intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 9 januari 2021

deugniet

Vraag van de dag: welk dier geeft het best jouw persoonlijkheid weer? 

Een hond. Ik ben trouw, ga graag mee op stap en ik hou van gezelschap. Ik lijk misschien een beetje op een golden retriever. Maar als mij of een ander onrecht aangedaan wordt, dan kan ik me ergens in vastbijten als een pitbull en dan laat ik ook echt niet zomaar los. 

🐶🐶🐶🐶🐶🐶🐶🐶

Wij zaten gisteravond in de keuken te eten en in de woonkamer pakte onze herdershond mijn haakwerkje van de salontafel, liep er een rondje mee rond de tafel en pulkte de hele knot katoen uit elkaar. Ai, het was één grote natte kluwen geworden... Ik ben zeker tien minuten bezig geweest om alles uit de knoop te halen en het katoen op te winden tot een bolletje.


Dat was dus weer een wijze les: leg uw haakwerkje ergens waar de hond niet bij kan. Bee'tje zou zoiets nooit doen, maar die andere deugniet wel.

Dat doet me gelijk aan lang geleden denken, toen onze zoon nog een klein zoontje was. Oma noemde hem een deugniet en verontwaardig had hij gezegd dat hij een deugWEL was! Haha, dat draait nog altijd mee!


11 opmerkingen:

  1. Tja, huisdieren en handwerken, ik moet ook alles zo hoog leggen, dat poeslief er niet
    bij kan.Die is gek op bolletjes en wolletjes.Ooit heeft de hond die we toen hadden
    een geborduurde merklap die bijna af was kapot gebeten, die kon ik zo weggooien!
    Leuk doekje ben je aan het haken.
    Straks lekker wandelen, jullie ook? Het is heerlijk buiten.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wij gaan zo op stap. Het is er weer voor.
      Wat zonde van je merklap...

      Verwijderen
  2. Ik heb geen hond, helaas. En ook geen haakwerk. Wel een talig kind, net als die van jou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker onze oudste kon vaak mooie dingen zeggen. Er zijn nog meer woorden in gebruik die hij ooit gezegd heeft.

      Verwijderen
  3. Onze poes is helemaal gek op draadjes en bolletjes wol, maar alleen als ze op de grond liggen. Ze schijnt te begrijpen dat een bolletje dat ik op mijn armleuning heb liggen, NIET voor haar is! We hebben haar nu een half jaar, en ze kijkt zelfs niet om naar handwerk dat ik op de grond in een mand heb liggen, hopelijk blijft dat zo!
    Op welk dier ik lijk? Hm, ik ben gek op honden, en ik ben erg trouw, maar ik blijf graag thuis en kan me heel goed alleen vermaken, dus misschien lijk ik toch meer op een poes.
    Geweldig, die prietpraat van jonge kinderen, ik denk dat er in veel gezinnen zo'n uitdrukking is die men blijft gebruiken.
    Geniet van je wandeling (waarschijnlijk ben je al onderweg).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel. We zijn inmiddels terug. Het was heerlijk weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig: een deugwel!
    En die woorden, onze jongste zoon kon er ook wat van, maar zondag noemde onze dominee een wattenstaafje een oorpeutertje (bewust? dat weet ik niet. maar ik vond het wel grappig.)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een paar uur over nagedacht wel dier. Arrogant uiterlijk, toch aaibaar, aanhankelijk, af en toe ondeugend en burgerlijk ongehoorzaam, maar ook hou ook van orde en netheid. Zorgzaam en trouw. Pfff kom er niet uit.
    Maar eigenlijk zou ik graag een aapje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgen is het een vraag die een stuk makkelijker is.
      Een aapje vind ik wel leuk 🐵

      Verwijderen
  7. Toch is het inmiddels alweer een mooi lapje :)

    BeantwoordenVerwijderen