en de initiatiefnemer van de film woont hier en dat maakt dat de grappen ook gewoon leuk zijn.

      Verwijderen
  8. Geslaagde hanger heb je gemaakt8 En proficiat met je vaccin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke plantenhanger ik heb er vroeger ook weleens een gemaakt, maar dan van
    touw. Afgezien van het feit, dat touw pijnlijk is aan je handen ziet dit er ook veel
    mooier uit. Wat goed, dat je de vaccinatie hebt gehad, lijkt mij een fijn gevoel,
    nog even wachten op nr.2 en je bent beschermd tegen dat akelige virus.
    Ik kan me soms niet voorstellen, dat het ooit weg is, al heb ik zeker vertrouwen in
    een vaccin.
    Fijne dag verder,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het goed is ben ik na de tweede prik beschermd, maar of ik de ziekte nog op andere kan overdragen is nog niet bekend. Gelukkig worden de mensen waar ik mee werk (collega's en cliënten) ook bijna allemaal ingeënt en dat verkleint het risico toch aanzienlijk.

      Verwijderen
  10. Dirty dancing is ook mijn favoriet. Niet zo vaak gezien. Met de kerst waren er veel goud van oud te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is leuk. Ben ik niet de enige die Dirty Dancing als favoriet heeft.

      Verwijderen
  11. The bridges of Madison County! Zonder enige twijfel. En de Lord of the Rings-trilogie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The Lord of the Rings heb ik ook een paar keer gezien. Mooie serie, mooi gemaakt.

      Verwijderen
  12. Ja..., de plantenhanger... Oooit ook nog eens gemaakt vroeger, ik geloof in oranje.
    Wat leuk om dit weer te doen. En wat een super idee van je om dit jaar allerlei nieuwe hobby's te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het zo leuk dat het macrameeën voor heel veel van mijn volgers herkenbaar is.

      Verwijderen
  13. Dat touw ziet er prettiger uit dan het ruwe touw waar ik in de jaren zeventig mee macrameede.
    Je brengt me op een idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien dat het macrameeën mede door dat touw uit de mode geraakt is. Gelukkig bestaat er nu fijn koord om mee te werken.

      Verwijderen
  14. Ik kom even bijlezen want ik krijg je berichten weer niet meer in mijn reader.
    Macramé heb ik bij mijn weten nooit gedaan. Ik was/ben niet zo handwerkerig. Je hanger is wel heel mooi geworden.
    Dat je blij bent met je prik kan ik goed geloven. Jullie hebben er (in mijn ogen) als eerste recht op!

    BeantwoordenVerwijderen