intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 14 augustus 2020

voorbij

Je weet dat het een keer gaat gebeuren, maar toen het zover was kwam het toch hard aan. Mijn vader ging slapen en werd niet meer wakker. Gewoon zoals hij was gaan slapen lag hij dood in zijn bed. Vredig met zijn ogen dicht. Een mooie manier om te sterven. 

Ik werd als eerste door een verzorgende gebeld en ik wilde het graag zelf tegen mijn moeder vertellen. Zodra ik bij haar was, belde ik mijn broers en zus en andere familieleden. En ik nam ook contact met een uitvaartverzorger op.

Ik heb mijn vader zelf gewassen en aangekleed. Mijn oudste broer heeft geholpen om mijn vader vanuit zijn bed op de brancard van de uitvaartverzorger te leggen. Het voelde voor ons beiden goed om actief mee te helpen. Het was het laatste wat we voor mijn vader konden doen. 

Mijn lieve pa. We hebben vaak gedacht dat zijn einde nabij was. Hij is er vaak beroerd aan toe geweest en toch krabbelde hij er altijd weer bovenop. Ik zei weleens dat hij op een dag waarschijnlijk gewoon dood in zijn bed gevonden zou worden. En zo geschiedde. 

We gaan hem ontzettend missen.


23 opmerkingen:

  1. Gecondoleerd met dit verrlies.

    Het is mooi dat het zo is gegaan als je hebt gewenst en er geen slopende eindstrijd is geweest.

    Gelukkig hebben jullie de laatste weken nog voldoende contact gehad na de lock down. Voor je moeder zal het een moeilijke tijd worden. Kan ze wel mee maar de uitvaart?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Voor mijn moeder heb ik een taxi geregeld. Mijn jongste broer zal haar begeleiden

      Verwijderen
  2. Lieve Willeke,
    Het heengaan van een geliefd iemand komt altijd te vroeg !!
    Veel sterkte en een dikke knuffel!
    Vanwege Jezebelle uit Vlaanderen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd met het overlijden van je vader! Heel veel sterkte gewenst, ook voor je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie dood , maar altijd een verlies. Hug

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, mevr. W, dat is verdrietig, ook een mooie dood op hoge leeftijd is verdrietig. Voor je moeder, voor jou, voor de familie. Ik wens je heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijft altijd naar, iemand verliezen, ook al is het op een respectabele leeftijd. Wat fijn dat je de verzorging zelf kon doen. Dat vind ik altijd zo mooi. Ik wens jou, je gezin, familie en natuurlijk je moeder veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil je condoleren met het overlijden van je vader, ieder leven is eindig, maar er
    is veel verschil in de manier waarop.Voor je vader en de familie is dit een mooi einde,
    zonder lijden en wachten op het onvermijdelijke.
    Veel sterkte de komende tijd, zeker ook voor je moeder.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Zo vaak vreesde je voor het einde, nu kwam die toch wat onverwachts. Wat mooi dat hij geen strijd heeft hoeven hebben, geen pijn en lijden, maar vredig weggegleden tijdens zijn slaap. En wat mooi dat jullie zo betrokken mogen zijn (jullie hebben al genoeg afstand moeten houden in het afgelopen half jaar, je moet er toch niet aan denken dat hij toen was ingeslapen). Veel sterkte voor jullie allemaal, want al heeft hij een mooie leeftijd mogen bereiken, gemist zal hij zeker worden. Je schreef altijd zo liefdevol over hem. Virtuele knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gecondoleerd met het overlijden van uw vader. Vredig inslapen, dat wens je iedereen. Het blijft een groot gemis, ik wens u en de rest van uw familie veel sterkte.
    Groet Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat fijn voor je vader dat hij zo rustig is heengegaan maar wat een verlies voor je moeder en jou en rest van jullie gezin
    Gecondoleerd met het overlijden van je vader en veel sterkte voor jullie allemaal ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik wens jullie allen veel sterkte 🙏

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gecondoleerd. Voor je vader een mooie manier om te gaan. Rustig en vredig.
    Sterkte met alles wat er komen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gecondoleerd met jullie verlies en sterkte toegewenst bij het regelen van de uitvaart en het afscheid nemen.
    Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gecondoleerd met het verlies van je vader! Ook al weet je dat het een keer komt, het is nu zo definitief hè..
    Sterkte in alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gecondoleerd met het verlies van je Vader .Je weet dat het komt maar toch altijd te vroeg.Fijn voor hem dat hij zo rustig is ingeslapen .Ik wens jou en alle familie veel veel sterkte
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gecondoleerd me dit verlies. Definitief afscheid nemen van een geliefde komt altijd te vroeg.
    Virtuele knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gecondoleerd. Je vader heeft het gedaan zoals hij wilde. En dat lijkt me troost geven, ook en juist in deze verdrietige tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Verwacht misschien maar altijd onverwacht. Er komt een moeilijke periode aan en ik wil jou en al je dierbaren heel veel sterkte wensen.
    Een groot verlies maar met veel herinneringen in je hart.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach mevrouw W. Wat erg voor jullie. Het maakt niet uit hoe oud je bent of hou oud je vader is als het je eigen vadertje is. Ik wens jullie en je moeder heel veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Of iemand erg oud is of niet maakt niks uit.
    Het is gewoon je vader.
    Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach, wat een verdrietig nieuws lees ik nu...gecondoleerd met het overlijden van je vader. Kan me zo goed voorstellen dat je er zo door overvallen werd. Je weet dat het moment steeds dichterbij komt, maar dan ineens is het zo akelig echt.
    Ik begrijp uit latere blogs dat je er druk mee bent. Wel mooi voor de verwerking om er zo actief mee bezig en bij betrokken te zijn.
    Alle sterkte gewenst bij het definitieve afscheid en de tijd die komt.

    BeantwoordenVerwijderen