intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 23 november 2020

strak blauw

Vanmorgen moest ik werken en daarna gingen vriendin en ik wandelen. We spraken ergens halverwege mijn werk en haar huis af. Ergens vlakbij het strand.


Het was echt prachtig weer: zon, geen wind, een strak blauwe lucht en een fijne temperatuur.


We dronken de koffie die vriendin van thuis meegenomen had en aten onze boterhammen op, terwijl we tegen het duin aanzaten. Het was lang geleden dat we elkaar gezien hadden en we hadden elkaar veel te vertellen. 


Ach, het strand... ik denk niet dat het me ooit gaat vervelen! Ik ben tweehonderd meter van het strand geboren en ik ben opgegroeid met het geluid van de branding. 



Ik vind veel gebieden mooi, maar mijn hart ligt toch echt hier, bij de zee.

We hebben tien kilometer gewandeld en deden daar drie uur over, want soms zaten we even of stonden we ergens stil. En het maakt niet uit of we elkaar nog maar pas gezien hebben of dat het alweer een paar maanden terug was, we gaan altijd weer verder waar we de vorige keer gebleven waren. We zijn nu weer helemaal op de hoogte van elkaars reilen en zeilen. 

Het was een fijne middag.



8 opmerkingen:

  1. Heerlijk wandelweer vandaag. Mooie blauwe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afgelopen ook telefonisch met mijn oudste vriendin bij gepraat. We kennen elkaar al 67 jaar en onze moeders en vaders waren ook vrienden. Jarenlang elk weekend samen en ook in de vakanties gingen we, met nog een gezin, in de boten heel Nederland door.
    Zij is een van een tweeling en alhoewel ik vroeger met haar zus het meeste contact had, ook tweemaal met haar op vakantie geweest het ik nu met die van vorige week nog steeds contact. De zussen hebben zelf weinig contact, beetje verplicht af en toe omdat het toch zussen zijn. De ene is nogal hoog getrouwd en dat veranderde haar enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk. Ik hou ook heel erg van de zee en speciaal van 'jouw' zee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat lekker en zo mooi blauw die lucht op je foto's.
    Fijn dat jullie zo in alle rust konden wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan me voorstellen dat dat heerlijk was. Hier vandaag ook een prachtige blauwe lucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, heerlijk!! Ik ben gek op zee, op het geluid, op de wind door mijn haren, om de geur op te snuiven. Ik ga niet zo vaak, wij moeten toch een eind rijden om er te komen, maar als ik er ben voel ik mij weer een kind en zielsgelukkig. Hier was het ook heerlijk weer. Hubbie werkte gewoon thuis, maar die heb ik kunnen verleiden om tussen de middag een ommetje te doen. Daarna naar mijn moedertje gefietst om ook met haar een ommetje te doen. Zo lekker om buiten te zijn nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig zo'n mooie blauwe lucht,
    genieten met een zonnetje erbij hé mevrouw W

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bbrr, ik heb helemaal niets met het strand en de zee, ik krijg het al koud als ik erover lees. Kreeg dan ook spontaan kippenvel toen ik dit blogje las. Ik begrijp echt hoor wat je er zo mooi aan vind, is gewoon een vreemde tik van mij. Fijn om vrienden te hebben waar je het gesprek zo weer mee oppakt, al zat er maanden tussen.

    BeantwoordenVerwijderen