intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 26 oktober 2020

bomen, blaadjes en paddenstoelen

En toen waren we opeens in Limburg. Nou ja, opeens... een tijd geleden hadden we dit arrangement al geboekt om onze herfstvakantie te vieren.

De hele weg naar Limburg hadden we regen, maar gelukkig waren de weergoden ons goed gezind, want zodra we gingen wandelen was de regen over.

(Bron: Google Maps)
We zijn ten oosten van Roermond en we gingen de bossen rondom het plaatsje Boukoul (Boekoel) verkennen. We hadden niet echt een uitgestippelde route en door regelmatig de app van Outdoor Active te raadplegen doorkruisten we het bos. 


Het was prachtig in het bos met al die herfstkleuren! En we hebben heel veel paddenstoelen gezien.



De bossen in de verte liggen in Duitsland:


Maar zover zijn we niet geweest.





Ik bleef foto's nemen van het mooie bos. En vandaag gaan we weer de bossen in en dan zal ik vast nog meer foto's van bomen, blaadjes en paddenstoelen maken.


In Boukoul kwamen we dit oude kapelletje nog tegen.


En deze vriendelijke haan wilde wel even voor me poseren:


Wat een prachtig beest!

Na een wandeling van 10 kilometer checkten we in bij het hotel en gelukkig konden we daar ook gewoon dineren. Het was niet druk, maar volgens de ober was het dat de avond ervoor wel geweest. Wij vonden het prima zo. 


20 opmerkingen:

  1. Prachtig bossen! Als je daar bent in Herkenbosch dat ligt vlakbij, daar ligt het nationaal park de Meinweg. Daar is het ook heel mooi!
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om de Herfstvakantie te vieren. Dat vond ik zo een mooie zin. Motto van mijn moeder was dat je alles moet vieren en ze deed het ook. We zouden toch veel meer moeten vieren en dan niet met van alles kopen omdat dat van ons verwacht wordt maar gewoon met bakkie koffie en zelfgebakken taart met slagroom, kaarsjes aan. Zo deed zij dat .
    Prachtige foto's ook, zo gek ik ruik ze ook gewoon. Boslucht is zo heerlijk in deze tijd. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn al blij als we lekker kunnen wandelen en dan het liefste door de natuur. Dat voelt voor ons heel erg fijn.

      Verwijderen
  3. Ik heb niks met bos, maar ik vind je foto's prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de bossen zou ik niet willen wonen en ik ben ook echt een mens van de zee, maar nu met al die kleuren vind ik het hier echt geweldig mooi.

      Verwijderen
  4. ahhhhhhhhhhhhhhhh dat is een prachtige provincie hoor,
    supergenieten hé wat een kleuren,
    je was "vlakbij" :-) misschien hadden we wel even kunnen zwaaien naar elkaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volgende keer zal ik van tevoren even waarschuwen 😀

      Verwijderen
  5. Wat een geweldige foto's, zo mooi al die kleuren, zelfs die paddenstoelen op je 6e foto!
    En de haan? 'k Ben gelijk wakker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's en wat is de herfst toch mooi .Helaas zit een boswandeling er nog niet in voor mij maar dat is niet erg ,ik geniet gewoon mee van jullie foto's en blogs .Veel plezier nog .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, het is nu supermooi in de bossen. Genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige foto's weer. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniet ze! De bossen zijn zo mooi nu. #herfst

    BeantwoordenVerwijderen