intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 28 juni 2020

donkere wolken

Volgens buienradar ging het gisteren regenen. Nou zijn wij eigenlijk wel mooi-weer-wandelaars, maar we gingen toch op pad. Manlief nam een paraplu mee en ik stopte mijn regenjasje in mijn tas. Het was de beurt van manlief om een wandeling te bedenken en hij stippelde een route van negen kilometer uit. 


De auto werd in de polder geparkeerd en daar gingen we!

(Bron: Google Maps)



We waren nog niet zo heel erg lang onderweg, toen het toch best wel begon te betrekken. Er kwam regen, maar dat waren slechts een paar kleine buitjes. Het viel dus allemaal weer reuze mee en we zijn gelukkig niet uitgeregend. 


Op deze distel zit een vlinder (koolwitje):


Het lijkt bijna of ze doorzichtig is. 

Hier groeit luzerne:


Luzerne lijkt een beetje op klaver. Luzerne wordt ook als kiemgroente gekweekt en wordt dan alfalfa genoemd, maar hier op de akker wordt het voor veevoer geteeld. 



Ach, een kalfje:


En de rest van de familie:


Ik hou nogal van de combinatie van kamille en klaprozen, hier stond ook nog vlas (blauwe bloemetjes) tussen die bijna uitgebloeid was:


En hier was iets van een smal slootje waar klaprozen langs groeiden:




Een opknapper of een afknapper:


Wij wandelen graag op onverharde paden, want daar is het nooit druk.


Als we op een fietspad of langs de weg lopen, is het toch steeds opletten of er ander verkeer aankomt. 


We hebben onze kilometers voor dit weekend weer gelopen. De afgelopen jaren zochten we altijd routes uit die een kilometer of zes lang waren. Dit jaar hebben we voornamelijk wandelingen van tussen de acht en twaalf kilometer gemaakt. We hebben onze grenzen dus een beetje verlegd. 



15 opmerkingen:

  1. Mooie wandeling hebben jullie weer gemaakt. Dank voor het mogen mee wandelen, en een fijne zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige wandeling weer. Dat lint van klaprozen. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die klaprozen vonden wij ook zo mooi. Het was net alsof er iemand zaadjes gestrooid had en dat die zo opgekomen waren.

      Verwijderen
  3. Nog even en jullie maken dagtochten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plek heb je uitgekozen voor je wandeltocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto van de kamille en klaprozen en een mooie kleur koeien.
    Ik fietste gisteren heen en weer van Goes naar Kapelle, volgens de buienradar zou
    het toen droog zijn, maar ik had zo'n 6 km. regen, wat ik heerlijk vond.De terugweg
    was het weer droog, ik hoop maar dat er deze week nog wat buien komen, het is hard
    nodig.
    Fijne dag, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is te hopen. Er is hier vandaag 1 buitje gevallen, maar dat stelde ook weer niet veel voor.

      Verwijderen
  6. Jullie zijn fervente wandelaars en kennen de mooie plekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondertussen wel. Vaak komen we de mooie plekjes gewoon spontaan tegen.

      Verwijderen
  7. Ik ben gisteren flink nat geregend tijdens het wandelen. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Hier werd erger afgegeven dan het in werkelijkheid was.

      Verwijderen
  8. Dat was een mooie route. Prachtige foto met die vlinder. Van de Luzerne/alfalfa wist ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen