intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 17 april 2020

op adem komen

We gingen naar het tuincentrum en bij de buren van het tuincentrum hadden ze schapen


met lammetjes!



Dat is toch lief, hè?


Manlief ging onze aankopen in de auto laden en ik zei: "ik ga naar de lammetjes, hoor!" Ze waren best wel tam, wat ook leuk was. 

Afgelopen weekend hebben we de vijver helemaal leeggehaald. Het water was na jaren inmiddels zo vies dat het eens ververst moest worden. Het water moest eruit, maar eerst hebben we vissen en kikkers gevangen. Man en zoon hebben vervolgens al het water weggepompt en in de drab die overbleef nog naar vissen gezocht. 

We zijn nu alweer een paar dagen verder en de vissen zwemmen in lekker schoon water. De kikkers zullen vanzelf wel terugkomen, denk ik. De waterlelie had een grotere mand nodig en er konden wel weer eens wat nieuwe oeverplanten aangeschaft worden en daarvoor gingen we naar het tuincentrum toe.

Bij de ingang hing een papier waarop stond dat iedere klant een winkelwagentje moest gebruiken, net zoals bij andere winkels. Manlief en ik pakten allebei een winkelwagen en gingen zo de winkel in. Er waren nog meer koppels aan het winkelen en die hadden allemaal maar één winkelwagentje... Die snappen het dus nog steeds niet! Er liep best veel personeel, maar daarvan was er ook niemand die er iets van zei.

🎕🎕🎕🎕🎕🎕🎕🎕🎕🎕

Vanaf morgen ben ik elf dagen vrij. Normaal gesproken zouden wij komende maandag voor vijf dagen naar Boedapest vertrekken, maar dat is uiteraard komen te vervallen. Manlief en zoon gaan daarom volgende week gewoon werken, maar op mijn werk moeten we de geplande vakanties gewoon opnemen. We kunnen niet allemaal vrij krijgen als alles weer beter gaat, dat is logisch. Ik vind het wel lekker dat ik nu vakantie heb, want het is toch best wel een hectische tijd geweest. Op mijn werk was het druk en mijn vader was ziek, waar ik toch ook best veel mee bezig was. Ik ben best wel toe aan vakantie en het ziet ernaar uit dat het mooi weer gaat worden, dus ik tref het!


27 opmerkingen:

  1. Geniet er van. Vakantie thuis is ook ok

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. En ik kan me thuis ook altijd enorm goed vermaken, dat gaat dus best wel goedkomen.

      Verwijderen
  2. Ik hoop dat je ondanks alles een fijne vakantie hebt. Hoe gaat het verder met de mensen om je heen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Mijn vader mag dinsdag uit quarantaine. Zondag is mijn moeder jarig en dan mag ze even bij hem, wel op anderhalve meter afstand en met een verzorgende erbij. Maar dan kunnen mijn ouders elkaar eindelijk weer zien, na anderhalve week.
      Voor de rest zijn er gelukkig nog geen besmettingen in mijn directe omgeving.

      Verwijderen
    2. Na drie weken, bedoel ik, in plaats van anderhalve week

      Verwijderen
  3. Je boft met het goede weer. Veel plezier en inderdaad even op adem komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Winkels hebben verschillend beleid, maar mogen nu maximaal X aantal bezoekers toelaten, gebaseerd op de m2. Helaas hebben wij al weken beveiliging bij de deur om o.a. hierop te controleren. Wat ik dan wel "grappig" vind is dat jij schrijft dat die andere koppels het nog steeds niet begrijpen. Terwijl ik denk: maar jij begrijpt het zelf ook niet. De oproep is BLIJF THUIS! En als het echt noodzakelijk is om te komen, kom dan alleen, pak wat je echt nodig hebt en ga niet fun shoppen. Dat wordt blijkbaar nog steeds niet begrepen. Het zal wel komen doordat ik zelf in een winkel (bouwmarkt) werk en het al 5 weken lang loeidruk is van opening tot sluiting, waarbij 95% van de aankopen niet essentieel zijn (want dat is in ons geval materiaal om een lekkage op te lossen of een defecte rookmelder te vervangen, niet verf, tuinsets, plantjes enzovoorts). Volgens mij is er bij een tuincentrum gewoon helemaal niets dat essentieel zou zijn.
    Ik wens je veel plezier de komende vrije dagen, maar blijf alsjeblieft zoveel mogelijk thuis,we doen ons uiterste best om open te blijven, maar winkelpersoneel, dat zijn mensen die ook ziek kunnen worden. En dan moeten de deuren gesloten blijven, ook voor echt noodzakelijke aankopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig..

    Ik heb hier een stel bejaarden horen uitvaren tegen een medewerkster van de supermarkt die zei dat ze of beide een wagentje moesten pakken, of dat één van de twee anders buiten moest wachten. Het meisje (ik schatte haar jonger in dan Zoon) bleef keurig netjes en beleef, maar uiteindelijk is de manager er bij moeten komen. Uiteindelijk heeft de man mokkend een karretje gepakt (en gepoogd dat ding halverwege de volgende rij te dumpen,maar daar was de manager weer) ...
    Ik vermoed dat het personeel zo onderhand genoeg heeft van mensen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De incidenten die hier bij de supermarkten waren, waren vrijwel allemaal met bejaarden die niet mee wilden doen aan die 'flauwekul' zoals het dan genoemd werd. Winkelpersoneel en ook andere klanten werden bedreigd en in een enkel geval moest de politie erbij komen.

      Verwijderen
    2. Helaas ook mijn ervaring, met name de ouderen weigeren mee te werken, de beveiliging heeft de handen vol aan met name diegenen die door hun leeftijd tot de risicogroep horen. Je wilt niet weten hoe vaak wij horen: ach, kan mij het schelen, ik ben al oud, als het mijn tijd is, dan is dat zo. Ik vind dat zo onvoorstelbaar egocentrisch, ze staan er blijkbaar niet eens bij stil dat ze anderen kunnen besmetten, die nog graag wat langer in leven blijven.

      Verwijderen
    3. Ik werk als stylecoach in een kledingzaak en sinds een week is de winkel weer open met allerlei genomen maatregelen. Maar het is mij ook opgevallen dat de oudere bezoekers proberen onder de protocollen uit te komen... Hun handen bij binnenkomst niet willen desinfecteren, niet 1,5m afstand willen houden (van wie dan ook) en nog kortaf of zelfs boos reageren en op mij aflopen als ik 1,5m afstand wil houden... van de zotte gewoon...

      Verwijderen
  6. Geniet er van. Het is zulk mooi weer, dan is thuis vakantie ook genieten.

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik kan in de tuin werken, wandelen en fietsen... en uitrusten ;)

      Verwijderen
  7. In België gaan morgen de tuincentra weer open. Het zal een invasie zijn! Ik ga in ieder geval nog wat wachten om mijn eenjarigen uit te zoeken. En anders deze zomer maar geen eenjarigen op mijn terras.
    Wij mogen trouwens maar met één kar de supermarkt in. Ik bedoel, als ze zien (en ze zien het!) dat je met zijn tweeën bent en je wil ieder een kar nemen, dan word je teruggefloten. Er mag slechts één persoon per gezin in de supermarkt binnen.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop mijn eenjarigen meestal pas in mei, na de ijsheiligen. Viooltjes soms eerder, maar ik heb die nu ook nog niet gekocht.

      Verwijderen
  8. Fijn, dat je zo lekker buiten woont, dan heb je niet veel te maken met anderen
    die te dicht in je buurt komen. En als bezige bij zul je ongetwijfeld je vakantie
    eeen goeie invulling geven.
    Geniet van het lekkere weer en vooral van je vrije tijd.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik kan hier alle kanten op, zonder ook maar iemand tegen te komen. Ik zwaai wel vanaf een afstandje naar buren, die op hun erf of op het land aan het werk zijn.
      Met mijn vakantie gaat het wel goedkomen, zelfs als het toch slecht weer mocht zijn, want dan kan ik altijd nog achter de naaimachine.

      Verwijderen
  9. Fijne week wens ik je, de rust zal inderdaad welkom zijn.
    Fijn dat je ouders even samen kunnen komen.
    Zelf hoor ik met 70 ook bij de ouderen maar voel me niet aangesproken dat we er met de pet naar zouden gooien. Ik let erg goed op en volg de adviezen.
    Naar bouwmarkten ben ik ook geweest. Hoe noodzakelijk is dat dan? Nou we zitten al maanden in een verbouwing en ga niet uitstellen als ik verf of hout nodig heb.
    In winkels heb ik trouwens de slechtste ervaringen met mensen van buitenlandse afkomst. Die zullen het misschien ook niet 100% begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon in een streek waar niet veel buitenlanders wonen en vaak zijn de mensen die er wonen hier al lang en vaak zijn ze ook goed geïntegreerd.
      Natuurlijk zijn niet alle ouderen hetzelfde, maar toevallig waren de incidenten in de supermarkten hier iedere keer met ouderen. Ze zullen misschien denken dat het hun tijd wel zal duren.

      Verwijderen
    2. Het was niet noodzakelijk dat je naar de bouwmarkt ging, maar je vond jouw verbouwing belangrijker dan de gezondheid van anderen. Dat noem ik egocentrisch.

      Verwijderen
    3. ? wie zou ik dan in gevaar hebben gebracht Anja? Het was meer andersom eigenlijk door enkelen's gedrag.
      Je kent de omstandigheden ook niet, zit al 5 jaar op verbouwing te wachten en zat op vloerbedekking die zeker 30-40 jaar oud was ook niet erg hygienisch.
      Jij werkt toch in een bouwmarkt? of heb je vrijwillig ontslag genomen omdat je het niet eens was met mensen die komen. Door wel te gaan hou ik ook een stukje lokaal ondernemerschap kin stand.
      Vind je aanname dat ik egocentrisch zou zijn erg overdreven.
      Ik wil Mevrouw W. haar blog echt niet vervuilen maar dit moest me wel van het hart

      Verwijderen
  10. Wat heerlijk die schapen en lammetjes. Ik wens je een heerlijke 11 dagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij mijn zoon zijn ook vier lammetjes geboren. Ik kan ze niet bewonderen, wegens niet nodige verplaatsing.
    Geniet nu van de verdiende rust!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heeft hij er volgend jaar weer en kun je er dan weer heen. Het is te hopen!

      Verwijderen