intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 17 juni 2020

heuvels

Als wij in Oost- of West-Vlaanderen (België) zijn, dan komen we vaak Mariakapelletjes tegen. Hier in Limburg zijn we al verschillende Christusbeelden tegen gekomen.


Ik neem niet van alle beelden foto's, alleen van de beelden die ik mooi vind.

Een kraampje langs de weg waar aardappels en uien te koop waren:


Paddenstoelen zijn altijd mooi om te fotograferen:




Hallo lieverd:




Een tunnel onder het spoor door:


Sint-Janskruid:


Een dorp tegen een heuvel aan gebouwd, dat zie je bij ons niet:


Wij hebben geen heuvels en dat maakt dat Limburg voor ons zo anders is. Wij hebben de kust en het strand en hier hebben ze heuvels en bossen.

De aardappelplanten staan in bloei:




Deze slak at een blaadje van een klaproos:


En dat blaadje werd nog best wel snel naar binnen gewerkt.

We maakten gisterenmorgen een wandeling van zeven kilometer vanuit ons huisje. Voor 's middags was regen en onweer afgegeven, maar we hebben het droog gehouden. We zijn wezen winkelen voor manlief, die behoefte had aan broeken en schoenen. Hij is goed geslaagd en kan er weer eventjes tegen.

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!


8 opmerkingen:

  1. geweldige mooie tocht maakte je weer, zou iemand weten hóeveel kruisjes er door limburg staan denk je,
    ik vind dat een van de mooiste provincies, in nederland én belgie, woon er vlakbij en ik altijd genieten,
    die slak is écht de max

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, lijkt echt een vakantie in een land ver weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Limburg is mooi! Als ik zo'n zandweggetje zie, dan moet ik altijd denken aan kapelaan Odekerke (Dagboek van een herdershond). Ik zie 'm nog zo fietsen. Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat jullie er even uit zijn in Limburg. Geniet van de wandelingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto’s! In september 2019 heb ik met mijn wandelvriendin het Pieterpad uitgelopen. Zo’n 100 km (meen ik...) in Limburg. Het was prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik krijg steeds meer zin in ons weekje Limburg als ik dit zo zie!

    BeantwoordenVerwijderen