intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 29 december 2020

specht

Vooruit dan, hier is nog een foto van een vogel in de tuin:


De grote bonte specht. Ik heb al vaker geprobeerd om er een foto van te maken, maar omdat hij erg schichtig is waren de foto's nooit zo goed als deze. Ik nam de foto vanuit huis door het raam, vandaar dat er een spiegeling inzit en de foto wat wazig is (tijd om mijn ramen te zemen😂). Of er één specht of meerdere in de tuin zitten, weet ik niet. Ik denk dat ik ook een hele slechte zou zijn voor de vogeltelling, want hoe moet je al die vogeltjes die zoveel op elkaar lijken uit elkaar houden?

Van het voorjaar heeft er wekenlang een specht op de schoorsteen gezeten, waar hij in de afvoerpijp van de kachel zat te timmeren en dat ging er bepaald niet zacht aan toe. 

💜💜💜💜💜💜💜💜

Manlief heeft deze week vakantie. Zoonlief en ik zijn gewoon aan het werk. Omdat ik vandaag een vrije dag had, zijn manlief en ik naar mijn schoonmoeder geweest. Met de kerst waren we niet naar haar toe geweest en daarom gingen we vandaag bij haar langs. We hadden elkaar al een tijdje niet gezien, wat door de corona komt. Het advies is om zoveel mogelijk thuis te blijven en wij houden ons daar wel aan. Manlief en ik komen, naast ons werk, bijna nergens. Het was een gezellige middag bij mijn schoonmoeder en we zijn weer helemaal bijgepraat. Fijn dat we elkaar weer gezien hebben.


5 opmerkingen:

  1. Toch worden ze al iets minder schuw nu ze onze voederboom kennen en gaan ook niet meer bij elke beweging in de kamer weer weg. Zo grappig hoe ze af en toe aan de achterkant, van onsuit gezien, van de stam gaan zitten. en we onderscheiden er nu 3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie foto zeg. Vogels willen nooit wat jij wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt bijzonder zo'n specht gewoon in eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je de specht nu tòch op de foto kon zetten. Klopt dat ze schuw zijn en snel wegvliegen... tegenwoordig zien wij er hier ook af en toe eentje.
    Goede jaarwisseling gewenst hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een prachtige vogel. Grappig, ik heb dezelfde bedenkingen bij de vogeltelling in (stads)tuintjes.

    BeantwoordenVerwijderen