intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 25 oktober 2020

klimaat

 Mijn oogpotloodje is bijna op en de nieuwe ligt al klaar om gebruikt te worden:


Zolang ik mijn oude potloodje nog kan vasthouden, zal ik hem gebruiken. 

✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏

Van de week keek ik op Netflix naar een documentaire van David Attenborough:


Hij vertelt hierin over de invloed van de mens op de aarde. Niet echt iets om vrolijk van te worden! En we weten het allemaal en ik probeer toch wel mijn best te doen om mijn mondiale voetafdruk te verkleinen. Hier (KLIK) kun je zien hoe het met jouw voetafdruk zit. Dit is de mijn uitslag:


Wij keken gisteren naar de Grote Klimaatkwis op tv (na Wie is de Mol?),
waarin werd gestreden om bomen. Als je er meer over wilt weten (let op spoiler!) dan kun je hier (KLIK) kijken. 


Het idee dat ijsberen er over een tijd misschien niet meer zullen zijn is triest. 



Gelukkig kon er bij de panda's wel op tijd ingegrepen worden en is deze niet helemaal verdwenen.


Anders hadden we het alleen nog maar met pluchen knuffelbeesten moeten doen.


O ja, afgelopen week zijn we naar de dierentuin geweest. Vandaar die foto's.


PS op mijn telefoon zag ik dat je de trailer van David Attenborough niet kan zien. Als je even helemaal naar beneden scrolt en internetversie aanklikt dan zou het wel moeten lukken. 

6 opmerkingen:

  1. Leuk de dierentuin veel beter dan een pretpark vind ik
    Mijn voetafdruk heb ik ook wel eens berekend maar werd er niet blij van. Frequent autogebruik zal er aan bijdragen. Verder zijn we in huis best goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder corona was mijn voetafdruk dit jaar ook een stuk groter geweest.

      Verwijderen
  2. Ik heb de test gedaan en ik kreeg dezelfde uitslag als jij. Wel gek, alles beter dan de gemiddelde Nederlander, behalve op het gebied van voeding. De tips werden me niet zo duidelijk, want die dingen deed ik al. Het zal wel zitten in vlees eten en vis eten. Ong. drie keer per week
    Bij ons gaat het door Corona juist veel slechter, papieren zakdoekjes, veel water, veel zeep, boodschappen bestellen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder corona waren wij twee keer met het vliegtuig op vakantie gegaan en met de auto misschien ook nog wel een keer naar de Ardennen of Frankrijk of zo.

      Verwijderen
  3. Ik eet geen vlees of vis en zat bij alles beter dan de gemiddelde Nederlander. Dus daar zal het aan liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal het dan wel zijn. Ik heb ingevuld dat ik 4 à 5 dagen per week vlees eet.

      Verwijderen