intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 6 april 2020

paarden en koeien

Wij zochten gisteren de rust op en gingen wandelen op dit soort paden:


En op onverharde wegen:


Wegen waar je zelden anderen tegenkomt en op een paar fietsers en motors na, waren we alleen.

Zoals je aan deze windzak kan zien, waaide het best wel hard:


Maar het was gelukkig geen koude wind.

Dit zijn Zeeuwse trekpaarden:


Ze worden koudbloedpaarden genoemd, maar zijn gewoon warmbloedig. Dat koudbloed slaat meer op het rustige karakter van deze paarden. Eigenlijk is het gewoon een cool paard :)


Deze kwam even een kijkje bij ons nemen of was het om die rugzak te doen?
↓↓↓


Een plukje gras kon het paard van me krijgen en meer niet.



Dit zijn Limousin runderen, een ras dat zijn oorsprong in Frankrijk vindt.



Een stapel betonnen buizen of ringen of zo... ik weet ook niet wat het zijn! Wel leuk om daar foto's van te nemen.


Dit vond ik nou eens echt een mooi erfje:



Later werden we door dit drietal opgewacht:


Van deze paarden nam ik nog een foto:


Het is een foto waar ik niet echt een prijs mee zou winnen: er is veel tegenlicht en van het achterste paard zie je het hoofd vrijwel niet. Toch vind ik de foto zelf wel leuk. 

Ik ben zo blij dat we nog steeds naar buiten kunnen en dat we nog mogen wandelen en fietsen. Ik denk dat ik onze wandelingen toch wel erg zou missen, hoor, als ook dat niet meer zou mogen. 


16 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's, ik geniet helemaal mee. en tja een wedstrijd winnen? ik ben al lang gelden gestopt om altijd maar proberen het beter en mooier te doen. Geeft een hoop rust.
    Ik hoop dat jullie familielid beter gaat. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      De ziekte verloopt behoorlijk grillig: de ene dag gaat het wel en de volgende dag moet hij veel hoesten en heeft hij verhoging.

      Verwijderen
  2. heerlijk hé, zo naar buiten en niemand tegenkomen, zeg maar zalig:-)
    jullie wonen prachtig..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij houden wel van die rust en zoeken graag dit soort stille paden op.

      Verwijderen
  3. Jij maakt (in mijn ogen) altijd zulke mooie foto’s. Wij hebben gisteren gefietst ipv gewandeld, mijn man heeft een vastgezette enkel en soms geeft dat wat last bij het wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Fietsen is ook fijn. Mijn man fietst niet graag en daarom gaan we samen altijd wandelen, wat we beiden graag doen. Van de week kan ik lekker op de fiets naar het werk en dat is heen en weer 17km.

      Verwijderen
  4. Wij wandelden gisteren ook een heerlijke ronde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om buiten te zijn, toch zeker in zo'n moeilijke tijd.

      Verwijderen
  5. Inderdaad, ook ik ben zó blij dat even wandelen en fietsen nog gewoon kan.
    En dan hebben wij nog het grote geluk dat we een tuintje hebben.
    In onze woonplaats zijn heel veel woningen met alleen een klein balkon of dat nog niet eens.
    Dan besef ik des te meer dat we geluksvogels zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet er toch niet aan denken om alleen maar hele dagen binnen te moeten zitten, maar er zullen heel veel mensen zijn voor wie het niet anders is.

      Verwijderen
  6. Wat moet je meer hebben als je in een mooie omgeving woont? Ik heb de laatste weken ook al zoveel nieuwe paadjes en wegeltjes ontdekt waar ik het bestaan niet van wist.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk is dat hè? Sinds wij wandelen hebben wij onze omgeving ook een stuk beter leren kennen. En nog steeds ontdekken we nieuwe wegen.

      Verwijderen